میان ایتالیا و چین؛

توافق شد

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد، رم و پکن درباره تلاش‌های مشترک به منظور برقراری صلح در اوکراین توافق کرده‌اند.

توافق شد

به گزارش منیبان از خبرگزاری آناتولی، لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در فیسبوک خود نوشت: من با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین تماسی ویدئویی داشتم. ما توافق کردیم تا تلاش‌های مشترکی در راستای یک مسیر صلح آمیز در قبال اوکراین داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: وزیر خارجه چین به من تضمین داد که پکن تلاش می‌کند تا نقشی سازنده‌تر در تسهیل روند صلح بین روسیه و اوکراین داشته باشد. شکی نیست که بحران بشری باید به سرعت متوقف شود. ما به یک همکاری حداکثری بین‌المللی و فشار دیپلماتیک قوی برای آتش بسی سریع نیاز داریم.

وزیر خارجه ایتالیا در ادامه یادآور شد: این چیزی است که من روز چهارشنبه هم به وزرای خارجه اسرائیل و هند گفتم. کریدورهای انسان دوستانه اولویت قطعی هستند به ویژه پس از حمله به بیمارستان کودکان در ماریوپل اوکراین. اقدام روز چهارشنبه یک اقدام غیربشری و ظالمانه و برخلاف تمامی حقوق بشری بود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر رویه‌ای در حال انجام وجود دارد که توسط ایتالیا برای تایید جنایات جنگی حمایت می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد و از سوی جامعه بین‌الملل به شدت محکوم شده و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در پی داشته است. دستکم ۵۱۶ غیرنظامی در این درگیری کشته و ۹۰۸ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین بر اساس اعلام آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از ۲.۳ میلیون اوکراینی از این کشور گریخته و به کشورهای همجوار پناه برده‌اند.


ت ت
کدخبر: 71278 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها