المیادین:

پیشرفت‌هایی در تشکیل کابینه دولت صورت گرفته است+جزییات

شبکه المیادین لبنان روز شنبه از حصول پیشرفت در تشکیل کابینه دولت در لبنان خبر داد.

پیشرفت‌هایی در تشکیل کابینه دولت صورت گرفته است+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از المیادین، منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان به این شبکه گفتند، پس از اظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، پیشرفتی در خصوص تشکیل کابینه دولت این کشور صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، رایزنی هایی میان نیروهای سیاسی لبنانی انجام گرفته که می تواند به پیشرفت در زمینه تشکیل کابینه منجر شود.

منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان افزودند: مواضع سید حسن نصرالله در تحرک پرونده تشکیل دولت نقش داشته است.

این منابع اظهار داشتند که رییس دولت پیشبرد امور به زودی خواستار برگزاری جلسه ای در دولت برای بررسی قانون بودجه خواهد شد.

منابع المیادین همچنین افزودند: دیدار روز پنجشنبه ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان با «میشل عون» رییس جمهور لبنان خوب بوده است.

جنبلاط پس از این دیدار با رییس جمهور لبنان گفته بود که تمایل دارد با سعد الحریری نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه و جبران باسیل رییس حزب ملی آزاد دیدار کند و اعلام کرد که باید مسائل بزرگتر را به وقت دیگری موکول کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا طی سخنرانی به مناسبت روز جانباز از تمامی نیروها و جریان های سیاسی لبنان خواست با استفاده از توانمندی های داخلی و روابط خارجی خود به حل بحران لبنان کمک کنند.

رییس جمهور لبنان پیش تر با انتقاد از تأخیر در تشکیل دولت این کشور از نخست‌وزیر مکلف خواست در صورت ناتوانی در تشکیل کابینه، کناره گیری کند.

حریری با تصویب پارلمان لبنان و تایید میشل عون رییس جمهوری این کشور برای چهارمین بار مکلف به تشکیل کابینه شده اما ناظران تاکید دارند آمریکا، فرانسه و سعودی که همچنان مقاومت ضدتروریسم تکفیری و صهیونیستی را مانع تحقق اهداف خود می‌دانند، به حریری اجازه تشکیل دولت جدید را نمی‌دهند.

مشکل اساسی و کنونی لبنان دخالت‌های عربستان، آمریکا و فرانسه در امور داخلی این کشور و پیروی برخی گروه‌های لبنانی وابسته به محور صهیونیستی - تکفیری از جمله «سمیر جعجع» رئیس گروه «نیروهای لبنانی» از سیاست‌ها و راهبردهای ضد مقاومت این محور است.

جریان‌ها و احزاب سیاسی لبنان به ویژه جریان محور مقاومت و رییس جمهوری این کشور در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را بر تشکیل کابینه حریری متمرکز کرده‌اند، ولی وی تاکنون نتوانسته است به دلیل تبعیت از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و عربستان دولت لبنان را تشکیل دهد.


ت ت
کدخبر: 9198 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها