مقامات آمریکا روند فروپاشی روابط را متوقف کنند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: مقامات آمریکایی به حرف رای دهندگان گوش فرا دهند و «روند فروپاشی روابط بیش از حد پرتنش» را متوقف کنند.

مقامات آمریکا روند فروپاشی روابط را متوقف کنند

به گزارش منیبان؛ آنتونوف در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه منتشر شده است با عنوان کردن این مطلب ابراز امیدواری کرد مقامات آمریکایی روابط با کشورها را بر اساس احترام متقابل، تنظیم کنند.

 وی گفت که سفارت این کشور در واشنگتن نامه هایی از شهروندان آمریکایی دریافت کرده است که از اظهارات دولت آمریکا در مورد روسیه عذرخواهی کرده اند .

 آنتونف گفت: «من می خواهم از شهروندان ایالات متحده که برای حمایت از توسعه روابط دوستانه بین روسیه و ایالات متحده نامه به سفارت ارسال کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. بسیاری مخالفت خود را با اظهارات عجولانه ای که به تازگی واشنگتن درباره فدراسیون روسیه داشته است، عذرخواهی کردند.»

سفیر روسیه خاطرنشان کرد:  «موضع آمریکایی ها که می فهمند گفت و گو بین کشورها باید بر اساس برابری و احترام متقابل باشد، او را تحت تأثیر قرار داده است»

آنتونف افزود: «این رویکرد شهروندان آمریکایی نشان می دهد که پتانسیل عادی سازی روابط بین مردم روسیه و آمریکا همچنان باقی است. »

  ۲۷ اسفند جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در مصاحبه با «ABC News» گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هزینه ادعای مداخله در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را "پرداخت" خواهد کرد.

همچنین، رئیس جمهور ایالات متحده اجازه توهین شخصی به همکار روسی خود را داد. وی به این سوال  که آیا پوتین را قاتل می داند،  پاسخ مثبت داد. البته رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سخنان بایدن برای وی آرزوی سلامتی کرد.

در پی اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را به اتهام مداخله در انتخابات کشورش قاتل خواند و گفته بود، مسکو باید تاوان پس بدهد، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفیرش را از واشنگتن فرا خوانده است.


ت ت
کدخبر: 8992 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها