دستگیری تعدادی از متقلبان و افشاگران سوالات کنکور

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری تعدادی از متقلبان و افشاگران سوالات کنکور در استان آذربایجان غربی خبر داد که ضمن مجهز بودن به تجهیزات الکترونیکی وارد حوزه امتحانی شده و درصدد بودند پاسخ‌ها را به صورت الکترونیکی از افرادی که کلید سوالات در اختیارشان بود، دریافت کنند.

دستگیری تعدادی از متقلبان و افشاگران سوالات کنکور

به گزارش منیبان، بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه به ارائه دیدگاه‌ها، نقطه‌‎ نظرات و راهکارهای پیشنهادی اعضای این شورا در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان و کارکنان دستگاه قضا اختصاص داشت.

البته اجرای فرامین رهبر انقلاب بلافاصله بعد از بیانات مقام معظم رهبری در  قوه قضائیه آغاز شده است اما در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، هماهنگی و جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته در راستای پیاده‌سازی منسجم فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری صورت گرفت.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در همین زمینه به معاون اول و معاون راهبردی قوه قضائیه دستور داد که طی روزها ی آتی و پس از دریافت راهکارهای پیشنهادی مسئولان عالی قضایی سراسر کشور در راستای اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری خطاب به دستگاه قضا، پیش‌نویس دستورالعمل اجرای این رهنمودها را به صورت محور به محور آماده کنند تا پس از بررسی دستورالعمل لازم در این خصوص ابلاغ گردد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه محور فعالیت های دستگاه قضا باید منویات رهبر معظم انقلاب، سند تحول قضایی و اسناد بالادستی باشد، اظهار کرد: برای اجرای سند تحول قضایی سازوکارهای لازم در خود سند در نظر گرفته شده و نیازی به ایجاد تشکیلات جدید در این زمینه وجود ندارد و صرفا لازم است که سازوکارهای موجود برای اجرای این سند تقویت شوند.

رئیس عدلیه افزود: همانگونه که در سند تحول قضایی ذکر شده، این سند نیازمند اصلاح و ارتقاء است و از سوی دیگر ضرورت دارد که معاونت اول و معاونت راهبردی قوه قضائیه اقدامات لازم را جهت تقویت سازوکار اجرای سند تحول قضایی انجام دهند.

رئیس دستگاه قضا همچنین تحقق و گسترش عدالت، اتقان آراء و مبارزه با فساد داخل قوه قضائیه در عین خدشه‌دار نشدن جایگاه قاضی و دستگاه قضایی را از وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه قضایی دانست.

حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین «منتظری» دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی» دادستان انتظامی  قضات، حجت‌الاسلام والمسلمین «مظفری» رئیس دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام «صادقی» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، «صاحبکار» معاون راهبردی دستگاه قضا، «کاظمی‌فرد» رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها و «القاصی‌مهر» رئیس کل دادگستری استان تهران، از جمله مسئولان عالی قضایی بودند که در این جلسه، راهکارها و پیشنهادات عملیاتی خود در راستای اجرایی‌سازی رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری خطاب به دستگاه قضایی را به صورت مبسوط بیان کردند.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری تعدادی از متقلبان و افشاگران سوالات کنکور در استان آذربایجان غربی خبر داد که ضمن مجهز بودن به تجهیزات الکترونیکی وارد حوزه امتحانی شده و درصدد بودند پاسخ‌ها را به صورت الکترونیکی از افرادی که کلید سوالات در اختیارشان بود، دریافت کنند.

جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز با اشاره به  حضور خود در دهمین اجلاس حقوقی بین‌المللی در سنت‌پترزبورگ روسیه، به ارائه گزارش مختصری از این اجلاس پرداخت و گفت: اندیشمندان حاضر در این اجلاس بر این موضوع تاکید داشتند که علی رغم نیاز امروز جامعه بشری به دانش حقوق توجه به ارتقاء این دانش کمرنگ شده است و لازم است که برای جلوگیری از متضرر شدن مردم، بازنگری‌هایی در این زمینه صورت بگیرد.


ت ت
کدخبر: 95931 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها