با جت هایپرسونیک،می‌توانید نیویورک تا لندن را یک ساعته پرواز کنید!+مشخصات

جت مافوق صوت هایپرسونیک می‌تواند مسافران را از نیویورک به لندن در کمتر از یک ساعت جابجا کند.

با جت هایپرسونیک،می‌توانید نیویورک تا لندن را یک ساعته پرواز کنید!+مشخصات
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ کمپانی Venus Aerospace، یک شرکت هوافضای تگزاسی، در حال کار بر روی ساخت یک جت مافوق صوت به نام Stargazer است که تقریباً شش برابر سرعت صوت حرکت می‌کند و توانایی رسیدن به ارتفاعات بسیار بالاتر را دارد.مسافت تقریباً ۳۵۰۰ مایلی از نیویورک تا لندن معمولاً حدود هفت ساعت طول می‌کشد. سایر هواپیماهای پرسرعت سفر را کوتاه کرده‌اند، اما هرگز تا این حد موفق نبوده‌اند.

جت Stargazer تقریباً سه برابر سریع‌تر از کنکورد و پنج برابر از هواپیمای آینده ناسا با نام مستعار «پسر کنکورد» خواهد بود.به گفته Flights From، روزانه حدود ۲۱ پرواز مستقیم از شهر نیویورک به لندن انجام می‌شود.این هواپیمای مسافربری جدید ۳۳ میلیون دلاری، سفر را برای کسانی که می‌خواهند از این مسیر عبور کنند بسیار بهبود می‌بخشد.جت Stargazer با استفاده از موتورهای جت سنتی بلند شده و پس از رسیدن به ارتفاع مناسب به VDR2 منتقل می‌شود.انتظار می‌رود VDR2 که از راکت و رم جت استفاده می‌کند به سرعت ۴۶۰۰ مایل در ساعت برسد که تقریباً شش برابر سرعت صوت است.همراه با Stargazer، این موتور همچنین برای نیرو دادن به پهپادهای پرسرعت استفاده خواهد شد و در اوایل سال جاری با موفقیت در یک پهپاد کوچک نیز آزمایش شد.

انتظار می‌رود این شرکت دومین آزمایش پهپاد را در سال ۲۰۲۵ انجام دهد.مسافرانی که با جت مافوق صوت سفر می‌کنند نه تنها سریع‌تر پرواز می‌کنند بلکه به ارتفاع ۱۱۰ هزار پایی می‌رسند که به آن‌ها امکان می‌دهد انحنای زمین را ببینند.جت Concorde به حدود ۶۰ هزار پا رسید و ارتفاع منظم یک جت مسافربری حدود ۳۵ هزار فوت است.

هایپرسونیک

شرکت Venus Aerospace اولین موتور Venus Detonation Ramjet 2000 Pound Thrust Engine (VDR2) را که نیروی هواپیما را تامین می‌کند، در رویداد نوآوری Up.Summit در بنتونویل، آرکانزاس، هفته گذشته معرفی کرد. دکتر اندرو داگلبی مدیرعامل کمپانی در جریان این نمایشگاه عنوان کرد: «این موتور، اقتصاد مافوق صوت را به واقعیت تبدیل می‌کند. ما از شراکت با Velontra برای دستیابی به این انقلاب در پروازهای پرسرعت، با توجه به تخصص آن‌ها در احتراق هوای پرسرعت، هیجان‌زده هستیم.»


ت ت
کدخبر: 241875 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها