وزیر امور خارجه اردن:

بحران سوریه، چالش‌های را برای کشور ما به همراه داشته است

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه اقدامات فعلی اسرائیل راه حل "دو کشوری" را تضعیف می‌کند، تاکید کرد که کشورش نادیده گرفتن مسئله فلسطین را قبول نخواهد کرد.

بحران سوریه، چالش‌های را برای کشور ما به همراه داشته است

به گزارش مُنیبان از روسیا الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان یک کنفرانس خبری با آنالنا بربوک، همتای آلمانی خود گفت؛ اردن و آلمان متفق القول هستند که ایجاد یک افق سیاسی واقعی برای رسیدن به صلح بر مبنای راه‌حل "دو کشوری"، لازم و ضروری است.

وی از وجود اختلاف عمیق در رابطه با مسئله فلسطین خبر داد و اعلام کرد که آلمان و اردن هر دو معتقد به ضرورت اجرای راه حل "دو کشوری" هستند.

الصفدی در ادامه گفته‌هایش، بیان کرد که اقدامات فعلی اسرائیل نه تنها افق رسیدن به راه‌حل دو کشوری را تقویت نمی‌کند بلکه آن را تضعیف و ناممکن می‌سازد.

او افزود که اردن، نادیده گرفتن مسئله فلسطین را قبول نخواهد کرد.

الصفدی ادامه داد: آلمان نقش مهمی در حمایت از فعالیت‌های آنروا دارد به‌گونه‌ای که سومین کشور کمک کننده بزرگ به آنروا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی از کاهش اهتمام بین المللی به موضوع پناهجویان گفت؛ مساله پناهجویان، یک مسئولیت بین المللی است و تنها بر عهده کشورهای میزبان نیست.

او بر لزوم تلاش برای یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به فاجعه ناشی از بحران سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان نیز به نوبه خود گفت: اردن بیش از هر کشوری در منطقه، از بحران‌های فعلی رنج می‌برد، به صورتی که بحران سوریه عملا چالش‌های زیادی را برای این کشور به همراه داشته است.

بربوک تاکید کرد که اردن یک عنصر اساسی در ثبات منطقه است و این کشور برای آلمان یک شریک استراتژیک محسوب می‌شود.

وی افزود: راهی طولانی و پر دست‌انداز برای رسیدن به صلح در منطقه وجود دارد و هر گامی هرچند کوچک برای رسیدن به مذاکرات مستقیم بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو کشور مهم و اساسی خواهد بود.

ت ت
کدخبر: 66231 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها