چین مشتاق همکاری با کره شمالی شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (شنبه) گزارش داد، رئیس جمهوری چین در نامه‌ای خطاب به رهبر کره شمالی بر اهمیت همکاری میان این دو کشور تاکید کرد.

چین مشتاق همکاری با کره شمالی شد

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد: شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در پیامی خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که پکن آماده است تا با پیونگ‌یانگ برای توسعه پیوسته روابط دوستانه و همکاری‌ها میان این دو کشور تحت شرایطی جدید همکاری کند.

خبرگزاری KCNA توضیحات بیشتری را درباره ماهیت "یک وضعیت جدید" ارائه نکرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: شی جینپینگ این اظهارات را در واکنش به پیام تبریک کیم جونگ اون به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی پکن و پیام تبریک شفاهی وی پس از پایان موفقیت آمیز این بازی‌ها مطرح کرد.

کیم جونگ اون اخیر در پیامی شفاهی خطاب به شی جینپینگ متعهد به تقویت همکاری‌ها با چین و خنثی کردن مشترک تهدیدات و سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدانش شد.

کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی که روز یکشنبه پایان یافت، شرکت نکرد. کره شمالی در نامه‌ای که در ژانویه توسط مقامات ورزشی منتشر کرده بود، "نیروهای خصمانه" و خطرات کووید ۱۹ را علت عدم حضورش در این بازی‌ها دانسته بود.

پس از آنکه کره شمالی سال گذشته به دلیل نگرانی از پاندمی کرونا هیچ تیمی به بازی‌های المپیک تابستانی توکیو اعزام نکرده بود، ورزشکاران این کشور واجد شرایط رقابت تحت پرچم ملی کره شمالی نبودند.

از سال ۱۹۶۱ میلادی که چین و کره شمالی پیمانی امضا کردند، پکن تنها متحد اصلی پیونگ‌یانگ بوده است.


ت ت
کدخبر: 68749 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها