تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت انگلیس

دولت لندن پس از مخالفت پاریس با تحویل مهاجرانی که به صورت غیر قانونی از طریق آب های مشترک بین دو کشور وارد انگلیس می‌شوند قصد دارد تا زمانی که تکلیف پرونده مهاجرتی آن‌ها روشن نشده، به کشورهای دیگر منتقلشان کند.

تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت انگلیس

به گزارش منیبان، پریتی پتل وزیر کشور انگلیس که این طرح را پیشنهاد کرده درصدد است تا افراد مهاجر را به کشورهایی مانند ترکیه، جزیره «من» یا جبل‌الطارق حواله دهد. گفته می شود که جزایر خارج از اسکاتلند هم به عنوان گزینه‌های دیگر در دست بررسی قرار دارد.

پتل ادعا کرده که در این زمینه با مقامات کشورهای یادشده گفت‌وگو و موافقت اولیه آن ها به دست آورده است. این حالیست که دولت جبل‌الطارق ساعاتی پس از انتشار این خبر، به ادعای وزیر کشور انگلیس واکنش نشان داده و آن را گمانه‌زنی‌های بی‌اساس دولت لندن خوانده است.

هم زمان موسسات خیریه ،طرح پیشنهادی انگلیس را «غیر انسانی» خوانده و کارشناسان هم نسبت به مشکلات حقوقی آن هشدار داده‌اند. یک کارشناس مسائل مهاجرتی که نامش فاش نشده به تایمز لندن گفته است: مانع قانونی برای اخراج مردم به کشورهای ثالث وجود ندارد. اما این اقدام قابل بحث است و می‌تواند به دادگاه کشیده شود.

پتل قرار است به زودی طرح تحول نظام مهاجرتی انگلیس را که «عادلانه اما محکم» خوانده ارائه کند. او در این طرح ادعا کرده که برای ورود مهاجران از کشورهای جنگ زده مسیرهای قانونی تعریف خواهد کرد. این درحالیست که به افرادی که از کشورهای امن مهاجرت می‌کنند پناهندگی انگلیس اعطا نخواهد شد. به این ترتیب آن ها به کشورهای ثالث منتقل شده تا تعیین تکلیف شوند. فرآیندی که گفته می‌شود ممکن است ماه‌ها بلکه سال‌ها به طول بینجامد.

داده‌های آماری حاکیست که سال گذشته بالغ بر ۸ هزار و ۴۲۰ مهاجر به صورت غیر قانونی از طریق کانال مانش از فرانسه وارد سواحل جنوب غربی انگلیس شده‌اند. از ابتدای امسال (۲۰۲۱) هم تاکنون ۸۰۰ نفر به صورت غیر قانونی به انگلیس مهاجرت کرده‌اند.

انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا از طرح پذیرش آوارگان، بین کشورهای عضو اتحادیه شانه خالی کرد؛ با این حال تداوم ورود غیر قانونی مهاجران و عدم همکاری دولت پاریس برای جلوگیری از پیشروی مهاجران از طریق کانال مانش، به پاشنه آشیل سیاست‌های مهاجرتی انگلیس تبدیل شده است.  

کنشگران و فعالان حقوق بشری سختگیری‌های مهاجرتی وزیر کشور انگلیس را مشابه سیاست‌های رئیس جمهوری سابق آمریکا دانسته و نسبت به تکرار سرنوشت دونالد ترامپ هشدار دادند. ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری، شدیدترین سیاست‌های مهاجرتی را علیه کشورهای عموما مسلمان به اجرا گذاشت.


ت ت
کدخبر: 8731 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها