رئیس جمهور مصر:

لطفاً به جنگ اوکراین توجه کنید!

مصر ضمن اعلام حمایت خود از عربستان و امارات در "انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از امنیت آنها و مردمشان" بر لزوم همکاری اعراب برای مقابله با اثرات منفی بحران اوکراین تاکید کرد.

لطفاً به جنگ اوکراین توجه کنید!

به گزارش منیبان از روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر روز چهارشنبه در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اتحادیه عرب گفت، امنیت ملی مصر با امنیت کشورهای عربی برادر در منطقه خلیج فارس ارتباط تنگاتنگی دارد و در واقع امنیت عربی"یک کلیت تجزیه ناپذیر" است.

شکری ضمن استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره یمن که شامل محکومیت حملات انصارالله علیه این دو کشور عربی است، خواستار توقف فوری این حملات و در عین حال تشدید تحریم‌ها در ارسال سلاح به یمن شد.

وی حمایت مصر را از "تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل سریع و مسالمت‌آمیز در پرونده یمن بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، ابتکارعمل خلیج (فارس)، سازوکارهای اجرایی آن و نتایج گفت‌وگوی ملی فراگیر به نحوی که وحدت یمن و استقلال آن در تصمیم گیری حفظ شود، "اعلام کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین با اشاره به بحران اوکراین گفت، بحران اوکراین به یک بحران جهانی تبدیل شده که از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر خاورمیانه و تمامی کشورهای عربی سایه افکنده است.

شکری اظهار داشت، متغیرهای پیاپی بین‌المللی و منطقه‌ای به وضوح به ما تاکید می‌کند که صحبت از وحدت سرنوشت اعراب یک حقیقت است زیرا مسؤولیت‌هایی برای ما به همراه دارد که ایجاب می‌کند تلاش‌ها و ظرفیت‌های عربی خود را برای مقابله با عوامل تهدید کننده امنیت و ثبات عربی بکار ببندیم.

وی توضیح داد:‌ بحران اوکراین در روزهای گذشته توجه کل جامعه بین‌المللی را به خود معطوف کرده است. بطوریکه پیامدهایی را بر صلح و امنیت بین‌المللی برجای گذاشته و همچنین آثار منفی آن را بر اقتصاد جهانی که هنوز از اثرات منفی شدید همه‌گیری کرونا و پیامدهای آن رهایی نیافته شاهد هستیم.

وزیر خارجه مصر تاکید کرد: برخورد عاقلانه با این بحران و پیامدهای آن مستلزم همکاری و هماهنگی مشترک اعراب، یکپارچگی تلاش‌ها برای غلبه بر آن و اجتناب از اثرات مستقیم و غیرمستقیم این بحران بر کشورها و ملت‌های عربی است.


ت ت
کدخبر: 71114 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها