کرملین:

برنامه ای برای گفت و گو با کاخ سفید نداریم

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «برنامه‌ای برای گفت و گو میان ولادیمیر پوتین با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تدارک دیده نشده است چون هیچ آمادگی از طرف آمریکایی وجود ندارد.»

برنامه ای برای گفت و گو با کاخ سفید نداریم

به گزارش منیبان؛ پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:  «تا امروز چنین چیزی در برنامه ها وجود ندارد. در واقع تا آنجا که من فهمیدم، طرف آمریکایی آماده نبود.»

پوتین پیشتر در اظهارات تلویزیونی پیشنهاد داده بود که  گفت و گو با بایدن امروز یا دوشنبه انجام شود. وی گفته بود: می خواهم بایدن را به ادامه مباحثه مان دعوت کنم اما مشروط به اینکه این کار را به صورت زنده انجام دهیم.

پیش از این بایدن در پاسخ خبرنگاران که پرسیده بودند آیا همتای روسی خود را "قاتل" می داند، پاسخ مثبت داده بود. وی همچنین گفت پوتین به دلیل دخالت ادعایی در انتخابات آمریکا "مسئول" خواهد بود. در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای گفت و گو با کاخ سفید گفت که بایدن و پوتین قبلاً صحبت کرده اند و ایالات متحده با رهبری روسیه در تماس است.

پسکوف همچنین امکان حذف روسیه از سامانه جهانی سوئیفت را بعید ندانست. روسیه قبلا اعلام کرده بود برای کنار گذاشته شدن از سوئیفت آمادگی دارد.

ت ت
کدخبر: 9482 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها