نظامیان مجارستان هم عازم اوکراین شدند

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع مجارستان در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که نیروهایی را به نزدیکی مرز مجارستان و اوکراین که در منطقه شمال شرقی مجارستان قرار دارد، اعزام خواهد کرد.

نظامیان مجارستان هم عازم اوکراین شدند

به گزارش مُنیبان، وزارت دفاع مجارستان تعداد دقیق این نیروها را مشخص نکرد اما تاکید کرد که این اقدام جهت "کمک‌های بشردوستانه" و "اهداف امنیتی" انجام می‌شود.

«تیبور بنکو»، وزیر دفاع مجارستان اظهار کرد که طی چند روز آینده تجهیزات نظامی به سمت شرق این کشور خواهد رفت.

وی دلیل این تحرکات نظامی را "اقدامات پیشگیرانه" خواند و افزود که این تدارکات در صورت درگیری در اوکراین و احتمالا اتفاقی که ممکن است در نزدیکی مرزهای مجارستان رخ دهد، خواهد بود.

این اقدام به دنبال اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه درخصوص به رسمیت شناختن دو جمهوری خودخوانده "دونتسک و لوهانسک" صورت گرفت. به دنبال آن رئیس‌ جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. این تصمیمات پوتین، واکنش‌های بین‌المللی فراوانی داشت.

همچنین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد و اعلام کرد که افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین نیز تحریم خواهند شد.

از طرفی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ شخصیت حقیقی و نهاد حقوقی دیگر را هدف گرفته است.

ت ت
کدخبر: 68250 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها