وعده جدید در خصوص کرونا/پایان پاندمی تا پایان تابستان!

یک شرکت مهم فناوری زیستی اروپا ابراز امیدواری کرد که همه گیری ویروس کرونا تا پایان تابستان در بیشتر کشورهای اروپایی مهار شود.

وعده جدید در خصوص کرونا/پایان پاندمی تا پایان تابستان!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز؛ اوغور شاهین بنیانگذار شرکت بیونتک بعنوان شریک اصلی شرکت داروسازی فایزر سازنده یکی از نخستین واکسن های تائید شده ویروس کرونا، با توجه به اعتراض های گسترده شهروندان اروپا به تعطیلی ها و قرنطینه های اجباری، در گفت و گو با روزنامه ولت ام سونتاگ، در باره موقت بودن این محدودیت ها ابراز خوش بینی کرد.

این در حالیست که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه برای تمدید محدودیت ها تا آوریل ابراز تمایل کرده است.

شاهین افزود: با تضمین امکان پذیری واکسینه شدن ۷۰ درصد شهروندان آلمان تا پایان سپتامبر (شهریور و مهر ماه)، ویروس مشکلات کمتری ایجاد خواهد کرد.

روند کند تزریق واکسن در آلمان و تداوم محدودیت ها، به شدت بر آینده حزب محافظه کار و محبوبیت مرکل در سال برگزاری انتخابات سراسری، تاثیر منفی گذاشته است. مالکان فروشگاه های تعطیل شده در آلمان و شهروندانی که مایل به سفرهای گردشگری برای گذران تعطیلات هستند، به صورت فزاینده ای نسبت به محدودیت های کووید – ۱۹ ناآرام و بی صبر شده اند به گونه ای حدود ۲۰ هزار نفر روز شنبه در شهر کسل در مرکز آلمان در اعتراض به قرنطینه تظاهرات کردند.

دولت های عضو اتحادیه اروپا با انتقادها از روند کند کارزار واکسیناسیون روبرو هستند و وقفه در عرضه واکسن، موجب عقب ماندن این کشورها از انگلیس و ایالات متحده شده است. در حالی که حدود ۹ درصد جمعیت آلمان تا روز شنبه دستکم یک واحد واکسن کرونا دریافت کرده اند، انگلیس با واکسینه کردن ۵۰ درصد شهروندانش با دستکم یک واحد واکسن کرونا، به نیمه راه رسیده است.

شاهین افزود: احتمالا تا پایان تابستان نیازی به قرنطینه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا نخواهد بود، زیرا ادامه همه گیری، اهمیت چندانی نخواهد داشت و جهش ویروس و پدیدار شدن گونه های تازه، دیگر نگران کننده نخواهد بود. 

افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹ بر مقام های آلمان برای متوقف کردن تلاش ها برای بازگشایی تدریجی اقتصاد این کشور فشار می آورد. مقام های این کشور می گویند در صورت فراتر رفتن موارد ابتلا از آستانه ۱۰۰ مورد در هر ۱۰۰ هزار تن در مدت یک هفته، اعمال مقررات فاصله گذاری سخت تر برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از اندازه بر نظام بهداشت و سلامت این کشور، ضروری خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 9325 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها