انتقاد مقام روس از سیاست‌های من در آوردی آمریکا!

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد: سیاست آمریکا بجای اصول مشکوک و من در آوردی باید بر قوانین بین المللی پایه ریزی شود.

انتقاد مقام روس از سیاست‌های من در آوردی آمریکا!

به گزارش منیبان، اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز یکشنبه در واکنش به توئیت وزیر خارجه آمریکا، این کشور را از استناد به اصولی که چند کشور غربی در عرصه مناسبات بین المللی تعیین کرده و دیگر کشورها را وادار به پیروی از آن می کنند، برحذر داشت.

مقام روس خطاب به انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: شما بهتر است بجای استناد به نظریه بسیار مشکوک رفتار بر اساس اصول من درآوردی در تامین نظم جهانی، بر اساس قوانین بین المللی عمل کرده و آن را برای نظام جهانی پیش ببرید. 

وی افزود: هیچکس قوانین بین المللی را لغو نکرده است و نمی تواند آن را حذف کند.

 وزیر خارجه آمریکا در توئیت خود نوشت: دولت ما به پیروی از دیپلماسی برای پیشبرد منافع ایالات متحده آمریکا و تحکیم نظام جهانی پایه ریزی شده بر اساس اصول پایبند است. 

 آمریکا و متحدان غربی این کشور با رویکرد یکجانبه گرایانه در سالهای اخیر از اصولی که خود تعیین می کند، در حل مسائل مهم بین المللی و منطقه ای به عنوان مثال مساله سوریه استفاده می کنند که مورد قبول اکثریت کشورهای جهان نیست.


ت ت
کدخبر: 9219 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها