چهره واقعی بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر/تصاویر

بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر را سید محمد جواد طاهری بازی می کند.

چهره واقعی بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر/تصاویر

 بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر را سید محمد جواد طاهری ببازی کرده است. در این مطلب از بیوگرافی بازیگران به زندیگنامه سید محمد جواد طاهری و ناگفته هایی از بازیگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر می پردازیم.

  سید محمد جواد طاهری متولد ۱۳۴۹ در قم است. وی در سریال یوسف پیامبر در نقش مالک بن زعر و فیلم سینمایی ملک سلیمانی نبی (علیه السلام) در نقش آبسالوم برادر سلیمان (علیه السلام) به شهرت رسید. در سال ۱۴۰۱ کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، سیدمحمد جواد طاهری را به عنوان مدیر جدید مجموعه تئاتر شهر منصوب کرد.

mohamad-javad-taheri-5

یکی از ویژگی‌هایی که مالک را از شخصیت‌های دیگر متمایز می‌کرد «یکتاپرستی» و دیگری «تجارت» بود، طاهری درباره سندیت تاریخی این شخصیت، بیان می‌کند: «این نقش سندیت تاریخی دارد و طبق تاریخ، مالک بن زعر همان شخصی است که یوسف (علیه السلام) را از داخل چاه در می‌آورد و نسبت عموزادگی هم با یعقوب نبی (علیه السلام) داشت.»

mohamad-javad-taheri-4

به گفته طاهری، نقش مالک در فیلمنامه اولیه زمانی که متوجه می‌شود چه کسی را فروخته و از عزیز مصر می‌خواهد که حضرت یوسف را به او برگرداند، پایان می‌پذیرفت، اما مدتی بعد فرج الله سلحشور تصمیم می‌گیرد که ادامه این نقش را بنویسد و تا پایان همراه یوسف (علیه السلام) باشد.


ت ت
کدخبر: 188237 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها