محسن چاوشی در کنار همسر و پسرش زانکو/ تصاویر

محسن چاوشی متولد هشتم مرداد سال ۱۳۵۵ می‌ باشد. او در استان خوزستان خرمشهر به دنیا آمده است. این خواننده معروف و محبوب در زمینه‌ های تنظیم کنندگی ترانه سرایی و آهنگسازی نیز فعالیت‌ های بسیار گسترده‌ ای دارد. او فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است.

محسن چاوشی در کنار همسر و پسرش زانکو/ تصاویر
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، بیوگرافی محسن چاوشی یک خواننده آهنگساز و ترانه سرای بسیار محبوب بوده که در سبک پاپ و راک، آهنگ ها و آلبوم‌ های بسیار جذابی وارد بازار کرده است. او در یک خانواده ۷ نفره به دنیا آمده و فرزند پنجم خانواده می‌ باشد. محسن چاوشی دارای سه برادر و دو خواهر است.

در بیوگرافی محسن چاوشی آمده که این خواننده اصالتاً کرد می‌ باشد. پدر او کارمند شرکت نفت در خرمشهر بوده و به همین دلیل برای زندگی آنجا را انتخاب کرده‌ اند. در سال‌ هایی که خانواده چاوشی در خرمشهر زندگی می‌ کردند محسن به دنیا آمد.

در آن زمان محسن چاوشی تنها ۴ سال سن داشت. پس از آن خانواده او تصمیم گرفتند به شهرهای مشهد و کرمانشاه مهاجرت کنند. او تا سن ۱۴ سالگی در این دو شهر زندگی نمود و بعد از ۱۴ سالگی تصمیم گرفت به تهران بیاید.

در بیوگرافی محسن چاوشی آمده که او در سال ۱۳۸۸ ازدواج کرده و همسرش اسپاکو یوسفی نام دارد. خانم یوسفی ایرانی زبان بوده و اصالتاً بختیاری است. همچنین بازیگر تئاتر و تلویزیون می‌ باشد و دارای لیسانس ادبیات است. او متولد ۱۶ مهر ۱۳۶۷ می‌ باشد.

زانکو پسر محسن چاوشی

محسن چاوشی تنها دارای یک فرزند پسر به نام زانکو می‌ باشد. چاوشی برای فرزند خود یک اسم کردی را انتخاب نمود. پسر او در سال ۱۳۹۲ به دنیا آمده است.

سبک خوانندگی محسن چاوشی

طرفداران و دوستداران محسن چاوشی به او لقب آقای خاص را داده‌ اند. اگرچه اغلب موسیقی‌ ها و آهنگ‌ های این خواننده در سبک پاپ و راک می‌ باشد اما دارای آهنگ‌ هایی نیز در سبک‌ های الکترونیک، ترنس، دنس پاپ، داب استپ، فانک راک و کلاسیک می‌ باشد.

 این خواننده و آهنگساز، در نواختن سازهای سینث سایزر، کیبورد و پیانو مهارت دارد. به جرات می توان گفت او یکی از جسورترین خواننده‌ ها می‌ باشد و همیشه با توجه به مسائل روز واکنش‌ هایی در آهنگ‌ هایش نمایان می‌ شود.

او در کارنامه هنری خود آهنگ‌ های بسیار جذابی برای سریال‌ های متنوع تلویزیونی و سینمایی ساخته که می‌ توان گفت عمده شهرت او مربوط به این آهنگ‌ ها می‌ باشد.

آغاز فعالیت حرفه‌ ای این خواننده

محسن چاوشی دارای دیپلم حسابداری می‌ باشد. او بعد از اینکه دوره سربازی خود را به پایان رساند در زمینه موسیقی شروع به کار نمود و در سال ۱۳۸۲ آلبوم نفرین را منتشر کرد. بعد از اخذ مجوز توانست در سال ۱۳۸۷ آلبوم دیگری با نام یه شاخه نیلوفر منتشر کند.

این خواننده محبوب تقریباً دارای ۱۱ آلبوم و ۱۵۰ ترانه می‌ باشد. عمده شهرت چاوشی مربوط به فیلم سنتوری است که ساخته داریوش مهرجویی بود می‌ باشد. ترانه‌ های بسیار جذاب و دلنشین فیلم سنتوری توسط محسن چاوشی ساخته شده بود.

ترانه سرایی محسن چاوشی برای فیلم سنتوری

ترانه سرای فیلم سنتوری که یک فیلم بسیار معروف و محبوب در زمان خود بود کار محسن چاووشی می باشد. محسن چاوشی در آن زمان در میان مردم شناخته شده نبود. او در مورد این فیلم می‌ گوید که من مجبور می‌ شدم آهنگ‌ های این فیلم را در یکی از اتاق‌ های خانه‌ مان ضبط کنم.

او برای ضبط این آهنگ‌ ها مجبور می‌ شد که  به درها و پنجره‌ های اتاقش پتو نصب کند. خودش نیز در زیر یک پتو آواز بخواند تا فضایی مانند وکال برای آهنگ هایش بسازد. محسن چاوشی می‌ گوید که من تلاش بسیار زیادی برای خواندن آهنگ‌ های این فیلم سینمایی کردم.در نهایت با تمام کمبودی‌ ها و کاستی‌ هایم علی سنتوری را ساختم که یک نسخه نهایی و بسیار جذاب شد و مردم از آن استقبال بسیار زیادی کردند.

کنسرت‌ محسن چاوشی

محسن چاوشی اگرچه طرفداران بسیار زیادی دارد اما هیچ گونه کنسرتی تاکنون برگزار نکرده است. طرفدارانش از زمان اولین آلبوم او که اشک نفرین نام داشت منتظر هستند که کنسرت برگزار کند. اما این خواننده گفته که هیچ تمایلی برای برگزار کردن کنسرت ندارم.

گفته می‌ شود که یک بار قصد داشته کنسلی را برگزار کند اما مجوز او لغو شده و دیگر هیچ وقت برای برگزار کردن کنسرت اقدام نکرده است. بعدها نیز در یکی از مصاحبه‌ های خود گفته درون کنسرت‌ ها هیچ هارمونی و صدایی وجود ندارد که لایق مخاطب باشد.

او گفته که خوانندگان دیگر برای کنسرت‌ های خود کارهای عجیب و غریبی انجام می‌ دهند و تنها سعی دارند مردم را شاد و سرگرم کنند. اما من هرگز نمی‌ توانم این کار را انجام دهم زیرا برای کار خود ارزش بسیار زیادی قائل هستم و دوست دارم آن چه را که لایق مخاطبانم است به آن ها ارائه دهم.

479033039-parsnaz-com

لغو شدن کنسرت او

محسن چاوشی در ابتدا و بعد از اولین و دومین آلبوم‌ های خود سعی کرد که کنسرتی برگزار نماید. او در سال ۱۳۸۸  در نهایت توانست مجوز خود را دریافت نماید. اما قبل از اجرای کنسرت مجوز او لغو شد و دیگر هیچ وقت برای برگزار کردن کنسرت تلاش ننمود. عده زیادی می‌ گویند که به دلیل دردسرهای مجوز علاقه‌ ای به برگزاری کنسرت ندارد.

فعالیت‌ های خیریه این خواننده

 امروز اغلب افراد محسن چاوشی را با فعالیت‌ های خیرخواهانه و کارهای خیلی که انجام می‌ دهد می‌ شناسند. این خواننده تاکنون توانسته تعداد زیادی از محکومان جرایم غیرعمد را از زندان آغاز کند. همچنین به بیماران بسیاری نیز کمک نماید.او در سال ۱۳۹۹ توانست با کمک مردم  ۳۷۰ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد نماید و به ۱۱۰ نفر برای هزینه‌ های درمان بیماری‌ های سخت کمک کرد.

جوایز و افتخارات محسن چاوشی به قرار زیر می‌ باشد.

برنده جایزه بهترین موسیقی متن فیلم برای فیلم سنتوری در هفتمین جشنواره بین المللی کرا فیلم

جایزه بهترین موسیقی فیلم متن برای فیلم سنتوری در جشنواره حافظ

برنده جایزه بهترین آهنگسازی برای آلبوم های من خود آن سیزدهم و غلط کردم غلط

برنده تندیس بهترین قطعه پاپ برای قطعه چشمه طوسی در سال ۱۳۹۳

برنده جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی برای امیر بی گزند در جشنواره موسیقی فجر در چهاردهمین دوره همایش مولانا

تندیس حافظ افتخاری در سال ۱۴۰۲ نامزد بهترین ترانه تیتراژ برای فیلم تلویزیونی بانوی عمارت

دریافت جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری برای قطعه مریض حالی

محسن چاوشی یک خواننده ایرانی می‌ باشد که دارای طرفداران بسیار زیادی در سراسر ایران است. این خواننده دارای صدای منحصر به فرد است که او را از سایر خوانندگان تمایز می‌ کند. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز نموده و با فیلم سنتوری به شهرت رسیده است. این خواننده به طبع هنری که دارد دارای جوایز بسیار زیادی در جشنواره‌ های مختلف می‌ باشد.


ت ت
کدخبر: 241595 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها