در کانادا

تظاهرات معترضان به محدودیت های کرونایی شروع شد+جزییات

هزاران معترض در کبک کانادا علیه محدودیت های کرونایی تظاهرات کردند. کبک حدود یک سوم از ۹۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را که تاکنون در سراسر کانادا شناسایی شده و همچنین نیمی از ۲۲ هزار مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرده است.

تظاهرات معترضان به محدودیت های کرونایی شروع شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، هزاران نفر در مونترال (بزرگترین شهر استان کبک در کانادا) در اعتراض به اقدامات سختگیرانه بهداشتی برای مهار بحران شیوع کرونا به خیابان ها آمدند.

این روزنامه فرانسوی افزود: استان کبک که حدود یک سوم از کل مبتلایان به همه گیری کووید-۱۹ و نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آن در سراسر کانادا را ثبت کرده، از اوایل ژانویه (دی/بهمن) مقررات منع رفت و آمد شبانه را وضع کرده که اقدامی بی سابقه در کانادا از زمان شیوع آنفولانزای اسپانیایی در یک قرن گذشته است.

به نوشته لوفیگارو،  پلیس کانادا اعلام کرد که در جریان این تظاهرات، چندین نفر بازداشت شده اند و همچنین افرادی که از  استفاده از ماسک خودداری کرده اند، جریمه شده اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی تارنمای ورد میترز؛ در کانادا ۹۰۶ هزار و ۲۰۱ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۲۲ هزار و ۴۳۴ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.


ت ت
کدخبر: 7569 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها