کسر از حقوق دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت

نمایندگان مجلس در جریان بررسی ایراد لایحه بودجه مصوب کردند که میزان کسر از حقوق دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان از ۴۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش می یابد.

کسر از حقوق دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان کاهش یافت

به گزارش منیبان، نمایندگان در نشست علنی امروز -یکشنبه- در جریان بررسی مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (اعاده شده از شورای نگهبان)  با اصلاح بندهای(ج)،(د)،(ه) و بند الحاقی ۱و۳ تبصره ۱۲  موافقت کردند.

در ایراد شورای نگهبان به  جزء ۲ بند (ج)، «سازمان نقشه برداری» از جهت روشن نبودن وضعیت اساسنامه ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق عبارت «سازمان برنامه و بودجه از طریق سازمان ذی‌ربط» جایگزین عبارت «سازمان نقشه برداری» شد.

 در ایراد شورای نگهبان به جزء ۲ بند (د)، از جهت عدم سقف هزینه برای فروش اموال و داراییهای منقول و غیرمنقول قوه قضائیه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق در انتهای جزء ۲ بند «د» عبارت «قوه قضائیه مجاز است ..... به فروش برساند» حذف شد.در ایراد شورای نگهبان بهجزء ۳ بند (د)، با توجه به درج عدد «۱» در ردیف مذکور، از جهت میزان منابع و مصارف مذکور و همچنین از این جهت که «اعتبارات هزینه‌ای» مذکور شامل چه مواردی است، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق عبارت «هزینه ای» حذف و مقرر شد در ردیف مربوط به این جزء مبلغ درج گردد

 در ایراد شورای نگهبان به بند الحاقی ، در خصوص تأمین امکانات شهرستانهای تازه تأسیس به جهت نداشتن سقف و ردیف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق در بند الحاقی ذیل بند (ه) عبارت « تا سقف مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از ردیف ... » بعد از عبارت «شهرستان‌ها را» اضافه شد.

 در ایراد شورای نگهبان به در بند الحاقی ۱، عبارت «هرگونه اقدام» از جهت نوع اقدام و اقدام کننده ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق عبارت « هرگونه اقدام بر خلاف این بند .... وجوه عمومی است» حذف شد

 در ایراد شورای نگهبان به بند الحاقی ۳، از جهت عدم رضایت مشمولان، مغایر اصول ۴۶ و ۴۷ قانون اساسی شناخته شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق بند الحاقی ۳ به شرح زیر اصلاح شد:«با توجه به تبصره ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب  ۸/  ۳/ ۱۳۶۹ میزان کسر از حقوق دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگیان از چهل و پنج درصد(۴۵%) به بیست درصد(۲۰%) کاهش می یابد.»

ت ت
کدخبر: 7431 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها