طرح جنجالی دو سناتور آمریکایی با هدف توقف غنی‌سازی ایران

دو سناتور ارشد دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در طرحی وعده ایجاد بانک سوخت هسته‌ای را با هدف متوقف کردن غنی سازی بومی ایران ارائه کرده اند.

طرح جنجالی دو سناتور آمریکایی با هدف توقف غنی‌سازی ایران

به گزارش منیبان، تندروها و جمهوریخواهان در آمریکا همزمان با مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ تحرکات خود را شدت بخشیده اند که در تازه ترین اقدام، باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به همراه لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی، مدعی ارائه طرحی در حمایت از ایجاد یک بانک منطقه ای سوخت هسته ای برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در غرب آسیا شده اند.

بر اساس گزارش کمیته روابط خارجی سنا، این دو سناتور بدون اشاره به زراد خانه هسته ای رژیم صهیونیستی و برغم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و تایید آن بارها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرده اند که این طرح را برای حمایت از رویکرد دیپلماتیک جدید برای کنترل برنامه هسته ای ایران و جلوگیری از یک مسابقه تسلیحاتی بی ثبات کننده در غرب آسیا (خاورمیانه) ارائه کرده اند.

در این طرح دو حزبی ادعا شده است که از دولت آمریکا می‌خواهد با اتخاذ سیاستی، در صورتی که کشورهای غرب آسیا (خاورمیانه ) غنی‌سازی و بازفرآوری اورانیوم را کنار بگذارند، به آنها اجازه دسترسی به سوخت هسته‌ای را بدهد.

 


ت ت
کدخبر: 66237 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها