اختلاف نمایندگان کنگره آمریکا درباره توافق با ایران بالا گرفت+جزییات

وبگاه «پالتیکو» نوشته نمایندگان کنگره آمریکا پس از جلسه استماع روز گذشته، درباره بهترین شیوه رویارویی با مسئله هسته‌ای ایران دچار اختلاف و دودستگی شده‌اند.

اختلاف نمایندگان کنگره آمریکا درباره توافق با ایران بالا گرفت+جزییات

به گزارش منیبان، وبگاه «پالتیکو» نوشته نمایندگان کنگره آمریکا پس از جلسه استماع روز گذشته، درباره بهترین شیوه رویارویی با مسئله هسته‌ای ایران دچار اختلاف و دودستگی شده‌اند؛ به طوری‌که اکثر دموکرات‌ها خواستار احیای سریع برجام هستند و تأکید دارند احیای آن به شکل اولیه، تنها راه‌حل و گزینه امکانپذیر است.

با این حال، جمهوری‌خواهان اصرار به بازگشت به دکترین «فشار حداکثری» ترامپ دارند. در این میان، برخی از دموکرات‌های ارشد کنگره هم آشکارا ادامه حضور در میز مذاکرات وین برای رسیدن به توافق را زیر سؤال می‌برند.

«باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا با اعلام مخالفت با احیای برجام گفت: آن‌ها (مذاکره‌کنندگان آمریکایی در وین) باید وقتی می‌دیدند که توافق خوبی وجود ندارد، آنجا را ترک می‌کردند. نمی‌دانم چه زمان‌بندی وجود دارد اما هر زمانی وجود داشته باشد، پنجره به سرعت در حال بسته‌شدن است.

«بن کاردین» سناتور دموکرات که مخالف برجام بود نیز گفت: یک توافق بد، بدتر از عدم توافق است. قطعاً‌ ایران بسیار دمدمی مزاج است و پیش‌بینی تصمیم‌گیری آن‌ها برای ما بسیار سخت و دشوار است. 

همپیمانان بایدن همچون سناتور «کریس مورفی» اما تأکید دارند تنها راه متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای ایران، احیای برجام به شکل اولیه سال ۲۰۱۵ است.

مورفی درباره وضعیت مذاکرات وین گفت: توافق در دسترس است اما شکاف‌های مهمی بین دو طرف همچنان باقی است. ما قصد نداریم برای ۶ ماه دیگر بر سر میز مذاکرات بنشینیم.

پالتیکو نوشته سناتورهای آمریکایی پس از جلسه استماع با حضور «رابرت مالی» ارزیابی چندان خوبی ارائه نکردند.

«جیم ریش» سناتور ارشد جمهوری‌خواه گفت: دولت بایدن به ما وعده داده بود یک توافق طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر وجود خواهد داشت. فکر می‌کنم احتمالاً حتی آن‌ها هم پذیرفته‌اند که این پیشنهاد از روی میز برداشته شده است.


ت ت
کدخبر: 66119 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها