واکنش سخنگوى وزارت خارجه آمریکا به سخنان لاوروف

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن هیچگاه قصد نداشته فعالیت های روسیه در ایران در چارچوب برجام را تحریم کند اما ورای موضع همیشگی خود هم به مسکو تضمینی نداده است.

واکنش سخنگوى وزارت خارجه آمریکا به سخنان لاوروف

به گزارش منیبان، ند پرایس درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه ایالات متحده به مسکو «تضمین کتبی» داده است که به دلیل فعالیت های مرتبط با یک توافق احتمالی با ایران تحریم نخواهد شد، گفت: به او اجازه می‌دهم که برای خودش حرف بزند. من به روس‌ها اجازه می‌دهم که برای خودشان حرف بزنند، اما این ممکن است بازتابی از این واقعیت باشد که ما مسلما مشارکت روسیه را در پروژه‌های هسته‌ای که بخشی از ازسرگیری اجرای کامل برجام هستند، تحریم نمی‌کنیم.

او افزود: ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم ؛ تضمین‌هایی فراتر از آن به روسیه نداده‌ایم.

پرایس تاکید کرد که آمریکا به روسیه اجازه نمی دهد تا از یک توافق احتمالی به عنوان “دریچه فرار” دور زدن تحریم های مرتبط با اوکراین استفاده کند.

او همچنین در مورد پیشرفت مذاکرات ایران گفت که “…مسائل کمی باقیمانده، و ما فکر می کنیم در موقعیتی هستیم که بتوانیم شکاف های باقیمانده را ببندیم” و افزود موضوعات باقی مانده سخت ترین مسائل هستند.

او همچنین گفت: مى توانم بگویم که در مورد بازگشت متقابل به تعهدات برجام در روزهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته ایم. ما همچنان با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل برجام در تعامل هستیم.

ت ت
کدخبر: 72287 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها