سفری ارزان قیمت به قلب خوش آب و هواترین نقطه زمین

بالی یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین نقاط روی زمین است که سالانه گردشگران زیادی را در خود مهمان می‌کند. یک نقطه متفاوت و مملو از تمام عجایب روی کره زمین که به جای جزیره باید آن را مجمع الجزایر نامید.

سفری ارزان قیمت به قلب خوش آب و هواترین نقطه زمین

به گزارش منیبان، بالی اندونزی سالهاست که به یکی از محبوب‌ترین، دوست‌داشتنی‌ترین و پر رفت و آمدترین مقاصد گردشگری در قاره آسیا تبدیل شده است. یک مجموعه کامل از انواع و اقسام تفریحات و جاذبه‌ها و دیدنی‌ها که قرار است خالق متفاوت‌ترین لحظات سفر و اقامت برای شما باشد.

تور بالی و سفر به قلب خوش آب و هواترین نقطه زمین

سفر به بالی می‌تواند در ایام مختلفی انجام شود. اما یکی از پرطرفدارترین اوقاتی که معمولاً مسافران زیادی عازم بالی می‌شوند، ایام نوروز است. ضمن اینکه ماه اسفند هم یکی از شلوغ‌ترین ماه‌های سفر به مجمع الجزایر بالی است. بالی مملو از جاذبه‌های متعدد، گوناگون و کم نظیری است که می‌تواند هر فردی با هر سلیقه‌ای را برای سفر به خود متقاعد کند. فضای آرام و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تفریحی و تاریخی گوناگون در کنار هم شما را متقاعد می‌کنند که تور بالی همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها حتی در سفرهای لحظه آخری محسوب می‌شود. حالا اگر نگران هزینه‌های سفر به بالی هستید، در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

گران‌ترین زمان سفر به بالی

قبل از همه اجازه دهید تا به شما بگوییم که اگر تصمیم گرفتید برای ایام نوروز از تور بالی استفاده کنید، باید بدانید که تمام تورهایی که به سمت بالی پرواز می‌کنند با پروازهای خارجی مجموعه‌ها و شرکت‌های هوایی “سلام ایر” تعلق به کشور قطر انجام می‌شوند. با در نظر گرفتن ریزورت‌ها در مجمع الجزایر بالی و هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن هم باید گفت که بیشتر هتل‌هایی که در تورهای این مقصد عرضه می‌شوند، همگی اقامتگاه‌های بسیار لوکس و ۵ ستاره هستند.

تمام این موارد در کنار هم سبب می‌شود که سفر به بالی خصوصا در ایام پر رفت و آمدی مثل عید نوروز، یک سفر گران برای شما باشد. در همین راستا ما به شما توصیه می‌کنیم که اگر دوست دارید سفر به بالی را با هزینه‌های کمتر و اقتصادی‌تر تجربه کنید، بهتر است که در اوقاتی غیر از زمان‌های پیک سفر عازم بالی شوید. برای نوروز هم می‌توانید چند هفته زودتر اقدام کنید تا با مبلغ بالای هزینه‌های سفر به بالی روبرو نشوید.

مدارک مخصوص سفر با تور بالی

برای سفر به بالی شما باید حتما ویزای توریستی کشور اندونزی را تهیه کنید. این ویزا کاملا الکترونیکی صادر می‌شود و تمام مراحل اخذ ویزا را مجموعه‌ای که قرار است مسافرت خود را با آن انجام دهید، برای شما به عهده می‌گیرد. فقط کافی است که شما اسکن پاسپورت خود را که حداقل اعتبار 6 ماهه دارد به همراه یک عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید به مسئول مربوطه برای ثبت شدن تحویل دهید. بعد از آن تمام مراحل اخذ ویزا به راحتی سپری خواهد شد. در نهایت شما فقط کافیست که برنامه سفر به بالی را دریافت کنید و عازم این مجمع الجزایر دیدنی شوید.

تفریحات و دیدنی‌های بالی

اگر با تور عازم مجمع الجزایر متفاوت و خاص این منطقه از اندونزی شدید باید بدانید که طیف وسیعی از تفریحات و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری انتظار شما را می‌کشند. سواحل بالی در دسته بهترین و متفاوت‌ترین سواحل در تمام دنیا قرار دارند و در کنار آن‌ها حضور در جنگل‌های بارانی، بازدید از رودخانه‌های متعدد، تماشای شکوه آبشارها و حضور در معابد زیبای تاریخی و لذت بردن از دیگر دیدنی‌ها، این نقطه از کره زمین را به منطقه‌ای خاص و فراموش نشدنی تبدیل کرده‌ است.

از جمله جاذبه‌ها و دیدنی‌های بالی می‌توان به ساحل نور، معبد تانا لات، مزارع پلکانی تگا لا لنگ و بساکی اشاره کرد. همین‌طور از جمله تفریحات و سرگرمی‌های مجمع الجزایر بالی که هم به صورت مجردی و هم به صورت خانوادگی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید باید به انجام فعالیت‌هایی مثل کوهپیمایی کردن و طبیعت گردی، حضور در پارک‌های ساحلی و سواحل زیبا، انجام یوگای گروهی و بازدید کردن از جنگل مقدس میمون‌ها اشاره کرد.

غذاهای بی‌نظیر و دوست داشتنی بالی

همانطور که می‌دانید، به هر نقطه از ایران یا جهان که سفر کنید حتماً باید غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای آن نقطه را امتحان کنید. واقعیت این است که در هر نقطه‌ای از کره زمین از یک جزیره کوچک تا یک کشور پهناور و بزرگ شما قرار است با غذاها و طعم‌ها و مزه‌های عجیب و غریبی روبرو شوید که شاید آن‌ها را حتی یک بار هم در زندگی خود امتحان نکرده باشید. مجمع الجزایر بالی در اندونزی هم از این قاعده مستثنا نیستند.

در این نقطه اسرار آمیز از اندونزی حتماً باید انواع غذاهای محلی مثل برنج مخلوط با بی گولینگ، کباب ساته، مرغ بتو تو و پپس را امتحان کنید؛ زیرا از جمله غذاهای سنتی، محلی و جذابی هستند که نباید چشیدن و امتحان کردن طعم آن‌ها را از دست بدهید. ضمن اینکه اگر غذاهای دریایی را هم دوست دارید، می‌توانید در بالی انواع و اقسام آن‌ها را پیدا کرده و امتحان کنید.

البته فراموش نکنید که در مجمع الجزایر بالی همه نوع رستورانی هم یافت می‌شود. رستوران‌هایی که در آن‌ها صرفاً غذاهای محلی سرو می‌شود، رستوران‌های لوکس، رستوران‌های زنجیره‌ای و بوفه‌ها و کافه‌های غذاهای خیابانی که در کنار هم انتخابی مناسب برای نوش جان کردن یک وعده غذایی لذیذ هستند.

ضمناً توصیه می‌کنیم که برای کاهش هزینه خورد و خوراک در سفر به بالی، غذاهایی را که در بوفه‌های مختلف غذاهای خیابانی عرضه می‌شوند، امتحان کنید. این غذاها با دیگر همتایان خود که در رستوران‌ها سرو می‌شوند هیچ تفاوتی ندارند. تنها تفاوت آن‌ها این است که چون در بوفه‌های خیابانی عرضه می‌شوند، قیمت کمتری دارند.

بالی و یک سفر به سبزی‌های زمین

سفر به بالی می‌تواند برای شما خاطرات متفاوتی را همراه داشته باشد. البته اگر بار اول است که به بالی سفر می‌کنید، بهتر است که پیش از سفر اطلاعات کاملی در مورد این مجمع الجزایر کسب کنید. ضمن اینکه لیستی از تفریحات آن تهیه کرده و بر اساس سلیقه و علایق خود تفریحاتی را که دوست دارید در آ‌نها شرکت کنید را مشخص کنید. این کار کمک می‌کند که در طول سفر خود ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، فعالیت‌هایی را انجام دهید که از شرکت در آن‌ها لذت می‌برید.


ت ت
کدخبر: 232086 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها