بیش‌تر به وزیر شعار شبیه بود تا وزیر کار!

حجت عبدالملکی از آن امام صادقی‌هایی است که مع‌الاسف علم سیاست را با علم ریاضی عوضی گرفته‌اند و فکر می‌کنند در این وادی هم دو ضرب‌در دو همیشه چهار می‌شود.

بیش‌تر به وزیر شعار شبیه بود تا وزیر کار!

به گزارش منیبان، حسین قدیانی، روزنامه نگار اصولگرا، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بیش‌تر به وزیر شعار شبیه بود تا وزیر کار. بماند که گل‌درشت هم شعار می‌داد. روزهای قبل از وزارت، با «سلام علی ابراهیم» و روزهای بعد از وزارت هم با شعر و شعارهایی به همین گل‌درشتی.

حجت عبدالملکی از آن امام صادقی‌هایی است که مع‌الاسف علم سیاست را با علم ریاضی عوضی گرفته‌اند و فکر می‌کنند در این وادی هم دو ضرب‌در دو همیشه چهار می‌شود. حیف که نام این دانشگاه، امام صادق است و الا جا داشت در نقد توهمات عجیب‌غریب عبدالملکی و امثالهم یک سوپر هم به عنوان پیش‌وند می‌گذاشتیم.

علی‌ای‌حال خوب شد وزیر شدن این جماعت شعارزده را هم دیدیم و بیش از پیش فهمیدیم که با هیچ آموزشی نمی‌توان یک میلیون تومان خرج کرد و یک شغل درست کرد!

از عجایب این روزگار همین است که بالاسر یک دانشگاه، نام یک سیاست‌مدار حرفه‌ای می‌درخشد ولی چه دور و دراز است فاصله‌ی عبدالملکی‌های عمدتا پایداری‌چی از راه و رسم آیت‌الله مهدوی کنی.

به یاد می‌آورم روزگاری که گروه پایداری می‌خواست با داد و بی‌داد، مرحوم هاشمی را از صدارت خبرگان رهبری بیندازد لیکن آیت‌الله مهدوی کنی گر چه ابدا میل و رغبتی به شرکت در انتخابات نداشت، آمد و از قضا خیلی هم شیک و مجلسی آمد. به این معنی که ضمن حفظ حرمت مرحوم هاشمی، انتخابات را برد و رئیس مجلس خبرگان رهبری شد. این‌که حالا عمر وزارت حجت عبدالملکی به یک سال هم نمی‌رسد، یعنی با شعار نمی‌توان کار درست کرد. واقع‌بین باشیم. بازنشسته‌ها در این یک سال اخیر، اندازه‌ی کل عمر نظام جمهوری اسلامی، در نقد رفتار و گفتار وزیر موسوم به کار، شعار دادند و اعتراض کردند و تجمع داشتند.

ما که خیر سرمان روزنامه‌نگاریم، متوجه حرف‌های عبدالملکی نمی‌شدیم و گاه فکر می‌کردیم دارد با مخاطب، شوخی می‌کند. بله! رهبر انقلاب مکرر از ضرورت جوان‌گرایی سخن گفته‌اند اما این را نیز مکرر گفته‌اند که برای مدیریت کارآمد، علاوه بر جوانی، مؤلفه‌های دیگری هم لازم است. مؤلفه‌ی جوانی اگر با اندیشه و خرد و شعور و تجربه پیوند نداشته باشد، چه سود؟

اداره‌ی درست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سوای این مسئله است که در زمان من، رفقای امام صادقی جای رقبای دوم خردادی نشستند یا موفق شدم این تعداد فتنه‌گر هشتاد و هشتی را از وزارت‌خانه اخراج کنم. خب بعدش؟

الحمدلله زعمای دولت متوجه شده‌اند که از عبدالملکی و امثالهم برای این کشور «وزیر» درنمی‌آید. گیرم که رتبه‌ی یک امام صادق باشند؛ میدان کار جای شیفتگان شعار نیست. کاش رئیسی هر چه زودتر عذر عبدالملکی‌های دیگر کابینه را هم بخواهد که اوضاع خوب نیست.


ت ت
کدخبر: 89933 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها