اقدام عجیب آدیداس علیه مسکو

کمپانی هوانوردی بوئینگ آمریکا اعلام کرد که سرویس رسانی به خطوط هوایی روسیه را تعلیق کرده است.

اقدام عجیب آدیداس علیه مسکو

به گزارش منیبان، کمپانی بوئینگ اعلام کرد، تامین قطعات، حفظ و نگهداری و خدمات رسانی فنی به خطوط هوایی روسیه را در پی حمله این کشور به اوکراین تعلیق کرده است.

این کمپانی بزرگ هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عملیات گسترده خود را مسکو تعلیق کرده و دفترمان در کی‌یف را هم به صورت موقت بستیم.

در ادامه بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما تامین قطعات، حفظ و نگهداری و خدمات و سرویس دهی فنی به خطوط هوایی روسیه را تعلیق کرده‌ایم. همزمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین و حملات نیروهای روسی، تیم‌های ما بر روی تامین امنیت نیروهای بوئینگ در منطقه تمرکز دارند.

شرکت اپل نیز روز سه‌شنبه اعلام کرده که فروش محصولاتش را تا اطلاع ثانوی در مسکو متوقف می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که «ارائه برخی خدمات دیگر» را در روسیه محدود یا متوقف می‌کند. 

پیش از این برخی از غول‌های فناوری دنیا و شبکه‌های مجازی از جمله توییتر و متا اعلام کرده بودند که ارائه خدماتشان را در روسیه محدود یا به طور کلی متوقف می‌کنند. 

گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد که برنامه‌های تلفن همراه مرتبط با راشاتودی، اسپوتنیک را از Play Store مسدود کرده است. اسپوتنیک قبلاً گزارش داده بود که دسترسی به حساب‌های اینستاگرام این آژانس در حال حاضر در نزدیک به ۳۲ کشور اروپایی محدود شده است.

روز دوشنبه مشخص شد که حساب‌های راشاتودی، اسپوتنیک و تیک تاک در کشورهای اتحادیه اروپا نیز مسدود شده است.

اکسون موبیل اعلام کرد باتوجه به حمله روسیه به اوکراین تولید نفت در روسیه را متوقف می‌کند. این شرکت آمریکایی پس از غول‌های نفتی بریتیش پترولیوم و شل سومین شرکت بزرگی است که همکاری در پروژه‌های نفتی و گازی روسیه را متوقف می‌کند.

اکسون موبیل به همراه روسنف، شرکت نفتی دولتی روسیه و شرکت‌هایی از ژاپن و هند در حال توسعه پروژه‌ای در ساخالین در شرق روسیه است.

اکسون موبیل بیش از ۲۵ سال است که در روسیه فعالیت می‌کند اما از سال ۲۰۱۴ پس از حمله روسیه به کریمه، روند خروج از این کشور را آغاز کرده است. اکسون موبیل گفت به سرعت از روسیه خارج نمی‌شود اما سرمایه‌گذاری جدیدی انجام نخواهد داد.

آدیداس دیگر تجهیزات ورزشی در اختیار تیم ملی فوتبال روسیه قرار نمی‌دهد. یک سخنگوی آدیداس گفت که شراکت کنسرن کالاهای ورزشی آدیداس با فدراسیون فوتبال روسیه که از ۲۰۰۸ بدین سو جریان داشته است، به فوریت قطع می‌شود. قرارداد تجهیزات ورزشی آدیداس با طرف روسی که در سال ۲۰۱۸ تمدید شد، قرار بود در پایان سال جاری به اتمام برسد.


ت ت
کدخبر: 69522 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها