مقامات انگلیس هشدار دادند!

روزنامه ایندیپندنت نوشت: دو تن از مقامات ارشد دولت انگلیس ضمن مخالفت با برداشتن محدودیت‌های کرونایی، هشدار دادند موج دیگر ویروس کرونا در پاییز سال جاری غیرقابل اجتناب است.

مقامات انگلیس هشدار دادند!

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، در پی اظهارنظرهای «کریس ویتی»  مشاور ارشد دولت بریتانیا در امور بهداشت و درمان که گفته بود موج دیگر کووید-۱۹ در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز غیرقابل اجتناب است، «سر ایان دایموند»  رئیس دفتر آمار ملی (ONS) نیز تاکید کرد که شک ندارد انگلیس در پاییز سالجاری شاهد اوجگیری دوباره ویروس کرونا است.  

سر ایان دیروز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری ضمن تائید تاثیر شگفت انگیر واکسن هشدار داد: «ما باید این موضوع را درک کنیم که ویروس کرونا از بین نمی رود و تردیدی ندارم که در پاییز شاهد موج دیگری از شمار مبتلایان خواهیم بود». انگلیس نخستین کشور اروپایی بود که واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ را آغاز کرد و تاکنون بیش از ۲ درصد جمعیت این کشور دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به انواع جدید ویروس شناسایی شده در مناطق گوناگون گفت: «تاکنون تنها در ۳۰ درصد جمعیت لندن آنتی بادی مقاوم در برابر کووید-۱۹ مشاهده شده و این میزان در جنوب غربی کشور تنها ۱۶ درصد است.

پروفسور کریس ویتی مشاور ارشد دولت بریتانیا در امور بهداشت و درمان هم سه شنبه هفته گذشته نسبت به بازگشایی کسب و کار هشدار داد و اعلام کرد به شدت با هرگونه برداشته شدن محدودیت ها مخالف است. ویتی افزود: هنوز خطر کووید-۱۹ پابرجاست و در خوش بینانه ترین حالت امکان از دست دادن ۳۰ هزار شهروند دیگر به دلیل ابتلا به کرونا وجود دارد.

 به نظر می رسد اظهارات این مشاور ارشد دولت در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس برای تسریع "نقشه راه" دولت بوریس جانسون در خروج از قرنطینه و بازگشت به شرایط عادی تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) است. دولت جانسون پیش از این ابراز امیدواری کرده بود تا تاریخ مزبور اوضاع در مسیری حرکت کند که عمده محدودیت‌ها معاشرتی برداشته شود و زندگی به روال پیشین بازگردد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از چهار میلیون و ۲۵۸ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. این کشور رتبه نخست را در اروپا از نظر بیشترین تعداد جانباختگان ناشی از کووید-۱۹ دارا است.


ت ت
کدخبر: 7795 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها