حقیقتی از نوشابه پپسی که حتما نمی‌دانید!

نوشابه پپسی یکی از محبوب‌ترین نوشابه‌های گازدار در جهان است اما آیا به تاریخچه‌ و دانستنی‌های جالب و کمتر شناخته شده این برند فکر کرده‌اید؟

حقیقتی از نوشابه پپسی که حتما نمی‌دانید!

به گزارش منیبان، پپسی یکی از نوشیدنی های گازدار معروف در جهان است. این برند نمادین کولا که در سال 1893 توسط کالب برادهام تأسیس شد، در طول سالهای اخیر درگیر تغییر و چالشهایی بوده که در ادامه این بخش به آنها اشاره کرده ایم.

نوشابه پپسی ساخت کدام کشور است؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که نوشابه پپسی مال کدام کشور است؟ باید بدانید که ساخت این نوشابه در آمریکا و کارولینای شمالی صورت میگیرد.

پپسی در سال 1893 ساخته شد

پپسی که در ابتدا با نام «نوشیدنی براد» شناخته می‌شد، در سال 1893 توسط کالب برادهام، داروساز اهل نیو برن، کارولینای شمالی اختراع شد. این نوشابه گازدار در ابتدا به عنوان یک کمک کننده گوارشی و تقویت کننده انرژی ایجاد شد ولی بعدها مسیر مصرفش تغییر کرد.

نام پپسی از کلمه سوء هاضمه گرفته شده است

ابتدا نام سوء هاضمه برای این نوشیدنی در نظر گرفته شده بود اما کالب برادهام برای بازاریابی نوشیدنی خود تصمیم گرفت نام آن را به «پپسی کولا» تغییر دهد.

لوگوی اصلی پپسی قرمز و آبی بود

زمانی که پپسی کولا برای اولین بار معرفی شد، لوگوی آن دارای خطی قرمز با پس زمینه آبی بود. این لوگوی نمادین از سال 1898 تا 1940 قبل از اینکه چندین بار طراحی مجدد شود مورد استفاده قرار گرفت اما بعدها دچار تغییر شد.

پپسی رقیب اصلی کوکاکولا در دوران جنگ کولا بود

در اواسط دهه 1900، پپسی و کوکاکولا درگیر نبرد شدیدی برای برتری بودند که به عنوان جنگ کولا شناخته می شد. هر دو شرکت کمپین های بازاریابی عظیمی را راه اندازی کردند و محصولات جدیدی را برای به دست آوردن سهم بازار معرفی کردند.

لوگوی پپسی چندین بار به روز رسانی شده است

در طول سال ها، لوگوی پپسی چندین بار تغییر کرده است. جدیدترین طراحی مجدد، که در سال 2008 رونمایی شد، دارای یک موتیف دایره‌ای مدور با موجی پررنگ و آبی بود که از میان آن عبور می‌کرد.

پپسی رژیم پپسی را در سال 1964 معرفی کرد​

در پاسخ به تقاضای فزاینده برای نوشیدنی‌های کم کالری، برند پپسی، پپسی رژیمی را معرفی کرد و در میان مصرف‌کنندگانی که به دنبال جایگزینی سالم‌تر برای نوشابه معمولی بودند، به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد.

PepsiCo در سال 1965 تاسیس شد

پپسی کو، شرکت مادر پپسی کولا، در سال 1965 از طریق ادغام پپسی کولا و فریتو لی ایجاد شد. این ادغام یک حرکت موفقیت آمیز بود و به پپسی اجازه داد تا سبد محصولات خود را گسترش دهد.

پپسی اولین کولای رژیمی حاوی کافئین را معرفی کرد

در سال 1984، پپسی پپسی رژیمی را با کافئین معرفی کرد و اولین شرکتی بود که کولای رژیمی حاوی کافئین ارائه کرد. این نوآوری برای مصرف کنندگانی که به دنبال جایگزینی با کالری کم هستند، بدون قربانی کردن کافئین خود، پاسخگو بود.

لوگوی نمادین پپسی گلوب در سال 1973 معرفی شد

در سال 1973، لوگوی پپسی گلوب با طراحی دایره ای قرمز، سفید و آبی با چرخشی جزئی شبیه به لبخند عرضه شد. این لوگو به یکی از شناخته شده ترین نمادهای این برند تبدیل شده است


ت ت
کدخبر: 234216 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها