توصیه حسن روحانی به ماموران وزارت اطلاعات چه بود؟

توصیه حسن روحانی به ماموران وزارت اطلاعات چه بود؟

به گزارش منیبان، رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه، توصیه‌ای را با محوریت استقلال قوه قضائیه، خطاب به قضات بیان کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: ضابطین، دستگاه‌های مؤثر و مهمی هستند، قدرت‌هایی دارند، نظراتی نسبت به اشخاص و قضایا دارند؛ قوه‌ی قضائیه خودش بایستد مستقل رسیدگی کند و تحت تأثیر نظر آنها قرار نگیرد.

ایشان همچنین در راستای رعایت حقوق شهروندی گفتند که : "بایستی از رفتار ضابطین مراقبت و نظارت بشود؛ در مورد بعضی از این کارهایی که ضابطین می‌کنند که نباید نسبت به متهم انجام بگیرد؛ تندروی و زیاده‌روی و مانند اینها."

مشابه توصیه رهبر انقلاب را حسن روحانی رییس جمهوری پیشین، در ماه‌های آغازین دولت دوازدهم خطاب به ضابطین مرتبط با قوه مجریه داشت. 

روحانی چهاردهم بهمن ۹۲ در دیدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات گفت:

عزیزان من؛ خواهران و برادران؛ بر این نکته من تأکید می‌کنم شما وظیفه‌تان اطلاعات است، کار قضا به عهده شما نیست. پرونده هر چه هست کامل کنید بدهید به دستگاه قضا و خداحافظ. دیگر پشت سرش دویدن، فشار آوردن به دادیار، به دادستان، به بازپرس، به قاضی... اینها را به عهده نگیرید. هم خلاف قانون است هم خلاف شرع* .

اژه ای نیز سال گذشته در مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضائیه نیز، با تاکید بر لزوم استقلال قضات  وعده بازنگری در روابط قاضی و ضابط را داده بود.

حالا باید دید که رئیسی چه دستوری را به مجموعه تحت امر دولت سیزدهم میدهد.

منبع: جهان مانا

ت ت
کدخبر: 93482 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها