تحلیل مهم الجزیره درباره ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی

شبکه الجزیره در گزارشی تحلیلی با اشاره به طرح پیش‌نویس یک قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که احتمالا این قطعنامه شامل توصیه‌ای برای ارجاع موضوع ایران به شورای امنیت نباشد.

تحلیل مهم الجزیره درباره ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی

به گزارش منیبان، شبکه خبری الجزیره در گزارش خود به بررسی احتمال تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که این روزها در وین، مقر این سازمان در حال برگزاری است، پرداخته و در آن بخش‌هایی از مصاحبه اخیر محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با این شبکه را نیز منتشر کرده است.

به گزارش الجزیره، همزمان که قدرت‌های غربی با حمایت اسرائیل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محکومیت ایران به دلیل برنامه هسته‌ای‌اش به شورای حکام ارائه داده‌اند، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقلال سیاسی دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل را زیر سوال برده و خاطر نشان کرد که آژانس باید به تعهدات خود پایبند باشد و مانع از "نفوذ دشمنان ایران" در اجرای وظایف خود شود.

اسلامی در ادامه با انتقاد از انتشار گزارش‌های آژانس توسط رسانه‌های غربی پیش از ارائه آن به شورای حکام تاکید کرد: ایران پاسخ‌های قانع کننده‌ای به سوالات آژانس (درباره سه مکان هسته‌ای) داده است اما این نهاد اراده‌ای برای اعلام اینکه پاسخ‌های ما برایشان قانع‌کننده بوده است، ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: گزارش‌های آژانس بر مبنای یک سری اطلاعات ساختگی و غلط تهیه می‌شود که دشمنان ایران، به‌ویژه تحت هدایت رژیم اسرائیل آنها را ارائه می‌دهند.

شبکه الجزیره در ادامه گزارش خود آورده است: در این میان، انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه آمریکا پیش‌نویس قطعنامه خود را به شورای حکام ارائه داده و در آن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و آنچه همکاری نامناسب ایران با ژانس عنوان شده است را محکوم کرده‌اند. آنها تاکنون از این اقدام خودداری می‌کردند، چراکه بر این باور بودند که این اقدام می‌تواند به مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ لطمه بزند.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 88481 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها