عجیب اما واقعی! خواصی جالب از شیر سوسک!

شاید تا نام سوسک می آید یه حالت خاصی به شما دست بدهد اما بهتر است این را بدانید که نوشیدن شیر سوسک در آینده ای نه چندان دور می تواند از مفیدترین غذاهای کره زمین شود.

عجیب اما واقعی! خواصی جالب از شیر سوسک!

به گزارش منیبان، مصرف مایعاتی که با سوسک تهیه می شوند، ممکن است وعده ی غذایی متعادلی برای هر کسی نباشد، اما دانشمندان براین باورند که" شیر سوسک" تولید شده توسط یک گونه خاص از سوسک ها ،یکی از مغذی ترین مواد است و میتواند روز تبدیل به غذای اصلی شود.

بر خلاف اکثر حشرات دیگر ، سوسک های ساحل اقیانوس آرام ، زنده زا هستند، بدین معنی که سوسک ماده سوسک های زنده ای را متولد می کند که به جای گذاشتن تخم مرغ در بدن خود رشد داده است. اما چند سال پیش ، هنگام مطالعه ی این حشرات شگفت انگیز ، دانشمندان چیزهایی را که حتی قابل توجه تری را یافتند. همانطور که جنین ها داخل بدن سوسک ماده رشد میکنند، پس از تولد، به آن ها شیر زرد کم رنگ خود را می دهد.

تحقیقات نشان داده اند که این " شیر سوسک" سه برابر قوی تر از شیر بوفالو و یکی از مغذی ترین منابع در زمین می باشد.

دانشمندان پس از برداشتن سوسک جنین ، مایعی که از بدن سوسک ماده در روده ، بر روی شکل کریستال های شیر متمرکز شدند ، و متوجه شدند که آن ها درخشنده و براق هستند. این کریستال ها تحت بررسی و آزمایش قرار گرفت، آزمایش های مختلف و ژنوم های متوالی صورت گرفت ، و نتیجه مغذی بودن این ماده اعلام شد. لئونارد چاواس ، یکی از دانشمندان شرکت کننده در این تحقیق، به سی ان ان گفت:" این چیزی است که نیاز داریم ، پروتئین، اسید آمینه های ضروری ، چربی ها و قندها". وی افزود ؛ سطح انرژی این غذای فوق العاده بسیار بالاست که به شیرخواران پر خور سوسک کمک می کند که بسیار سریع تر و بزرگتر از سایر گونه رشد کنند.

ماده ی مغذی را میتوان از طریق مایع یا کریستال استخراج کرد، نیاز به توضیح نیست که برای هر 100 گرم این شیر باید 1000 سوسک را برداشت کرد، بنابراین درحال حاضر دانشمندان به دنبال یافتن راه هایی برای بازسازی این ماده و یا ایجاد قرص سوپ هستند.

چاواس گفت:در حال حاضر ، ما در تلاش برای درک چگونگی کنترل این پدیده ها در روش های بسیار ساده تر و برای به دست آوردن تولید انبوه هستیم. به لحاظ نظری، میتوان این ماده را در قهوه ، غلات یا حتی برای ساخت بستنی استفاده کرد. اما پیش از آن که مجلات بهداشتی و درمانی مجاز به انجام این کار باشند ، باید به دو سوال بسیار مهم پاسخ دهیم :

لئونارد چاواس و همکارانش مقداری از این شیر را نوشیدند؛ باور کنید یا نه ، منزجز کننده نبود ، خوشمزه هم نبود، بلکه به واقع هیچگونه طعم خاصی نداشت.

راجع به اینکه تا چه حد میتواند برای انسان امن باشد، جواب این مسئله کمی پیچیده است. سوبرامانیان ، متخصص شیمی حیاتی و آلی ، در موسسه ی سلول های بنیادی و پزشکی در بنگلور هند، به NPR گفت:" باید افزود که هنوز هیچ شواهد علمی در اینباره وجود ندارد."

شیر سوسک برای اولین بار دو سال قبل در صدر خبرها قرار گرفت و ما از آن ها بی خبر بودیم. اما اگر روزی آماده شود، حاضر به امتحانش هستید؟


ت ت
کدخبر: 233199 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها