راهکارهایی برای ماندگاری آرایش در تابستان

در این بخش چند راهکار فوق العاده برای افزایش ماندگاری آرایش در تابستان بهتون معرفی کردیم.

راهکارهایی برای ماندگاری آرایش در تابستان

 

به گزارش منیبان؛ فقط چند لحظه این موضوع رو تصور کنید : وقت زیادی رو برای  آرایش صورت  خود صرف کردید و از نتیجه آرایشی که انجام دادید هم فوق العاده راضی هستید. اما بعد از گذشت 30 دقیقه متوجه می شید که خرده های ریمل زیر چشم ریخته و کرم پودر از روی قسمتهایی از پوست پاک شده و صورتتون کمی لکه دار به نظر میرسه! روی لب و خط رویش مو عرق کرده و آرایش شما دیگه زیبایی و جذابیت اولیه رو نداره! 

تمام این مشکلات در روزهای گرم تابستانی ایجاد میشن و اگه از  راهکارهای افزایش ماندگاری آرایش در تابستان  استفاده نکنید ممکنه بعد از گذشت یک یا چند ساعت ، زیبایی آرایش صورت شما از بین بره و حتی ممکنه باعث از بین رفتن زیبایی طبیعی چهره هم بشه!

اگرچه استفاده از  ریمل ضد آب  میتونه یکی از بهترین انتخاب ها برای  فصل تابستان  باشه اما آیا میدونید که چه جوری میشه  ماندگاری آرایش صورت در تابستان را افزایش داد  و از روزهای گرم و پر هیجان تابستانی لذت بیشتری برد؟

1. قبل از شروع آرایش صورت حتما پلک ها رو تمیز کنید

برای افزایش ماندگاری آرایش در تابستان باید چند مرحله اضافی به روند آرایش روزمره خودتون اضافه کنید تا از این طریق یک آرایش ماندگار و زیبا داشته باشید. یکی از موارد بسیار مهمی که کمک میکنه تا ماندگاری آرایش در تابستان بیشتر بشه ، تمیز کردن پلک ها قبل از آرایش کردن هست. 

میکاپ آرتیست های حرفه ای توصیه می کنند که همیشه پلک ها رو با یک میسلار واتر یا اسپری آب آرایشی تمیز کنید و مطمئن بشید که تمام چربیها و آلودگی ها از روی پلک ها پاک شدن. با استفاده از این ترفند ، میکاپ چشم و سایه چشم روی پلک ثابت میمونه و چین نمی خوره.

در مرحله بعدی باید از پرایمر یا کانسیلر روی پلک استفاده کرده و سعی کنید از محصولات آرایش چشم ضد آب و ضد عرق استفاده کنید تا مطمئن بشید که آرایش چشم شما پوسته پوسته یا لکه لکه نمیشه.

2. از پودر شفاف یا فیکساتور آرایش قبل و بعد از کرم پودر استفاده کنید

اگرچه معمولا از پودر شفاف یا فیکساتور آرایش بعد از اتمام آرایش و برای فیکس کردن آرایش روی پوست استفاده میشه اما اگه قصد دارید ماندگاری آرایش در تابستان رو بیشتر کنید بهتره که از این پودر شفاف قبل و بعد از کرم پودر زدن استفاده کنید.

بنابراین اگه تمایل دارید آرایش صورتتون در روزهای گرم تابستانی دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشه ، بعد از اینکه روی پوست پرایمر زدید بهتره که مقدای پودر شفاف روی قسمت T صورت و قسمت هایی که احساس می کنید بیشتر عرق می کنند ، بزنید. این کار باعث میشه تا صورت شما بعد از آرایش کردن خیلی صاف و مات به نظر برسه.

علاوه بر این بعد از اینکه آرایش صورت به اتمام رسید هم باید مثل همیشه مقداری پودر شفاف یا پودر فیکساتور روی صورت بزنید تا آرایش صورت رو ضد عرق کنید.

3. یک اسکراب خوب و عالی به لب های خود هدیه دهید

اسکراب لب به سه روش اساسی کمک میکنه تا ماندگاری آرایش در تابستان افزیش پیدا کنه. اول اینکه حالت برجسته و پر حجمی رو برای لب ها به وجود میاره ، دوم باعث از بین رفتن سلول های مرده و پوسته پوسته روی لب میشه و سوم اینکه سطح صاف و تمیز و یکدستی رو برای آرایش لب ایجاد میکنه.

بنابراین توصیه میشه که قبل از شروع آرایش لب ، حتما با استفاده از اسکراب ، لب هاتون رو برای آرایش کرن آماده کنید. مراقبت از پوست لب تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی طبیعی لب ها داشته و همچنین کمک میکنه تا پوست لب نرم و لطیف بمونه و ماندگاری آرایش روی لب رو هم چند برابر میکنه.

4. از رژلب مایع یا Lip Stain به جای رژلب جامد استفاده کنید

معمولا در فصل تابستان رطوبت هوا بیشتر بوده و همچنین عرق کردن هم بیشتر خواهد شد. بنابراین برای اینکه ماندگاری آرایش بیشتر بشه باید از محصولات آرایشی ضد عرق استفاده کرد.

برای اینکه ماندگاری آرایش لب در تابستان افزایش پیدا کنه بهتره که به جای استفاده از رژلب های جامد و خامه ای به سراغ رژلب های مایع یا Lip Stain برید. این نوع از رژلب ها معمولا روی لب خشک میشن و ماندگاری خیلی بالایی دارند و یکی از گزینه های خیلی مناسب برای فصل تابستان خواهند بود.  البته لازمه قبل از استفاده از رژلب مایع حتما پوست لب رو تمیز کرده و با بالم لب مرطوب کنید و بعد از رژلب مایع بزنید.

5. عرق و رطوبت صورت را با روش درست و اصولی پاک کنید

عرق کردن در روزهای گرم تابستانی موضوعی کاملا طبیعی هست و ممکنه بعد از آرایش کردن ، مقدار عرق کردن بیشتر هم بشه. برای اینکه بتونید هم آرایش صورت رو به بهترین شکل ممکن حفظ کنید و هم عرق صورت رو پاک کنید لازمه که روش درست و اصولی این کار رو یاد بگیرید.

در طول روزها گرم تابستانی باید یک اسفنج آرایشی تمیز همراه خودتون داشته باشید و این اسفنج رو بر روی قسمت هایی از صورت که عرق کرده با یک حرکت فشار داده و کمی بچرخانید تا عرق و چربی اضافی از روی پوست صورت پاک بشه بدون اینکه آرایش صورت به هم بریزه و یا از بین بره.

علاوه بر این میتونید این اسفنج ارایشی تمیز رو در مقداری آب خنک مرطوب کرده و روی پوست بزنید. با این ترفند نه تنها عرق صورت به خوبی پاک میشه بلکه کمک میکنه تا احساس خنکی خیلی خوبی رو هم در پوست صورت احساس کنید.


ت ت
کدخبر: 88813 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها