ایران به صدور قطعنامه علیه تهران واکنش نشان داد

سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین گفت: عواقب صدور قطعنامه متوجه ارائه کنندگان و حامیان آن است.

ایران به صدور قطعنامه علیه تهران واکنش نشان داد

به گزارش منیبان، محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی ایران نزد سازمان های بین‌المللی در وین، پس از تصویب قطعنامه پیشنهادی ضمن محکومیت قوی و رد این قطعنامه، خطاب به نمایندگان دولت های عضو آژانس گفت: با توجه به ادامه همکاری گسترده ایران با آژانس، دعوت از ایران برای همکاری با آژانس از طریق پذیرش قطعنامه بی معنی و ناامیدکننده است. 

او افزود: پذیرش قطعنامه شاهدی بر اثبات این مدعا است که فشارها و آرمان های سیاسی برخی کشورها بر جنبه فنی کار آژانس غلبه کرده است. این قطعنامه زنگ خطری برای اعتبار و یکپارچگی آژانس در سیستم پادمانی و رژیم منع اشاعه است و همچنین نشان می دهد که همکاری صادقانه و گسترده با آژانس در زمینه پادمان ها در برابر اراده سیاسی و فشار برخی کشورها تضعیف می شود.این ضربه بزرگی به آژانس است که توسط یکی از مهم ترین ارگان های تصمیم گیر آن یعنی شورای حکام به ان وارد گردید.

غائبی بیان کرد: پذیرش این قطعنامه نه ایران را ترغیب به فراتر رفتن  از سطح بالای کنونی همکاری خود با آژانس می کند و نه آن را مجبور به پایین آمدن از مواضع اصولی خود می کند. ایران قاطعانه نسبت به این قطعنامه ابراز تأسف می کند و در پاسخ به آن اقدام مقتضی را انجام خواهد داد، که عواقب آن متوجه ارائه کنندگان و حامیان این قطعنامه است. اگر قرار باشد ایران پس از نشان دادن سطح مثال زدنی از همکاری با چنین رفتار ناعادلانه و با انگیزه سیاسی روبرو شود، در واقع ایران حق دارد در سیاست و رویکرد خود در قبال آژانس بازنگری کند.

ت ت
کدخبر: 88582 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها