هشدار به کسانیکه همستر کامبت بازی می کنند؛ forward head در کمین شماست

احتمالا این روزها صدها نفر بازی همستر کمبات را برایتان فرستاده اند تاحدی که دیگر نمی‌توان برای کسی فرستاد. اما این تب داغ چه آسیبی به بدن مخصوصا گردن می‌زند.

هشدار به کسانیکه همستر کامبت بازی می کنند؛ forward head در کمین شماست

به گزارش منیبان، زیاد بازی کردن همستر کمبت علاوه بر خطر برای چشم می‌توان به عضلات گردن آسیب بزند.

این روزها تب این بازی hamester در ایران بالا گرفته و جوانان ساعت زیادی مشغول این کار هست.

یک کاردرمانگر در گفتگو با وقت صبح به بررسی آسیب های احتمالی این بازی پرداخته است:

این کارشناس توانبخشی گفت: اکثر جامعه ایرانی ضعف عضلات پشت گردنی دارند و وقتی همستر کامبت یا هر بازی مشابهی انجام می دهند گردن رو به جلو خم می شود که بتوانند بهتر ببینید.

به گفته او در این حالت عضلات جلویی گردن منقبض می شود و عضلات پشتی شل می شود که گردن جلو بیاید.

این کاردرمانگر ادامه داد: همین حالت موجب می شود ضعف عضلات پشت گردنی تشدید شود. زندگی اداری، نشستن زیاد و ... هم از مواردی است که همین آسیب را دارد.

به اعتقاد او تکرار مستمر این بازی با حالت بدن نامتعادل موجب عارضه forward head می‌شود یعنی سر جلوتر از راستای استاندارد خود می ایستد. که اگر ورزش و مراقبت نکنیم تشدید می‌شود و ناراحتی عضلانی به وجود می‌آورد.

این کارشناس توانبخشی در مورد خوابیده بازی کردن همستر گفت: اینکه فرد پشت به تخت بخوابد بدن راحت نیست پس معمولا به یک سمت متمایل می‌شود که باز همین حالت جلو آمدن گردن که زمینه فوروارد هد است را بیشتر می کند به وجود می‌آید.

این کاردرمانگر گفت: چرا که در حالت نشسته یا خوابیده بازی کردن در حالت صاف بدن راحت نیست و ناخودآگاه فرد بدنش را از تعادل خارج می کند.

این توانبخش گفت: البته نمی توان به جدیت گفت این بازی موجب بیماری شدید می شود. مخصوصا که همستر کمبت محدودیت دارد و وقتی چند دقیقه بازی می کنید و مقداری سکه میگیرید نمی توانید پیوسته ادامه دهید.

ت ت
کدخبر: 219124 تاریخ انتشار
منبع وقت صبح
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها