چهره سیاسی اصلاح طلب:

بُعد جمهوریت نظام مخدوش شده است

چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: اینکه هنوز اصلاح طلبان و من جمله کارگزاران سازندگی و اعتدال فعالیت سیاسی دارند، بله چراکه اصلاح طلبان در راستای آرمان‌های امام خمینی رحمه الله علیه و اهداف نظام جمهوری اسلامی مندرج در اصل سوم تا جایی که ممکن باشد در صحنه باقی خواهند ماند.

بُعد جمهوریت نظام مخدوش شده است

«علی محمد نمازی»، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با اظهارات اخیر برخی اصولگرایان که اصلاح طلبان را طیف پیاده از منافع ملی کشور معرفی کردند، گفت: این اصطلاح  «قطار منافع ملی» معنای مشخصی ندارد. رعایت، پایبندی و دفاع از منافع ملی مربوط به کسانی است که در اداره کشور نقش و مسئولیت داشته باشند.

او افزود: مسئولیت ها هم دو گونه است انتصابی و انتخابی که اصلاح طلبان از هر دو عرصه محرومند و این محرومیت خود خواسته و داوطلبانه نبوده، بلکه علی رغم داشتن توانایی، تخصص، تجربه و انگیزه بالای انجام ماموریت با اعمال نظارت استصوابی و واگذاری مناصب به جناح مقابل، آنها را از رقابت در میدان شایسته سالاری محروم کرده است.

نمازی با بیان اینکه بُعد جمهوریت نظام توسط برخی تندروها مخدوش شده است؛ تاکید کرد: برای حفظ منافع دراز مدت کشور و منافع همه جناح ها و فعالین سیاسی تلاش برای تقویت بُعد جمهوریت نظام، لازم است. لذا باید همه از سپردن حق تعیین سرنوشت به ملت دفاع کنند.

او با اشاره به اینکه برخی براین باورند که اصلاح طلبان به خصوص کارگزارانی ها در نظام سیاسی هنوز فعالند، گفت: اینکه هنوز اصلاح طلبان و من جمله کارگزاران سازندگی و اعتدال فعالیت سیاسی دارند، بله چراکه اصلاح طلبان در راستای آرمان‌های امام خمینی رحمه الله علیه و اهداف نظام جمهوری اسلامی مندرج در اصل سوم تا جایی که ممکن باشد در صحنه باقی خواهند ماند. اصلاح طلبان نطر، برنامه و عقیده ثابت دارند، آنها نیازمند شرایط برابر برای فعالیت هستند.

او در پایان افزود: اگر عرصه رقابتی وجود داشته باشد، با عنایت به ویژگی رقابت، به هر میزان که از حریفان کاسته شود، جمعیت باقی مانده انشعاب پیدا کرده و با هم رقابت خواهند کرد الا اینکه مناصب انتصابی باشد.


ت ت
کدخبر: 76310 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها