پیام بایدن به کشورهای خواهان جنگ با ایران چه بود؟

استاد ژئوپلیتیک، در رابطه با تاثیر سفر اخیر بایدن به خاورمیانه روی موقعیت منطقه ای ایران گفت: تأثیر منفی نداشت و به نحوی هم می شود گفت که تأثیر مثبت داشت.

پیام بایدن به کشورهای خواهان جنگ با ایران چه بود؟

به گزارش منیبان، عبدالرضا فرجی راد، استاد ژئوپلیتیک، در رابطه با تاثیر سفر اخیر بایدن به خاورمیانه روی موقعیت منطقه ای ایران گفت: تأثیر منفی نداشت و به نحوی هم می شود گفت که تأثیر مثبت داشت. یعنی واقعیت این است که وقتی شما به  فلسطین اشغالی و عربستان می آیید که متحدان اصلی شما در دنیا در آنجا هستند، و روی دیپلماسی با ایران تأکید می کنید، دارید به دشمنان ایران و بقیه دنیا پیام می دهید که ما موقعیت ژئوپلیتکی ایران را درک می کنیم و آمادگی نداریم در این موقعیت حساس که جنگ اوکراین ادامه دارد، یک بحران دیگری در منطقه مهم خلیج فارس شکل بگیرد.

وی افزود: مسأله انرژی هم الآن یک مسأله مهم دنیا شده و تورم را در کشورهای غربی افزایش داده است. لذا کسانی که دنبال این پروژه بودند جواب منفی گرفتند. بیشتر دنبال این هستند که دیپلماسی با ایران را سریع تر فعال تر کنند و برجام به نحوی به نتیجه برسد که نفت ایران به بازار بیاید. همان طور که نفت ونزوئلا را تا حدودی به سمت جنوب اروپا هدایت کردند.

منبع: جماران


ت ت
کدخبر: 97180 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها