بررسی استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگر خانم جوکر/ ناگفته‌های طراح لباس جوکر زنان

در این مطلب تصمیم گرفتیم تا با نگاهی مختصر به برنامه‌ی مفرح و جذاب جوکر به بررسی استایل خوش‌پوشی‌ترین بازیگران خانم شرکت‌کننده در جدیدترین سِری از این سریال بپردازیم.

بررسی استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگر خانم جوکر/ ناگفته‌های طراح لباس جوکر زنان

به گزارش منیبان، برنامه‌های نمایش خانگی را دنبال می‌کنید؟ پس قطعا نام رئالیتی‌شو‌ی جوکر را شنیده‌اید. برنامه‌ای مفرح و کمدی که به‌دلیل موضوعی جذاب که برگرفته از برنامه‌ی داکیومنتال (Documental) ساخت کشور ژاپن می‌باشد، بسیار مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته است. درنتیجه به بهانه‌ی پخش سِری جدید این برنامه و همچنین حضور هنرمندان خانم که درواقع اولین تجربه‌ی شرکت بانوان پس از ساخت جوکر یک است، تصمیم گرفتیم تا با نگاهی مختصر به این برنامه‌ی مفرح و جذاب، به بررسی استایل خوش‌پوشی‌ترین بازیگران خانم شرکت‌کننده در جدیدترین سِری از این سریال بپردازیم.

نگاهی کوتاه به رئالیتی شوی جوکر

جوکر که اکنون با پخش سِری جدید مهمان خانه‌ها شده، محصول کشورمان ایران بوده و در بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به کارگردانی "احسان علیخانی" در ژانر رئالیتی‌شو و کمدی تولیده شده است که به‌سبب اجرا و ایده‌ی متفاوتش توانسته به شهرتی چشمگیر دست پیدا کند.

همان‌طور که از نام این مسابقه پیدا است، جوکر رقابتی کمدی است که در جهان با نام‌های گوناگونی پخش شده است. در این رئالیتی‌شوی مفرح، تعدادی از چهره‌های مشهور و شناخته‌شده گردهم می‌آیند تا در فضایی سربسته به مدت ۶ ساعت بدون اینکه خودشان بخندند، برای خنداندن یکدیگر به رقابت بپردازند.

نگاهی به فصل جدید جوکر و بررسی استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگران خانم در این مسابقه


شاید درابتدا کمی ساده به نظر برسد اما این مجموعه که درواقع نمونه‌ی الگوبرداری شده از ایده و اجرای "هیتوشی ماتسوموتو" (Hitoshi Matsumoto) کمدین ژاپنی است، چالش‌هایی فراوان را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند و درواقع آنان را ملزم به ایده‌پردازی و نقش‌آفرینی در قالب طنز برای رقبای خود می‌نماید که درصورت موفقیت و خندیدن رقبا، درابتدا کارت زرد به معنای اخطار و درصورت تکرار نیز کارت قرمز را دریافت می‌کنند که منجر به حذف آن‌ها از مسابقه می‌شود. آخرین فرد باقی‌ مانده در طی این رقابت به‌عنوان فرد برنده اعلام می‌شود که علاوه‌بر دریافت نشان جوکر، مبلغی به ارزش دویست میلیون تومان را نیز کسب می‌کند.

هیتوشی ماتسوموتو (Hitoshi Matsumoto) کمدین ژاپنی


اولین فصل این مجموعه از تاریخ ششم آذر ماه در سال ۱۴۰۰ از طریق پلتفرم "فیلیمو" به نمایش درآمد که شامل هفت گروه از آقایان هنرمند بوده که رقابت بین آن‌ها، طی چهار قسمت پخش شد. میزبان فصل اول این برنامه یا به‌عبارتی "جوکر ۱"، سیامک انصاری هنرمند به‌نام کشور بود که وظایفی چون نظارت و داوری بین رقبا و شرکت‌کنندگان را برعهده داشت. در فصل دوم اما میزبانی و اجرا به احسان علیخانی واگذار شد که یکی از تغییرات این مسابقه در سِری جدید بود.

رئالیتی شو جوکر

علاوه‌بر آن، از آن‌جایی که یکی از نقدهای مهم این مجموعه به عدم حضور بانوان در بخش اول برمی‌گشت، در گروه دوم از فصل تازه‌ی جوکر، شاهد شرکت هنرمندان خانم بودیم که سبب استقبال بی‌نظیر عموم مردم شد. درکنار موارد گفته شده از تغییر لوکیشن و دکوراسیون داخلی نمیشه گذشت که به‌دلیل استفاده از رنگ‌های متنوع و به‌کارگیری جزئیات فراوان فضایی توأم با نشاط را تدارک دیدند که در هماهنگی کامل با موضوع این مسابقه‌ی کمدی و شادی‌بخش است.

رئالیتی شو جوکر

طراح‌لباس برنامه‌ی جوکر ۲

طراحی‌لباس این رئالیتی‌شوی پرطرفدار در فصل دوم، برعهده‌ی خانم مهرنوش بیانی بوده است. ایشان که متولد هفدهم اردیبهشت ماه در سال ۱۳۶۶ هستند، تحصیلات خود را در دانشگاه هنر و در رشته‌ی صنایع‌دستی با گرایش طراحی پارچه به پایان رساندند. 

اولین فعالیت حرفه‌ای مهرنوش بیانی به طراحی‌لباس برای تئاتر "آدم، آدم است" به کارگردانی حسن معینی در دوران دانشجویی برمی‌گردد که سبب شناخته شدن وی شد. البته ایشان در حرفه‌هایی دیگر مانند؛ دستیار طراح‌لباس برای فیلم "احمد به تنهایی" و تئاتر "باغ"، طراح آکسسوار برای نمایش "معجون السلاطین"، دستیار طراح صحنه برای نمایش‌های "دوستان کُمُدی" و "رئالیسم مصنوعی" و دستیار لباس برای نمایش‌های "کوریولانوس" و "مرگ و پنگوئن"، نیز همکاری داشته‌اند. 

مهرنوش بیانی که پس از سال‌ها فعالیت در سینما و تئاتر، اینک برای اولین بار در یک رئالیتی‌شو به‌عنوان طراح‌لباس ظاهر شده است، در سال ۱۴۰۲ (چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر) برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین طراحی‌لباس برای فیلم سینمایی "تابستان همان سال" شد که از افتخارات این طراح موفق محسوب می‌شود.

خانم مهرنوش بیانی طراح لباس جوکر

درس کد و اهمیت شناخت و کاربرد آن در دنیای مد 

 انتخاب تِم پوششی متناسب با مکان و زمانی که در آن قرار دارید، می‌تواند به شما کمکی شایان برای داشتن ظاهری بی‌نقص کند. به‌عنوان مثال؛ برای حضور در اجتماع و انجام کارهای روزانه، بهتر است از سَبک کژوال پیروی کرده و یا برای رفتن به مصاحبه‌ی کاری با انتخاب آیتم‌های فرمال و رسمی، استایلی متعادل را برای خود بسازید.

استایل بازیگران در جوکر


برنامه‌ی جوکر از آن‌جایی که فضایی شبیه به یک دورهمی دوستانه یا مهمانی را تداعی می‌کند، طراح‌لباس با انتخاب آیتم‌های غیررسمی و رنگ‌های درخشان سعی بر رعایت درس‌کد را داشته که تا حد زیادی نیز موفق بوده است. البته نکته‌‌ی قابل توجه در پوشش شرکت‌کنندگان تفاوت مشهود در استایل یکایک آن‌ها است که طبق گفته‌ی خانم بیانی (طراح‌لباس جوکر ۲)، به دلیل اینکه برای یک رئالیتی‌شو طراحی و انتخاب لباس صورت می‌گرفت و تأیید نهایی پوشش هنرمندان نیز توسط میزبان برنامه (احسان علیخانی) انجام می‌شد، ایشان سعی داشتند علاوه‌بر رعایت ویژگی‌های واحدی چون؛ انتخاب رنگ‌های روشن و شاد که مطابق با موضوع برنامه باشد، لباس‌هایی را برگزیده و یا حتی طراحی کند که درکنار نزدیک بودن به کارکتر شخصی افراد، در آن نیز احساس راحتی کنند. درنتیجه می‌توان گفت با درنظر گرفتن محدودیت‌هایی که طراحان‌لباس سینما و تلویزیون با آن روبه‌رو هستند، مهرنوش بیانی تا حد قابل قبولی توانسته از چالش‌ها عبور کند و استایل‌های مناسبی را برای هنرمندان خانم درنظر بگیرد.

استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگران خانم در جوکر ۲

تحلیل استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگران خانم در جوکر ۲؛ طبقه‌ی بیست و یک

در سری برنامه‌های پخش شده از جوکر، شاهد چند اوت‌فیت متفاوت از هر شرکت‌کننده بودیم که یکی از آن‌ها مربوط به حضور در مسابقه، دیگری برای جوکر تایم و آخرین استایل نیز به مصاحبه‌ی یکایک آنان در مقابل دوربین برای یادآوری رقابتی که داشتند، برمی‌گردد. البته طبق نکاتی که طراح‌لباس جوکر ۲ درباره‌ی این رئالیتی‌شو ذکر کرده است، گروه بانوان به‌دلیل استفاده از لایه‌های متعددی که ناگزیر به پوشش آن‌ها بودند و همچنین مواجه با محدودیت زمانی برای تولید و تأیید نهایی استایل بازیگران، از عواملی بودند که چالش‌هایی فراوان را برای ایشان به وجود آورد.

به‌طور مثال؛ درابتدا به پیشنهاد مهرنوش بیانی که معتقد بود برای حضور در رئالیتی‌شو بهتر است هنرمندان ظاهر انتخابی خود را برای راحتی بیشتر داشته باشند، تصمیم بر این بود که شرکت‌کنندگان از میان لباس‌های کمد شخصی خود آیتم‌های منتخب خویش را ارائه داده و طراح نیز برای آن‌ها چیدمانی را انجام دهد تا به استایلی واحد دست یابند که این امر برای آقایان در گروه اول در سهولت بیشتری به شکل انجامید.

استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگران خانم در جوکر ۲


 اما در گروه بانوان این تصمیم بنا به دلایلی قابل اجرا نبوده و برای تعدادی از بازیگران مانند؛ سوسن پرور، رویا میرعلمی، گیتی قاسمی و ژاله صامتی، طراحی و دوخت انجام شد و حتی متین ستوده نیز با مشورت طراح، به خرید آنلاین لباس برای حضور در برنامه روی آورد تا بتوانند ظاهری مناسب را به ارمغان آورند.

از ویژگی‌های قابل توجه دیگر برای استایل تمامی بازیگران خانم در جوکر ۲؛ طبقه‌ی بیست و یک، درنظر گرفتن پارچه‌های سَبُک، توجه به ترندهای روز دنیای مد و استفاده‌ی چشمگیر از رنگ سبز در اوت‌فیت هنرمندان بود که درعین توجه به تمایلات و سلایق شخصی افراد، علم طراح‌لباس را نیز نشان می‌دهد. 

استایل خوش‌پوش‌ترین بازیگران خانم در جوکر ۲

تحلیل استایل ناهید مسلمی در جوکر ۲

ناهید مسلمی هنرمند ایرانی فعال در تئاتر، سینما و تلویزیون، از چهره‌های شناخته شده و محبوبی است که در سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شده است. ایشان که از سال‌های پیش تصمیم گرفته‌اند در قاب تلویزیون کمتر ظاهر شوند، اغلب در تئاتر و سپس در سینما فعالیت می‌کنند. خانم مسلمی که دارای شخصیتی قاطع اما جسور، شاداب و پرانرژی هستند، در این مجموعه با استایلی منطبق با کارکتر خود ظاهر شدند که درعین نزدیک بودن با روحیه‌ی این بازیگر، کاملا با حال‌ و هوای این برنامه نیز هم‌خوانی داشت. تاکنون که تنها دو قسمت از گروه بانوان به نمایش در آمده است، شاهد دو اوت‌فیت از این بازیگر بودیم.

تحلیل استایل ناهید مسلمی در جوکر ۲

انتخاب طراح‌لباس برای این هنرمند حاذق در طول مسابقه، مانتویی با رنگ قرمز و طرح‌های گرافیکی نشأت گرفته از نقاشی کشورهای آسیای شرقی بود که در ترکیب با پیراهن میدی و جوراب مشکی رنگ، استایلی خاص را برای ایشان به وجود آورد که علاوه‌بر تناسب با فضای برنامه، در هماهنگی با شخصیت این هنرمند نیز بود. با اینکه طراح در بعضی لوک‌ها با استفاده از پارچه‌های معمول سعی بر نزدیک‌تر شدن استایل هنرمندان به موضوع برنامه و حال‌وهوای مهمانی داشته، اما بهتر است از این نکته غافل نشویم که درصورت انتخاب پیراهنی ساده به جای پیراهنی با آستین مچی و حجیم، قطعا شاهد ظاهری منسجم‌تر بودیم. 

تحلیل استایل ناهید مسلمی در جوکر ۲


همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره داشتیم، این برنامه در دو لوکیشن ضبط می‌شود که اولین آن به مکان برگزاری مسابقه و دومین نیز به پشت‌صحنه و بیان روایت جزئیات رقابت توسط هنرمندان حاضر برمی‌گردد. بازیگران برای حضور در این قسمت، عموما او‌ت‌فیت‌هایی را برمی‌گزینند که تطابق بیشتری با کارکترشان داشته باشد. به‌طور مثال؛ لوک دوم ناهید مسلمی در مصاحبه، شامل مانتویی طرح‌دار با نقوش گل بود که با پیراهنی هم‌رنگ با طرح گل روی مانتو به رنگ نارنجی و شالی سبز رنگ تکمیل می‌شد که بیان‌گر شخصیت زنده‌دل، بشاش و قدرتمند وی است.

تحلیل استایل ناهید مسلمی در جوکر ۲

تحلیل استایل گیتی قاسمی در جوکر ۲

گیتی قاسمی دومین شخصیت خوش‌پوش در این برنامه، نسبت به سایرین کمی متفاوت‌تر ظاهر شد که توجهات بسیاری از مخاطبان را نیز به خود جلب کرد. طبق بیان طراح‌لباس، گیتی قاسمی ازجمله افرادی بود که رسمیت در پوشش برایش در اولویت قرار داشت که درنتیجه با انتخاب پیراهنی دوتکه شامل؛ رویه‌ای طرح‌دار و دامنی کلوش و ماکسی، توانست استایلی آراسته را برای ایشان رقم بزند. از ویژگی‌های جالب لوک اول این بازیگر در طول مسابقه، استفاده از طرح نامتقارن در قسمت آستین و قد رویه‌ی پیراهن بود که شخصیت جسور این هنرمند را به‌خوبی بیان می‌کرد. دامن کلوش نیز از جنس مخمل به رنگ زرشکی بوده که از اصیل‌ترین پارچه‌های جهان محسوب می‌شود. طرح گل‌دار قسمت رویه، پالت رنگ‌های درخشان شامل؛ سبز، سرخابی، زرد و استفاده از شال پلیسه‌ی نخی، که نشان‌دهنده‌ی تاکید طراح بر القای حس راحتی بود، از ویژگی‌های بارز پوشش این هنرمند بودند.

تحلیل استایل گیتی قاسمی در جوکر ۲


در لوک دوم هم شاهد آیتم‌هایی مشابه مانند دامن ماکسی،  وست و شومیزی با آستین مچی بودیم که ملایمت رنگ‌های به‌کار برده شده، در تناسب بیشتری با شخصیت گیتی قاسمی قرار داشت که به ظرافت زنانه در قالب فردی قاطع توجهی ویژه دارد. البته لازم به ذکر است استفاده از شال طرح‌دار در تضاد با لوک دوم ایشان بود و بهتر دیده می‌شد اگر از شالی ساده و فاقد پترن بهره می‌بردند تا انسجام بیشتری را از این طریق به ظاهر خود می‌بخشیدند.

تحلیل استایل گیتی قاسمی در جوکر ۲

تحلیل استایل الیکا عبدالرزاقی در جوکر ۲

الیکا عبدالرزاقی بازیگر مشهور که اغلب ایفاگر نقش‌های کمدی است، بدون شک رتبه‌ی نخست خوش‌پوشی را در بین دیگر هنرمندان می‌گیرد. خانم عبدالرزاقی که شخصیتی پرانرژی دارند و به‌‌خاطر چهره‌ی همیشه خندانش نیز شناخته می‌شود، به استفاده از رنگ‌های درخشان و پارچه‌های پترن‌دار علاقه‌ی ویژه‌ای دارد که در اکثر استایل‌هایش نیز از این موارد بهره می‌برد. جسارت در انتخاب پالت رنگ‌های گوناگون توسط این هنرمند به جوکر هم راه پیدا کرد که در ترکیب با ترند‌های روز دنیای مد، توانست لوکی چشم‌نواز را برایش ایجاد کند. ترکیب سِت وست با شلوار طرح‌دار به‌رنگ آجری که از ترندهای پرطرفدار امسال است، به‌همراه شومیزی سبز رنگ، اوت‌فیتی منسجم، متعادل و چشمگیر را به این هنرمند هدیه داد که در هماهنگی کامل با شخصیت شوخ، بلندپرواز و شاد او بود‌ه و کاملا حال‌وهوای مهمانی را تداعی می‌کرد.

تحلیل استایل الیکا عبدالرزاقی در جوکر ۲


الیکا عبدالرزاقی اما در بخش مصاحبه و لوک دوم به‌سراغ رنگ‌های پایه رفت که در ترکیب با جلیقه، شلوار واید و پیراهن به رنگ‌های مشکی و سفید، رسمیت بیشتری را به ظاهرش بخشیده بود. انتخاب طراح لباس برای بازیابی نشاط به این استایل، شالی زرد رنگ بود تا درخشش را به پوشش این هنرمند برگرداند که درکنار حفظ هویت و امضای استایل این بازیگر، لوکی متناسب با فضای برنامه را نیز ایجاد کند.

تحلیل استایل الیکا عبدالرزاقی در جوکر ۲

تحلیل استایل متین ستوده در جوکر ۲

همان‌طور که پیش‌تر اشاره داشتیم، متین ستوده با راهنمایی طراح لباس این مجموعه، به خرید برای این نمایش پرداخت که آیتم‌های انتخابی او شامل دو کت تک با رنگ‌های متفاوت از جنس لینن بودند که یکی از آن‌ها در مسابقه و دیگری نیز هنگام مصاحبه استفاده شده بود. دامن شلواری با رنگ خنثی، شالی نخی به رنگ سبز، کتانی و پیراهن سفید رنگ نیز از دیگر آیتم‌های این استایل بودند. البته جالب است ذکر کنیم درابتدا طراح برای این لوک شلوار جین را درنظر داشتند که در مرحله‌ی تأیید نهایی توسط احسان علیخانی رد شد و دامن شلواری جایگزین آن گردید.

تحلیل استایل متین ستوده در جوکر ۲


لوک دوم این هنرمند در مصاحبه، کُتی مشابه با اوت‌فیت‌ اولیه‌ی این بازیگر با رنگی متفاوت بود که در ترکیب با شلوار جین، شالی به رنگ آجری و جزئیاتی چون استفاده از گردنبند، توانست تطابق بیشتری با شخصیت متین ستوده را به‌دست آورد که می‌توان گفت نسبت به پوشش نخست، از لحاظ جنس پارچه‌ها و ترکیب رنگ‌ها، انسجام بیشتری را در استایل برای این هنرمند به ارمغان آورده بود چراکه انتخاب پارچه‌های تابستانه و نخی سبب چروک پارچه شده بود که در ادامه‌ی مسابقه، باعث شد تا از آراستگی استایل کاسته شود.

تحلیل استایل متین ستوده در جوکر ۲

‌کلام آخر

در این مقاله به بررسی رئالیتی‌شوی پرطرفدار این روزها که نظرات متفاوتی را نیز در پی داشته و همچنین تحلیل استایل بازیگران خانم که به‌عنوان شرکت‌کننده در این برنامه حضور داشتند، پرداختیم. /طراحان لباس


ت ت
کدخبر: 232387 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها