پژوهشگر جوان:

آیت الله ری شهری به نیروهای توانمند با هر سلیقه سیاسی میدان می داد/ آیت الله ری شهری به شور و مشورت باور داشت

پژوهشگر جوان گفت: آیت الله ری شهری به شور و مشورت باور داشت و اهل کار جمعی بود، به نیروهای توانمند با هر سلیقه سیاسی در اطراف خودش میدان می داد و آنها را به کار می گرفت.

آیت الله ری شهری به نیروهای توانمند با هر سلیقه سیاسی میدان می داد/ آیت الله ری شهری به شور و مشورت باور داشت

مهریزی، پژوهشگر جوان، درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله ری شهری به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: در طول ۲۷ آشنایی و همکاری با آیت الله ری شهری، این ویژگی ها را که به صورت خصلت و ملکه در ایشان بوجود آمده بود، دریافتم و کوتاه بیان می کنم. به علم و دانش و خواندن و نوشتن اهتمام داشت و عشق می ورزید. در سفر و حضر کتاب و قلم از ایشان جدا نمی شد و نقد پذیر بود. به شور و مشورت باور داشت و اهل کار جمعی بود، به نیروهای توانمند با هر سلیقه سیاسی در اطراف خودش میدان می داد و آنها را به کار می گرفت. اطراف ایشان، نیروهای توانمند با سلیقه های گوناگون سیاسی دیده می شد. 

او افزود: دادخواهی مظلومان را در حد توان پیگیری می کرد پیگیر کارشان بود و به نیازمندان و فقرا رسیدگی می کرد. در آستان حرم عبدالعظیم  بخش فعالی، با عنوان «دفتر تعاون مومنین» تاسیس شده بود که این دفتر به  رسیدگی به کار فقرا و نیازمندان، مشغول بود. 

این پژوهشگر جوان تاکید کرد: ایشان به اطراف شهر ری و محله های فقیر نشین سرکشی می کرد بسیار منظم بود و هیچ فرصتی را هدر نمی داد. به خانواده و همسر خود عشق می ورزید و توجه ویژه داشت. در یک سالی که از فوت همسر ایشان گذشت، بیماری و درد و رنج ایشان بیشتر شد و به گمانم بخشی از آن، معلول فراق از همسر بود. در ایام بیماری همسر وقتی از احوالات ایشان می پرسیدم، گاهی با بغض و گریه پاسخ می دادند. بعضی از شخصیت ها یک جنبه انها تحت سیطره یک بعد دیگر قرار می گیرد و ایت الله ری شهری جزو این افراد بود. جنبه های علمی اخلاقی و معنوی در سایه کارهای سیاسی و اجتماعی ایشان کم دیده می شد و کم به چشم می امد. خداوند ایشان را رحمت و با اولیانش محشور کند


ت ت
کدخبر: 73627 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها