چه رنگ لباسی به پوستم میاد؟

احتمالاً شما هم حداقل یک بار با سوال «کدام رنگ بیش‌تر به پوستم می‌آید؟» روبرو شده‌اید. پاسخ دادن به این سوال در نگاه اول کمی مشکل به نظر می‌رسد؛ اما اگر با ویژگی‌های رنگی پوست خود آشنا باشید، می‌توانید همیشه بهترین و هماهنگ‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید. دانستن رنگ و ته‌رنگ پوست، در انتخاب لباس، جواهرات و میکاپ نقش مهمی دارد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید بهترین و هماهنگ‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید، تا انتهای مقاله همراهمان بمانید. هم‌چنین اگر در حوزه استایلینگ فعالیت می‌کنید، این مقاله می‌تواند اطلاعات بصری شما را بهبود ببخشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله "با 7 تضاد رنگی در تئوری رنگ ایتن آشنا شوید!" را مطالعه نمایید.

چه رنگ لباسی به پوستم میاد؟

به گزارش منیبان، احتمالاً شما هم حداقل یک بار با سوال «کدام رنگ بیش‌تر به پوستم می‌آید؟» روبرو شده‌اید. پاسخ دادن به این سوال در نگاه اول کمی مشکل به نظر می‌رسد؛ اما اگر با ویژگی‌های رنگی پوست خود آشنا باشید، می‌توانید همیشه بهترین و هماهنگ‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید. دانستن رنگ و ته‌رنگ پوست، در انتخاب لباس، جواهرات و میکاپ نقش مهمی دارد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید بهترین و هماهنگ‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید، تا انتهای مقاله همراهمان بمانید. هم‌چنین اگر در حوزه استایلینگ فعالیت می‌کنید، این مقاله می‌تواند اطلاعات بصری شما را بهبود ببخشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله "با 7 تضاد رنگی در تئوری رنگ ایتن آشنا شوید!" را مطالعه نمایید.

تفاوت بین رنگ پوست (Skin Tones) و ته‌رنگ پوست (Skin Undertones) چیست؟

رنگ پوست (Skin Tones) رنگی است که در سطح و ظاهر پوست دیده و بر اساس میزان ملانین (رنگ‌دانه پوستی) ترشح شده تعیین می‌شود. به شکل کلی، رنگ پوست به 5 دسته تقسیم می‌شود که شامل: 
●    رنگ پوست خیلی روشن، رنگ پریده و وانیلی (Fair)
●    رنگ پوست روشن (Light) که به به سه دسته سرد، گرم و نچرال تقسیم می‎‌شود.
●    رنگ پوست نرمال (Medium)
●    رنگ پوست کمی تیره (Tan)
●    رنگ پوست تیره (Deep)

ته رنگ پوستی (Under tone) لایه‌ی ظریف زیرین در زیر پوست است که می‌تواند سرد، گرم و یا خنثی باشد. در نتیجه با توجه به توضیحات بالا، اصطلاحاتی مانند پوست سبزه و گندمی اشتباه و بدون ریشه علمی هستند. 

بهترین روش‌های تشخیص پوست سرد و گرم 

برای تشخیص ته‌رنگ پوستی یا به عبارتی سرد یا گرم بودن، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه دقیق‌ترین راه‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

●    تست وریدی برای تشخیص پوست سرد و گرم

زمانی‌که به رگ‌های مچ دست در نور طبیعی روز نگاه می‌کنیم، سه حالت وجود دارد: 

 تست وریدی برای تشخیص پوست سرد و گرم


در اولین حالت، رگ‌های مچ دست به رنگ سبز است؛ در این صورت پوستی گرم دارید. پوست این افراد معمولاً به زردی، سبزی، زیتونی و یا طلایی می‌زند.
دومین حالت، رگ‌های مچ دست به رنگ آبی یا بنفش است؛ در این حالت پوست شما سرد می‌باشد. پوست این افراد به خاکستری، قرمز و یا صورتی می‌زند. 
در آخرین حالت، در قسمت مچ رگ‌های سبز به همراه آبی یا بنفش دیده می‌شوند که به معنای داشتن پوستی خنثی و نچرال می‌باشد. بیش‌تر رنگ‌ها با پوست خنثی هماهنگ است. 
اگر رگ‌ها در قسمت مچ دست قابل تشخیص نباشند، می‌توانید رگ‌های مچ و یا ران پا را بررسی کنید. هم‌چنین معمولاً افرادی که پوست سردی دارند، کف دستشان قرمزی یا صورتی بیش‌تری دارد. 

●    تست جواهرات برای تشخیص پوست سرد و گرم

با استفاده از اکسسوری‌های طلایی و نقره‌ای می‌توانید این روش را امتحان کنید. اگر هنگام استفاده از جواهرات نقره‌ای پوست شفاف و زیباتر شد، ته‌رنگ پوستی سرد است اما اگر پوست کدر و تیره شد، بدون شک ته‌رنگ پوستی گرم است. 
اگر هنگام استفاده از جواهرات طلایی پوست شما درخشان و زیبا به نظر رسید، پوستی گرم دارید. این آزمایش را با پارچه طلایی و نقره‌ای هم به همین شکل می‌توانید انجام دهید. 

  تست جواهرات برای تشخیص پوست سرد و گرم

●    تست کاغذ سفید برای تشخیص پوست سرد و گرم

برای انجام این آزمایش باید چهره بدون آرایش خود را در معرض تابش نور طبیعی قرار دهید و یک کاغذ سفید در کنار صورتتان نگه‌دارید. اگر پوست شما زردتر به نظر رسید، پوستی گرم دارید اما اگر پوست شما صورتی یا کمی سرخ به نظر می‌رسد، پوستی سرد دارید. این آزمایش با حوله سفید نیز قابل اجراست. 

●    تست رنگ‌های مکمل برای تشخیص پوست سرد و گرم 

گاهاً ممکن است شک داشته باشید پوست شما به زردی می‌زند یا خیر. در این روش به شما پیشنهاد می‌کنیم رنگ مکمل زرد یعنی بنفش را در کنار چهره‌ی خود قرار دهید. اگر احساس کردید این رنگ به پوست شما نمی‌آید و باعث شده پوستتان زردتر به نظر برسد، پوستی گرم دارید و باید از رنگ‌های مکمل زرد فاصله بگیرید. 
معمولاً افرادی که ته‌رنگ پوستی صورتی یا قرمز و پوستی سرد دارند هنگام عصبانیت، خوش‌حالی و قرار گرفتن در معرض آفتاب سرخ می‌شوند. بیش‌تر آلمانی‌ها، روس‌ها و ترک‌ها پوستی سرد و اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها پوستی گرم دارند. کره‌ای‌ها جزو افرادی هستند که در پوستشان ته‌رنگ زرد دارند اما چون رنگ پوستشان در روشن‌ترین حالت است، این زردی خیلی قابل تشخیص نیست. 

تست رنگ‌های مکمل برای تشخیص پوست سرد و گرم 

آنالیز فصلی پوست؛ چگونه رنگ فصلی خود را تعیین کنیم؟

در اصول رنگ‌شناسی پوست و علم استایلینگ، پوست‌های سرد در فصل‌های زمستان و تابستان و پوست‌های گرم در بهار و پاییز قرار می‌گیرند. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا بهترین رنگ‌های را برای مو، میکاپ و لباس انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله "کاربرد چرخه رنگ در طراحی لباس" را مطالعه نمایید.

آنالیز فصلی پوست؛ چگونه رنگ فصلی خود را تعیین کنیم؟

دسته‌ی اول: پوست‌های بهاری 

پوست‌های بهاری خود به سه دسته تقسیم می‌شوند: 

●    بهاری‌های درخشان (Bright Spring)

این افراد دارای پوست‌های گرم هستند. غلظت رنگ در چشم، مو و لب‌ها زیاد است؛ در نتیجه کنتراست چهره بالا می‌باشد. در چشم‌ها معمولاً سانبرس (Sunburst) وجود دارد. سانبرس حلقه‌ای به رنگ سفید یا طلایی است که دور مردمک را احاطه می‌کند. رنگ مو در این گروه، از بور متوسط شروع می‌شود و ممکن است شاهد طلایی‌های تیره یا رنگ‌های مسی باشیم. رنگ چشم‌ها معمولاً آبی‌ درخشان، سبز، قهوه‌ای‌های گرم است.

پوست های بهاری‌ درخشان (Bright Spring)

اگر نمی‌توانید کنتراست چهره خود را تشخیص دهید، می‌توانید از چهره‌ی بدون آرایش خود در نور طبیعی روز عکاسی کنید. سپس به کمک فیلتر سیاه و سفید، تفاوت بین خاکستری‌های عکس را بسنجید. اگر خاکستری‌ها ترکیبی از تیره و روشن بودند، کنتراست چهره شما بالا است. اگر در یک طیف تیره و یا روشن بودند، کنتراست چهره شما پایین است.

پوست های بهاری‌ درخشان (Bright Spring)

رنگ‌های مناسب برای پوست‌های بهاری‌ درخشان

رنگ‌های شارپ، غلیظ، گرم و براق مانند سرخابی‌ها، صورتی‌های گرم، زردهای درخشان و کهربائی، قرمز بنفش و قرمز گوجه‌ای برای این دسته از افراد پیشنهاد می‌شوند. همان‌طور که در چهره‌ی این افراد کنتراست بالاست، در یک اوت‌فیت، می‌توان آیتم‌هایی که کنتراست بالایی دارند استفاده کرد. برای مثال ترکیباتی مانند مثلا زرد و مشکی، خاکستری و قرمز، صورتی و سبز مناسب هستند.

رنگ‌های مناسب برای پوست‌های بهاری‌ درخشان

 

رنگ‌های نامناسب نیز شامل رنگ‌های رقیق، آبرنگی و مات، رنگ‌های خیلی گرم و پخته مانند شتری و عنابی (باعث بالا رفتن سن و از بین رفتن زیبایی پوست می‌شود) و تضاد زیادی با چهره ایجاد می‌کند. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست‌های بهاری‌ درخشان

پترن‌های مناسب برای پوست‌های بهاری‌ درخشان

انتخاب پترن و پرینت‌های مناسب پوست‌های بهاری درخشان به سلیقه‌ی شخصی برمی‌گردد؛ اما باید به انتخاب رنگ توجه کرد. انتخاب پترن‌هایی با کنتراست بالا، تراکم کم و نقش‌های درشت مناسب هستند. به طور کلی چون این افراد چهره‌ی شارپی دارند، در استایلشان همه چیز باید شارپ و درخشان باشد.

پترن‌های مناسب برای پوست‌های بهاری‌ درخشان

 

جواهرات مناسب برای این گروه طلایی‌های بسیار براق و درخشان هستند. از طلا و جواهرات سفید نیز می‌توان استفاده کرد. 

●    بهاری‌های حقیقی (True Spring)

بهاری‌های حقیقی، رنگ مو و چهره‌ی گرم و درخشان با کنتراست متوسط رو به بالا دارند. رنگ پوست از متوسط تا روشن می‌باشد. رنگ موها نیز معمولاً طلایی‌های گرم و سایه‌های متفاوت بلوند هستند. این افراد در کودکی بور و در بزرگسالی ریشه‌ی موهایشان به سمت تیره‌تر شدن (منظور مشکی نیست) می‌رود. چشم‌های بهاری‌های حقیقی گرم و سانبرس کاملاً واضح است. رنگ چشم‌ها آبی، سبز و فندقی زیتونی گرم هستند. هم‌چنین رنگ چشم کهربایی در بین این افراد زیاد به چشم می‌خ

 

 

اولویت با رنگ‌های گرم و بعد درخشان است. نسبت به گروه قبلی باید از رنگ‌هایی با یک درجه روشنی بیش‌تر استفاده کرد؛ یعنی رنگ‌هایی که سفید یا کرم به آن‌ها اضافه شده است. این گروه بهتر است به جای مشکی از قهوه‌ای‌های تیره استفاده کند. هم‌چنین بهتر است رنگ‌های بژ، شیری و نباتی جایگزین سفید شوند. 

رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری حقیقی 

رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری حقیقی 

رنگ‌های نامناسب برای پوست بهاری حقیقی 

بهاری‌های حقیقی باید از بنفش دوری کنند؛ زیرا باعث می‌شود زردی پوست بیش‌تر به نظر برسد. هم‌چنین رنگ‌های سرد و مرده یعنی رنگ‌هایی که خاکستری به آن‌ها اضافه شده است، برای این دسته پیشنهاد نمی‌شود. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست بهاری حقیقی 

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری حقیقی 

برای ترکیب رنگ بهتر است رنگ‌هایی با کنتراست زیاد را در کنار هم قرار ندهیم مثلاً سبز و قرمز خالص؛ اما اگر به هر کدام سفید اضافه شده باشد، انتخاب خوبی است. ترکیب رنگ‌های آنالوگ بهترین انتخاب است؛ به این شکل که یک رنگ تیره در کنار یک رنگ درخشان قرار می‌گیرد. 

در مورد انتخاب پترن، بهتر است زمینه پارچه از بین رنگ‌های گرم و روشن انتخاب شود. هم‌چنین کنتراست زمینه با نقوش متوسط رو به بالا باشد. 

پترن‌های مناسب برای پوست بهاری حقیقی

 

جواهراتی که به رنگ طلایی گرم و براق هستند، با این دسته از پوست هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند. جواهرات سفید برای این گروه پوست مناسب نیست. 

جواهرات مناسب برای پوست بهاری حقیقی 

●    بهاری‌های روشن (Light Spring)

در چهره‌ی بهاری‌های روشن، گرما و روشنایی می‌بینیم. کنتراست چهره بسیار پایین و رنگ‌ها ملایم می‌باشند. رنگ چشم‌ها روشن‌ترین حالت ممکن و پوست‌های روشن تا متوسط (پوست تیره در این دسته وجود ندارد) هستند. گاهاً چهره و رنگ چشم‌ها به قدری روشن هستند که تفاوتی بین عنبیه و سفیدی چشم وجود ندارد. 

بهاری‌های روشن (Light Spring)

بهاری‌های روشن (Light Spring)

بهاری‌های روشن (Light Spring)

 

رنگ‌های گرم و روشن مثل شیری، صورتی، گلبهی‌های روشن و ملایم، زردهای روشن، بنفش‌های کم‌رنگ، آبی‌های روشن، پالت‌های پاستلی و لایت برای این دسته مناسب هستند. 

رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری‌ روشن 

رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری‌ روشن 

 

بهاری‌های روشن بهتر است از رنگ‌های غلیظ، خالص، خیلی تیره و رنگ‌های براق دوری کنند. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست بهاری‌ روشن 

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری‌ روشن 

رنگ‌های آنالوگ، رنگ‌های مکمل در روشن‌ترین حالت و پالت رنگی مونوکروم برای این افراد مناسب است. 

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست بهاری‌ روشن 

پترن‌های مناسب برای پوست بهاری روشن 

پترن‌های ظریف و متراکم با پس‌زمینه‌‌ای از رنگ‌های گرم پیشنهاد می‌شود. پترن‌های خیلی درشت یا نقوش هندسی برای بهاری‌های روشن مناسب نیست. 

پترن‌های مناسب برای پوست بهاری روشن 

 

این گروه می‌توانند از فلزات گرم و سرد (البته نه خیلی سرد) استفاده کنند. برای مثال جواهراتی در پالت رنگی بژ که هم براق و هم مات هستند، برای پوست‌های بهاری روشن مناسب می‌باشند. هم‌چنین استفاده از جواهراتی که عتیقه باشند و حسی از کهنگی را منتقل کنند به این گروه پیشنهاد می‌شوند؛ به این شرط که رنگ سیاه نداشته باشند. 

جواهرات مناسب برای پوست بهاری روشن 

دسته دوم: پوست‌های تابستانی 

پوست‌های تابستانی نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند: 

●    تابستانی‌های روشن (Light summer)

تابستانی‌های روشن پوست روشن، سرد و سفید دارند و بور هستند. کنتراست چهره پایین است. رنگ چشم‌ها معمولاً خاکستری و روشن وشیشه‌ای می‌باشد. رنگ‌هایی مثل یخی، دودی و قهوه‌ای‌های روشن در موهایشان به چشم می‌خورد. 

تابستانی‌های روشن (Light summer)

تابستانی‌های روشن (Light summer)

تابستانی‌های روشن (Light summer)

 

رنگ‌های سرد و کم‌رنگ مثل خاکستری، صورتی، آبی‌های یخی، سبزهای نعنایی، بنفش‌های روشن و نقره‌ای برای پوست‌های تابستانی روشن مناسب هستند. 

رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی روشن 

 

رنگ زرد (به این دلیل که این افراد در پوستشان خاکستری و بنفش دارند، رنگ زرد مکمل این دو و باعث سردتر به نظر رسیدن چهره می‌شود)، رنگ‌های خیلی تیره و غلیظ و گرم مثل آجری، شرابی خیلی تیره، خردلی و عنابی پیشنهاد نمی‌شود. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست تابستانی روشن 

 

ترکیب رنگ‌هایی با کنتراست کم و هم‌چنین پالت رنگی مونوکروم بسیار مناسب است. 

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی روشن 

 

پترن‌هایی با کنتراست کم در زمینه، تراکم زیاد، نقش و نگار ظریف مناسب هستند. اشکال هندسی برای پوست‌های تابستانی روشن پیشنهاد نمی‌شود. 

پترن‌های مناسب برای پوست تابستانی روشن

 

جواهرات با رنگ سرد برای این گروه ساخته شده‌اند. مروارید، رز کوارت و طلای سفید پیشنهادات بسیار خوبی هستند. از طرفی، جواهرات بسیار درشت با نگین‌های قرمز و آبی اصلاً مناسب نیستند. 

جواهرات مناسب برای پوست تابستانی روشن 

●    تابستانی‌های حقیقی (True summer)

در تابستانی‌های حقیقی سردی رنگ پوست، مو و چشم‌ها کاملاً واضح است. صفت بعدی میوت یا مات بودن چهره می‌باشد. در چشم‌ها رنگ‌های خاکستری، سبزآبی‌های روشن، زیتونی خاکستری، قهوه‌ای خاکستری و رنگ موها به خاکستری نزدیک و سرد است. هم‌چنین کنتراست چهره متوسط می‌باشد. 

تابستانی‌های حقیقی (True summer)

 

تابستانی‌های حقیقی (True summer)

رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

رنگ‌های مورد استفاده برای این افراد سرد و مات هستند؛ برای مثال آبی‌ها، سرخابی‌ها و خاکستری‌ها، صورتی‌های سرد مثل صورتی باربی پیشنهاد می‌شوند. از طرفی تمام رنگی‌هایی که خاکستری به آن‌ها اضافه شده، برای این افراد مناسب است.

رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

رنگ‌های نامناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

ترجیحاً از مشکی برای این دسته استفاده نمی‌شود زیرا باعث مسن به نظر رسیدنِ این افراد می‌شود. به جای مشکی خاکستری‌های تیره مناسب‌ هستند. سفید خالص، رنگ‌های درخشان، رنگ‌هایی مثل زرشکی و آبی تیره برای این گروه پیشنهاد نمی‌شود. 

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

رنگ‌هایی با کنتراست پایین مناسب هستند. از رنگ‌های مکمل‌ استفاده نمی‌کنیم.

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

پترن‌های مناسب برای پوست تابستانی حقیقی

رنگ زمینه سرد با نقوشی که رنگشان تضاد کمی با زمینه دارد مناسب هستند. پترن‌های خیلی ریز، مرتب و هندسی پیشنهاد نمی‌شوند. 

پترن‌های مناسب برای پوست تابستانی حقیقی

جواهرات مناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

برای پوست‌های تابستانی حقیقی از فلزات براق استفاده نمی‌کنیم. در عوض از فلزاتی با رنگ سرد و نگین‌هایی که کمی خاکستری به آن اضافه شده بسیار مناسب هستند. 

جواهرات مناسب برای پوست تابستانی حقیقی 

●    تابستانی‌های مات یا ملایم (Mute summer)

این دسته شامل افرادی با پوست سرد و کنتراست چهره‌ی پایین هستند و اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند، مات بودنِ چهره است. رنگ چشم‌ها رقیق است؛ یعنی رنگ‌دانه‌ی کم‌تری دارد و یک لایه خاکستری روی آن قرار می‌گیرد مانند خاکستری آبی، خاکستری سبز و خاکستری قهوه‌ای. در این گروه پوست‌ها می‌توانند تیره‌تر هم باشند. 

 تابستانی‌های مات یا ملایم (Mute summer)

 

رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی مات  

رنگ‌های مات و سرد مناسب هستند. اگر کنتراست شخص متوسط رو به بالا باشد، از رنگ‌های کمی تیره هم می‌توان استفاده کرد اما اگر کنتراست پایین بود، رنگ‌های روشن پیشنهاد می‌شود. رنگ‌های داستی یا ابهام آمیز مثل بنفش‌هایی که خاکستری به آن‌ها اضافه شده هم مناسب هستند. 

رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی مات  

رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی مات  

رنگ‌های نامناسب برای پوست تابستانی مات  

رنگ‌های براق و خیلی گرم، پیشنهاد نمی‌شود. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست تابستانی مات  

 

رنگ‌هایی با کنتراست کم، رنگ‌های مکمل که به آن‌ها خاکستری اضافه شده باشد، آنالوگ‌ها و مونوکروم‌های سرد مناسب‌ هستند.

ترکیب رنگ‌های مناسب برای پوست تابستانی مات

 

زمینه با رنگ مات و سرد پیشنهاد می‌شود. بهتر است کنتراست نقوش و زمینه پایین و به رنگ‌ها خاکستری اضافه شده باشد. المان‌های خیلی بزرگ و مرتب مناسب نیستند. 

پترن‌های مناسب برای پوست تابستانی مات

دسته سوم: پوست‌های پاییزی 

پوست‌های پاییزی نیز مانند دو دسته‌ی قبلی به سه گروه تقسیم می‌شوند:

●    پاییزی‌های تیره (Dark Autumn)

در این افراد چشم، ابرو و موها مشکی یا تیره است. پوست گرم و کنتراست چهره بالا می‌باشد. رنگ‌های فندقی تیره، سبز پررنگ و قهوه‌ای تیره در چشم‌ها دیده می‌شوند. هم‌چنین رنگ موها تیره و گرم هستند مانند خرمایی، قهوه‌ای و مشکی.

پاییزی‌های تیره (Dark Autumn)

 

 

 

رنگ‌های گرم، تیره، غنی و پر کنتراست مناسب هستند. زرشکی، عنابی، شکلاتی، حنایی، سبز زیتونی و یشمی پیشنهاد می‌شوند. رنگ‌ مشکی نیز با پوست این افراد هم‌خوانی دارد. 

رنگ‌های مناسب برای پوست‌ پاییزی تیره 

 

 

رنگ‌های مناسب برای پوست‌ پاییزی تیره 

 

رنگ‌های سرد، براق و درخشان ممنوع هستند. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست پاییزی تیره 

ترکیب رنگی مناسب برای پوست پاییزی تیره 

رنگ‌هایی با کنتراست بالا و رنگ‌های تیره پیشنهاد خوبی هستند. پالت رنگی مونوکروم برای این دسته از افراد مناسب نیست.

پترن‌های مناسب برای پوست پاییزی تیره

پترن‌هایی با کنتراست بالا بین زمینه و موتیف، رنگ‌های تیره و گرم، نقوش هندسی و درشت مناسب هستند. 

پترن‌های مناسب برای پوست پاییزی تیره

 

این افراد بهتر است از جواهرات طلایی و نقره‌ای فاصله بگیرند. مس، رز گلد و برنز برای این گروه فوق‌العاده به نظر می‌رسد. 

جواهرات مناسب برای پوست پاییزی تیره 

●    پاییزی‌های حقیقی (True Autumn)

پاییزی‌های حقیقی دقیقاً نقطه‌ی مقابل بهاری‌های حقیقی هستند؛ یعنی در نگاه اول گرم و مات به نظر می‌رسند و کنتراست چهره متوسط است. رنگ پوست می‌تواند برنز یا طلایی باشد. رنگ چشم خیلی روشن نیست اما ممکن است رنگ‌هایی مثل عسلی و زیتونی تیره باشد. رنگ موها غنی و معمولاً خرمایی، حنایی، نارنجی و قهوه‌ای هستند. در چشم خال و لک وجود دارد و به طور کلی غلظت رنگ‌ها کم تا متوسط است. 

 پاییزی‌های حقیقی (True Autumn)

 پاییزی‌های حقیقی (True Autumn)

 

 

تمام رنگ‌های پاییزی، طلایی‌ها، مسی‌ها، رنگ‌های گرم، رنگ‌های کمی مات، رنگ‌هایی با کنتراست متوسط، رنگ‌های کمی تیره و غنی مناسب هستند.

رنگ‌های مناسب برای پوست پاییزی حقیقی

رنگ‌های مناسب برای پوست پاییزی حقیقی

رنگ‌های نامناسب برای پوست پاییزی حقیقی

سفید یخی، مشکی، رنگ‌های درخشان و براق، رنگ‌هایی با کنتراست بالا و رنگ‌های پاستلی برای پاییزی‌های حقیقی مناسب نیست.

رنگ‌های نامناسب برای پوست پاییزی حقیقی

 

ترکیب رنگی مناسب برای پوست پاییزی حقیقی

 

نقوش، فرم‌ها و گل‌های شرقی پیشنهاد می‌شوند. گل‌های ریز و نقوش هندسی مناسب نیستند.

پترن‌های مناسب برای پوست پاییزی حقیقی

 

بهترین جواهرات برای پوست پاییزی حقیقی طلا، مس، برنج و برنز هستند. سنگ‌های کهربا و نگین‌هایی با رنگ‌های متمایل به سبز نیز بسیار مناسب هستند.  

جواهرات مناسب برای پوست پاییزی حقیقی 

●    پاییزی‌های مات یا ملایم (Mute/Soft Autumn)

پاییزی‌های ملایم در اولین نگاه، در چهره‌شان مات بودن یا رنگ خاکستری را می‌بینیم. پوست گرم دارند و کنتراست چهره‌شان کم تا متوسط است. رنگ چشم‌ها و موها غنی هستند؛ یعنی رنگشان رقیق نیست و خالص است. رنگ چشم‌ها معمولاً به روشنایی می‌زند. رنگ چشم می‌تواند فندقی روشن، زیتونی روشن که خاکستری دارد، خاکستری‌های گرم و قهوه‌ای‌های متوسط با رگه‌های عسلی یا نارنجی در وسط چشم باشد. در موها علاوه بر گرمی، مقدار کمی خاکستری هم دیده می‌شود.

پاییزی‌های مات یا ملایم (Mute/Soft Autumn)

رنگ‌های مناسب برای پوست پاییزی مات 

رنگ‌های پخته و غنی مثل مسی، عنابی، شتری، خردلی و حنایی، رنگ‌های میانه‌ی مکمل، آبی‌های گرم‌تر، سبز آبی و قهوه‌ای‌های گرم، زرد، رنگ‌هایی که مقدار کمی خاکستری دارند و رنگ‌های نود با پوست پاییزی مات هم‌خوانی دارند.

رنگ‌های مناسب برای پوست پاییزی مات 

 

پاییزی‌های مات باید از رنگ‌های براق، شارپ و درخشان، سفید یخی، مشکی و رنگ‌های سرد و فسفری دوری کنند.

رنگ‌های نامناسب برای پوست پاییزی مات 

 

پالت رنگی مونوکروم و رنگ‌هایی با تضاد کم پیشنهاد خوبی هستند.

ترکیب رنگی مناسب برای پوست پاییزی مات 

 

پترن‌های کوچک با نقوشی مانند چوب و برگ  نامنظم مناسب هستند. بهتر است کنتراست بین موتیف و زمینه کم باشد.

پترن‌های مناسب برای پوست پاییزی مات 

 

طلاهای رزگلد، طلاهای زرد ملایم، نقره‌های مات، فلزات عتیقه و بافت‌دار مناسب هستند. 

جواهرات مناسب برای پوست پاییزی مات 

دسته چهارم: زمستانی‌ها 

آخرین گروه از تقسیم‌بندی فصلی پوست‌ها زمستان است که مانند فصل‌های قبلی به 3 گروه تقسیم می‌شود: 

زمستانی‌ها 

●    زمستانی تیره (Deep Winter)

در زمستانی‌های تیره پوست سرد است و می‌تواند تیره یا روشن باشد. کنتراست چهره بالاست و رنگ اجزای صورت مانند چشم و مو تیره می‌باشد. اعضای چهره رنگ‌های غلیظ دارند و ممکن است چشم‌ها مشکی یا گاهاً رنگ‌های دیگر مانند زیتونی خیلی تیره، قهوه‌ای تیره باشد. چشم این افراد خط‌هایی در اطراف عنبیه دارد. 

زمستانی تیره (Deep Winter)

زمستانی تیره (Deep Winter)

 

 

سفید و مشکی برای این دسته عالی هستند. رنگ‌های غلیظ و درخشان، رنگ‌های تیره و سرد، زرشکی‌های تیره، آبی بنفش، سرمه‌ای، سبز‌آبی‌های تیره نیز هماهنگی خوبی با پوست زمستانی تیره دارند. 

رنگ‌های مناسب برای پوست زمستانی تیره 

رنگ‌های مناسب برای پوست زمستانی تیره 

 

رنگ‌های گرم و ملایم، گلبهی، زرد، حنایی و آجری پیشنهاد نمی‌شود.

رنگ‌های نامناسب برای پوست زمستانی تیره 

 

پالت رنگی مونوکروم رنگ‌های تیره، درخشان، پرکنتراست پیشنهاد خوبی است. 

ترکیب رنگی مناسب برای پوست زمستانی تیره 

 

ترکیب رنگی درخشان با کنتراست بالا مناسب است. در صورتی‌که باید از المان‌های کوچک و گل‌دار دوری کرد. 

پترن‌های مناسب برای پوست زمستانی تیره 

 

الماس، زمرد، یاقوت کبود، جواهرات طلایی و نقره‌ای مناسب هستند. 

جواهرات مناسب برای پوست زمستانی تیره 

جواهرات مناسب برای پوست زمستانی تیره 

●    زمستانی حقیقی (True winter)

رنگ پوست، مو و چشم سرد است. درخشش در چهره‌‌ی زمستانی‌های حقیقی دیده می‌شود و هیچ کدر یا مات بودنی به چشم نمی‌خورد. کنتراست چهره بالاست. رنگ چشم‌ها مشکی، آبی و سبز غلیظ، سرد و پررنگ است. رنگ پوست می‌تواند از روشن‌ترین حالت تا تیره‌ترین باشد. رنگ موها نیز تیره و سرد است. 

زمستانی حقیقی (True winter)

 

رنگ‌های سرد و کم‌رنگ از روشن تا تیره، آبی یخی، سبز نعنایی، بنفش، صورتی و سرخابی و پاستلی‌های سرد هارمونی بسیار خوبی با این دسته از پوست ایجاد می‌کنند.

رنگ‌های مناسب برای پوست زمستانی حقیقی

 

رنگ‌های گرم برای پوست زمستانی حقیقی پیشنهاد نمی‌شود. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست زمستانی حقیقی

 

رنگ‌های مکمل مناسب نیستند. به جای آن، رنگ‌های تیره و روشن در کنتراست بالا، یک رنگ لایت در کنار یک رنگ براق دارک پیشنهاد خوبی است.

ترکیب رنگی مناسب برای پوست زمستانی حقیقی

 

پترن‌هایی با رنگ‌هایی در کنتراست بالا، رنگ‌های درخشان و براق و هم‌‌چنین رنگ‌های غلیظ در موتیف عالی هستند. 

پترن‌های مناسب برای پوست زمستانی حقیقی

 

از آن‌جایی که این گروه به خنکی و سردی مطلق احتیاج دارد، نقره و پلاتین بهترین انتخاب هستند. هم‌چنین فلزات قدیمی براق، الماس ها، یاقوت ها و یاقوت های کبود نیز مناسب هستند. 

●    زمستانی درخشان (Bright Winter)

در چهره‌ی این افراد، درخشش و سردی بارزترین صفات هستند. جالب است بدانید خاص‌ترین رنگ چشم‌ها مانند فیروزه‌ای، سبز زمردی و آبی اقیانوسی متعلق به زمستانی‌های درخشان‌ است. کنتراست چهره این افراد بسیار بالا می‌باشد و سرد بودن در رنگ مو و چشم هم دیده می‌شود. 

 زمستانی درخشان (Bright Winter)

 

رنگ‌های براق، سرد، غلیظ، سرخابی‌ها، آبی‌ها، صورتی‌، فسفری و نئونی‌ها برای این گروه ساخته شده‌اند. 

رنگ‌های مناسب برای پوست زمستانی درخشان

 

رنگ‌های گرم و مات برای زمستانی‌های درخشان ممنوع هستند. 

رنگ‌های نامناسب برای پوست زمستانی درخشان 

ترکیب رنگی مناسب برای پوست زمستانی درخشان

بهتر است رنگ‌ها در بالاترین کنتراست کنار یک دیگر قرار بگیرند. دو رنگ متضاد یا رنگ روشن یا تیره در کنار رنگ نئونی یا براق مناسب هستند. 

ترکیب رنگی مناسب برای پوست زمستانی درخشان

 

پترن‌های ریز و محو مناسب نیست اما پترن‌های انتزاعی و ذهنی پیشنهاد می‌شوند. رنگ‌های شارپ، درخشان و سرد برای زمینه و موتیف مناسب می‌باشند. 

پترن‌های مناسب برای پوست زمستانی درخشان 

 

طلای سفید، پلاتین و یاقوت کبود هارمونی خوبی با پوست زمستانی‌های درخشان ایجاد می‌کنند. /طراحان لباس


ت ت
کدخبر: 232608 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها