در روسیه

۷۱ کانون تروریستی نابود شد+جزییات

"الکساندر بورتنیکوف" رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه از نابودی ۷۱ کانون تروریستی در مناطق مختلف این کشور در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

۷۱ کانون تروریستی نابود شد+جزییات

 به گزارش منیبان، بورتنیکوف که ریاست کمیته ملی ضدتروریستی روسیه را برعهده دارد روز چهارشنبه درمصاحبه با روزنامه "راسیسگایا گازتا" ارگان دولت روسیه به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس کمیته ملی ضدتروریستی روسیه گفت: روسیه در آغاز تاریخ معاصر خود (در سال ۱۹۹۱ نخستین سال پس از فروپاشی شوروی) با پدیده تروریسم بین المللی برخورد کرد.

وی افزود: بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۶ بیش از ۷۰ حمله تروریستی سنگین علیه روسیه بوقوع پیوست که انفجار ساختمان‌های مسکونی، هواپیماها و قطارها و گروگانگیری گسترده از آن جمله بود.  

بورتنیکوف خاطرنشان کرد: در این حملات تروریستی بیش از یک هزار و ۶۰۰ غیرنظامی و حدود ۴۰۰ نفر از مقام‌ها و ماموران سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشته شدند و فعالیت‌های تروریستی رو به گسترش گذاشت. بدون مبالغه بگویم سرنوشت روسیه به خطر افتاده بود.  

وی با بیان اینکه در سطح قانونگذارای، رویکرد جدیدی برای انجام وظایف محوله تعیین شد که شرایط برای شکل گیری سیستم جدید مقابله با تروریسم را در روسیه بوجود آورد که از جهاتی در سطح جهانی بی‌نظیر است.

به گفته بورتنیکوف، نقش کلیدی در این سیستم برعهده کمیته ملی ضدتروریستی روسیه گذاشته شد که همکاری بین سازمان‌های کشور در مقابله با پدیده تروریسم را هماهنگ می‌کند.

 رئیس کمیته ملی ضدتروریستی روسیه با اشاره به موفقیت های بزرگ در مبارزه با تروریست‌های بین‌المللی در روسیه خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۲۰، هفتادو یک کانون تروریست‌ها در مناطق مختلف کشور متلاشی شد.  

وی افزود: دشمن ما، منظور من در این مورد سازمان های تروریستی بین المللی و حامیان ایدئولوژیکی و مالی و مراکز اطلاعاتی خارجی است که بطور فعالانه تلاش می‌کنند و سعی دارند افراد جدیدی را جذب کنند که به قیمت جان خود اهداف تعیین شده ازسوی دیگران را تحقق بخشند.  

به گفته بورتنیکوف، سازمان‌های امنیتی روسیه در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۰۰ قبضه سلاح و ۱۳۴ بمب و بیش از ۱۰۰ هزار انواع فشنگ و حدود ۳ هزار گلوله خمپاره و انواع مهمات دیگر بدست آوردند.  

وی ادامه داد: سازمان بازرسی مالی روسیه، دارایی های بانکی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر مظنون به فعالیت های تروریستی را مسدود کرد و بیش از ۵۷ میلیون روبل (حدود ۸۰۰ هزار دلار) را توقیف کرده و ۱۸۴ کانال تامین مالی تروریست ها مسدود شد.  

بخش عمده تروریست‌هایی که در روسیه در سال‌های اخیر فعالیت کرده‌اند عضو گروه داعش بودند و در سال‌های اخیر دهها تروریست داعشی در مناطق مرکزی از جمله مسکو و منطقه قفقاز روسیه توسط ماموران امنیتی کشته یا دستگیر شده‌اند.


ت ت
کدخبر: 6786 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها