دستور العمل دولت چین به رسانه ها درباره بحران اوکراین؛

علیه روسیه ننویسید!

چین و روسیه در سال 2021 بیش از 140 میلیارد دلار مبادلات اقتصادی داشته اند.

علیه روسیه ننویسید!

به گزارش مُنیبان، انتشار تصادفی یک پُست حاوی دستور العمل در صفحه کاربری یک ارگان رسانه ای حزب کمونیست چین در شبکه اجتماعی" ویبو" نشان داد حزب کمونیست چین به رسانه ها و شبکه های اجتماعی چین دستور داده در راستای انتشار اخبار بحران اوکراین، مطالبی علیه روسیه و به نفع غرب منتشر نکنند.

دیروز (سه شنبه) یک پُست به صورت اتفاقی در صفحه شبکه اجتماعی "ویبو" رسانه "پکن نیوز" که متعلق به حزب کمونیست چین است، منتشر شد و ساعاتی پس از انتشار حذف کردید.

در این مطلب "دستورالعمل‌هایی" در مورد نحوه پوشش اخبار تنش‌های فزاینده بین روسیه و اوکراین در پلتفرم شبکه اجتماعی "ویبو" -Weibo - چین منتشر شده بود.

حساب ویبو "پکن نیوز" تاکید کرده در مساله بحران اوکراین، انتشار پست هایی که نسبت به روسیه منفی و نسبت به غرب مثبت هستند، ممنوع است و همه نظرات کاربران باید به دقت بررسی و سپس با احتیاط پست شوند.

این پست ساعاتی پس از انتشار از صفحه کاربری ارگان حزب کمونیست چین در ویبو حذف کردید.

شبکه اجتماعی ویبو نسخه مشابه شبکه جهانی "توییتر" بوده و کاربرانی بیش از آن در داخل چین دارد. ویبو و " بایدو" نسخه چینی توییتر و گوگل محسوب می شوند. دسترسی به گوگل، فیسبوک و ویکی پدیا و .. در چین مسدود است.

"مینگ جین‌وی" سردبیر ارشد خبرگزاری رسمی "شین‌هوا" چین هم در حساب "وی‌چت" خود به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، نوشت: "به عبارت ساده، چین باید به صورت عاطفی و اخلاقی از روسیه حمایت کند و در عین حال از پا گذاشتن در مسیر حرکت ایالات متحده و اتحادیه اروپا خودداری کند."

او اضافه کرد: "در آینده چین در سرشاخ شدن احتمالی با آمریکا و تعیین تکلیف تایوان یک بار برای همیشه، به درک و حمایت روسیه نیاز خواهد داشت."

دستور العمل دولت چین به رسانه ها درباره بحران اوکراین: دقت کنید علیه روسیه ننویسید/ فردا در بحران احتمالی تایوان به روسیه نیاز داریم

چین در سال های اخیر روابط خود با روسیه را تقویت کرده است و این دو کشور به شرکای اقتصادی فعالی تبدیل شده اند. بر اساس گزارش اتاق فکر مرکز کارنگی مسکو، تجارت بین چین و روسیه از 10.7 میلیارد دلار در سال 2004 به 140 میلیارد دلار تا سال 2021 افزایش یافته است.

 
 
 

دستور العمل دولت چین به رسانه ها درباره بحران اوکراین: دقت کنید علیه روسیه ننویسید/ فردا در بحران احتمالی تایوان به روسیه نیاز داریم

در این مطلب تاکید شده که هر محتوایی که علیه روسیه باشد و موضعی منفی در قبال مسکو بیان کند، نباید در ویبو منتشر شود، همچنین هیچ مطلبی در راستای تایید سیاست غرب در قبال روسیه در موضوع اوکراین نیز نباید در ویبو بازتاب داده شود.

ت ت
کدخبر: 68326 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها