معاون رییس جمهور: به صورت حقوقی پاسخ دادیم

معاون رییس جمهور گفت: غربی‌ها و آژانس می‌دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام نتیجه‌ای ندارد و ما به صورت حقوقی پاسخ لازم را داده‌ایم.

معاون رییس جمهور: به صورت حقوقی پاسخ دادیم

به گزارش منیبان، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به شهرستان نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشورهایی که علیه ایران با ظرفیت ۳ درصد هسته‌ای دنیا این همه جنجال می کنند، چقدر تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌دهند.

وی افزود: این جنجال‌ها و فریب‌ها، ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است که هیچ گاه راه به جایی نخواهد برد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: غربی‌ها و آژانس می‌دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام نتیجه‌ای ندارد و ما به صورت حقوقی پاسخ لازم را داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در ۲۰‌ سال گذشته مذاکرات زیادی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران انجام‌شده که سرانجام به برجام رسید ولی آنها حتی بعد از این معاهده، زیر آن زدند.

اسلامی خاطرنشان کرد: قرار شد تحریم‌ها لغو شود و ما هم پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای خودمان را محدود کنیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم. ولی طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود و اکنون که صحبت بازگشت به برجام است، همان اتهامات واهی قبلی را با مدارک جعلی رژیم صهیونیستی تکرار می کنند.

معاون رییس جمهور گفت: وقتی دیدیم آنها به تعهدات پایبند نیستند، ما هم دوربین‌های اضافه در مراکز هسته‌ای را که برای اجرای برجام نصب شده بود، جمع‌آوری کردیم.

وی افزود: این به معنای آن نیست که ما همکاری خودمان را با آژانس بین‌المللی هسته‌ای قطع کرده‌ایم، اما دوربین‌های اضافی و فرا پادمانی را جمع‌آوری کردیم و در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات برجامی، ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم.

منبع: ایسنا

ت ت
کدخبر: 90316 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها