پرونده حمله نظامی در مجلس مطرح می‌شود+جزییات

یکسال پس از حمله آمریکا به فرودگاه بین المللی کربلا به بهانه استفاده نظامی از آن، تولیت آستان مقدس حسینی از تصمیم برای طرح موضوع در مجلس عراق خبر داد.

پرونده حمله نظامی در مجلس مطرح می‌شود+جزییات

به گزارش منیبان؛ روند ساخت فرودگاه در دست احداث کربلا با حمله موشکی سال گذشته نیروهای اشغالگر آمریکایی با وقفه ۶ ماهه در روند ساخت و تکمیل روبرو شد.

رسانه های عراق به نقل از معاون تولیت عتبه مقدس حسینی، نوشتند: این حمله خسارات مالی هنگفتی برجای گذاشت از همین رو عتبه مقدس حسینی شکایت رسمی علیه نیروهای اشغالگر امریکایی تنظیم کرد.

دادگاه عراق نیز ضمن تأیید شکایت؛ برای سفارت امریکا در بغداد احضاریه ارسال کرد و در صورتیکه برای پاسخگویی در دادگاه حاضر نشوند، عتبه حسینی حقوق خود را در دادگاه های بین المللی پیگیری خواهد کرد.

حسین العبایجی معاون تولیت در ادامه سخنان خود از قصد این نهاد برای طرح موضوع اقدام تجاوزکارانه آمریکا در مجلس عراق خبر داد و گفت: عتبه حسینی تصمیم دارد این پرونده را در مجلس عراق نیز مطرح کند تا تصمیمی متناسب با حجم مسئولیت مجلس اتخاذ گردد و از حاکمیت ارضی و مقدسات و پروژه های ملی عراق دفاع شود.

وی افزود که مسئولان دولتی عراق نیز از این پرونده حمایت می کنند و با جدیت در پی ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث هستند.

در همین ارتباط میدل ایست نیوز به نق از العبایجی تأکید کرد: روند پیشرفت احداث فرودگاه کربلا ادامه دارد و این پروژه برای اقتصاد عراق و تقویت گردشگری دینی و افزایش اشتغال مجاوران حائز اهمیت خاص است.

تأسیسات فرودگاه بین المللی کربلا در ۱۳ مارس سال گذشته هدف حمله هوایی نیروهای امریکایی قرار گرفت که موجب شهادت یک شهروند غیر نظامی و زخمی شدن چند نفر و آسیب های شدید به ساختمان اداری و خدماتی آن شد.

ت ت
کدخبر: 8160 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها