سکوت وزارت کشور درباره شایعه استعفایی که ادامه دارد

بیش از هفتاد روز است که هیچ خبری از معاون سیاسی وزیر کشور نیست و او در هیچ جلسه‌ای که رسانه‌ها هم حضور داشته باشند، شرکت نکرده است تا شایعه استعفایش قوت بگیرد.

سکوت وزارت کشور درباره شایعه استعفایی که ادامه دارد

به گزارش منیبان، بیش از هفتاد روز است که هیچ خبری از معاون سیاسی وزیر کشور نیست و او در هیچ جلسه‌ای که رسانه‌ها هم حضور داشته باشند، شرکت نکرده است تا شایعه استعفایش قوت بگیرد؛ برخی رسانه‌ها حتی جایگزین خرمشاد را هم معرفی کرده‌اند.

خبر انتصاب محمدباقر خرمشاد عضو هیات علمی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به معاونت سیاسی وزارت کشور در روز ۱۴ شهریور رسانه‌ای شد. خرمشاد به عنوان چهره ای دانشگاهی و اصولگرای معتدل شناخته شده بود.

احمد وحیدی وزیر کشور در حکم انتصاب خرمشاد به او چندین ماموریت داده بود. رصد و بررسی مستمر مسائل و رویدادهای سیاسی کشور، برقراری تعامل موثر و کارآمد با احزاب و تشکل ها و تلاش در جهت حمایت و تقویت آنها، اجرای مطلوب و شایسته قانون احزاب و تشکل ها، سعی در جهت هم افزایی و تقویت همبستگی و انسجام میان همه اقوام، اقلیت ها و آحاد مردم عزیز و شریف، فراهم سازی زمینه و شرایط برگزاری قانونمند و هرچه باشکوه تر انتخابات با رویکرد مشارکت حداکثری مردم و توجه ویژه به امور مربوط به تقسیمات کشوری برابر قوانین موضوعه از جمله وظایف و ماموریت هایی است که وزیر کشور به خرمشاد محول کرد. خرمشاد هم در جلسه معارفه خود گفته بود که «مسیر کار در حوزه سیاسی را با رویکرد ارتقای وفاق و کارآمدی، مشارکت در عرصه سیاسی کشور دنبال می‌کنیم.»

در آغاز دولت سیزدهم، مهمترین ماموریت معاونت سیاسی وزارت کشور یعنی روند تغییرات فرمانداران و استانداران سراسر کشور هم آغاز شد. با انتصابات استانداران این انتقاد به وزارت کشور وارد شد که چرا افراد با سابقه نظامی به استانداری منصوب شده اند؟ خرمشاد در پاسخ به این انتقاد اظهار کرد: «بعلاوه تعداد کمی -کمتر از انگشتان یکدست-از استانداران، نظامی باشند. به‌رغم این‌که تقریباً در همه فهرست ارسالی از سوی گروه‌های مرجع سیاسی حداقل یک نظامی، برای احراز این پست معرفی‌شده بود. شاید به این دلیل که وزیر محترم کشور خود زمانی وزیر دفاع بوده‌است .»

خرمشاد در تشریح معیارهای انتخابت استانداران و فرمانداران گفته بود: « مبنای انتخاب مدیران از جمله استانداران و فرمانداران؛ کارآمدی اقتصادی و عقلانیت انقلابی است. همچنین وزارت کشور باید مجموعه ویژگی‌هایی چون سلامت اقتصادی، عقلانیت انقلابی،کارآمدی، قانونمداری، پیگیری پیشرفت اقتصادی، تقویت مشارکت همه‌جانبه و فعال‌سازی ظرفیت‌های بومی، مردم‌داری، ایجاد وفاق، پرتحرکی و جوانی و پیشینه روشن مدیریتی به ‌ویژه درعرصه‌های اقتصادی و نیز سیاسی- اجتماعی را احراز کند.»

شبکه خبری HUM TV پاکستان نیز گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران پایگاه سری پهپادی خود از دریچه رسانه به جهان نشان داد. سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از این پایگاه زیرزمینی بازدید و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ایران نیز انواع پهپادهای نظامی را معرفی کرد.

تارنمای روزنامه اردو زبان «جسارت» نیز در بازتاب نمایش پایگاه زیرزمینی پهپادی جمهوری اسلامی نوشت: ایران پایگاه سری خود در یک نقطه نامعلوم را نشان داد که صدها پهپاد جنگی در آن نگهداری می‌شود.

شبکه خبری «سما تی وی» پاکستان هم گزارش داد: ایران از پایگاه سری زیرزمینی خود را پرده برداری کرد و آن را از طریق رسانه کشور به دنیا نشان داد. نیروهای مسلح ایران در اعماق زمین پایگاه عملیاتی احداث کرده و از این طریق به یک قدرت برتر منطقه‌ای در بخش پهپاد تبدیل شده است.

روزنامه‌های اردو زبان «جنگ» و «پاکستان» نیز امروز نوشتند: ارتش ایران پایگاه زیرزمینی پهپادی خود را به نمایش گذاشت، حدود یکصد فروند پهپاد از جمله ابابیل-۵ که به گفته مقامات ارشد ارتش ایران، ایران قدرتمندترین توان پهپادی در منطقه به شمار می‌رود.

به گزارش حوزه دفاعی ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته از یکی از پایگاه‌های سری و زیرزمینی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

در این بازدید سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپادهای نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت.

با عملیاتی شدن این پایگاه سری که در عمق صدها متری زمین طراحی و ساخته شده است جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 86663 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها