با ترندهای جذاب پاییز 2024 آشنا شوید / در ماراتن مد یکماه گذشته چه گذشت؟ +عکس

ماراتن یک ماهه مد در حال اتمام است و حالا ما می‌توانیم از لوک‌های جذاب این فشن شو‌ها الهام بگیریم.

با ترندهای جذاب پاییز 2024 آشنا شوید / در ماراتن مد یکماه گذشته چه گذشت؟ +عکس

به گزارش منیبان، آنچه که از که در لوک‌ها و اوت‌فیت‌های مختلف می‌بینیم، نمایشی هارمونیک، لوکس و آرام است و لباس‌ها برایمان لذت بخش و شگفت‌آور هستند، مانند اولین مجموعه Chemena Kamali در Chloé، جایی که بوهمی بازگشت جسورانه‌ای داشت، و همچنین در 10سالگی Nichola's Ghesquire، جایی که برخی از بزرگ‌ترین تجربه‌های سورئالیستی این برند به نمایش گذاشته شد. در جاهای دیگر، طراحانی مانند Alaïa و Missoni محدودیت‌های منسوجات را آزمایش کردند و ظاهرهای عجیب و غریب  ایجاد کردند. 

در حالی که مفاهیم جدیدی از لباس‌های روزمره توسط برندهایی مانند Balenciaga و Dries  Van Noten  ارائه شد. لباس‌هایی از خز مصنوعی که در استودیوی دیزل گلن مارتن و آکنه دیده شد که جلوه‌ای فوق العاده داشتند. هم‌چنین پاپیو‌ن‌های زیبای Coach و Prada که گزینه‌ای عالی برای مهمانی بودند. در این مطلب قصد داریم برخی از هیجان انگیزترین و ترندی‌ترین استایل‌های کالکشن پاییز 2024 را بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله "معرفی ترندهای پاییز و زمستان ۲۰۲۴" را مطالعه نمایید.

 ترندی‌ترین استایل‌های کالکشن پاییز/زمستان 2024

لباس‌های پاپیون‌دار در پاییز 2024

همانطور که گفته شد، لباس‌های پاپیون‌دار در فشن‌شوها جلوه نمایی می‌کردند و در رنگ‌ها و شکل‌ها و اندازه‌های مختلف دیده شدند و این ثابت می‌کند که پاپیون در آینده‌ای بسیار نزدیک جز ترندهای اصلی خواهد بود. مجموعه پاییزی پرادا به سراغ مدهای سال‌های گذشته رفت با مجموعه ای عجیب و ما را به تجدید نظر راجع به ژاکت‎های پشمی دخترانه، دامن‌های هوشمند و کیف‌های زیبا با پاپیون‌های ساتن واداشت. استوارت وورز علاقه‌ی خود به پاپیون را به اندازه‌ جشن کوچ دهه 80 میلادی نشان داد، با مدل‌هایی که دامن‌های تافته ابریشمی پوشیده بودند و پاپیون‌هایی که در اندازه‌های بزرگ بسته شده بودند، در حالی که در ویوین وست‌وود و آندریاس کرونتالر، دو طراح خلاق، به دوران ویکتوریایی بازگشتند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله "6 کیف ترندی پاییز 2024!" را مطالعه نمایید.

 
 

خز مصنوعی جز ترندهای پاییز 2024

صنعت مد به سرعت دارد از استفاده از خز طبیعی فاصله می‌گیرد و در عوض به سمت محصولات و خز مصنوعی که خطر کمتری برای محیط زیست دارند می‌رود. استودیو آکنه با لباس‌های خاص خود که مدل‌ها را به چهره‌های مبهم با لباس‌های اورسایز تبدیل می‌کرد، تماما از خز مصنوعی استفاده کرد. مجموعه پاییزی دیزل، وسواس طراح خلاق گلن مارتن را برای استفاده از صنایع دستی خلاقانه نشان میداد. هم‌چنین ژاکت‌هایی عجیب با جین پوشیده شده از خز که شبیه به ملکه یخی می‌نمود که آن هم مشابه مد دهه 90 و به خصوص پانک استایل بود. 
مدل‌های Miu Miu با کت‌های خز مصنوعی کاملا هوشمندانه طراحی شده بودند و به طرز هوشمندانه‌ای زیبایی‌شناسی واب مایف را به شیوه‌ای شیک‌تر تقلید می‌کردند

پارچه‌های ریش ریش یا حلقه‌ای ترند پاییز 2024

بافت‌های حلقه‌ای در شکل‌ها و سیلوئت‌های مختلف و عظیم و حجیم دیده می‌شد. چیزی که ما در مورد این روند دوست داریم این است که چگونه تعهد به طراحی می‌تواند واقعاً تصورات ما را از  منسوجات تغییر دهد. به عنوان مثال، این موضوع را در نظر بگیرید که چگونه یک رشته پشم مرینوس می تواند به یک یقه یا سرآستین پوم پوم متصل شود که در لباس های مجموعه Alaïa Pieter Mulier دیده می شود. یا لباس شب Missoni  که از تعداد بی‌شماری حلقه‌های بافتنی تشکیل شده بود، همگی شگفت آور و متحیرکننده بودند.

پارچه‌های ریش ریش یا حلقه‌ای ترند پاییز 2024

بازگشت استایل بوهمی در پاییز 2024

استایل بوهمی نیز بازگشت شکوهمندانه و جسورانه‌ای به فشن‌شوها داشت. پارچه‌های سبک، از ساده و شفاف گرفته تا طرح‌های چاپی و پارچه‎های پر زرق و برق و حاشیه‌دار حرکتی پر جنب و جوش به ظاهر داده‌اند و چارچوبی را که مجموعه‌های پاییزی معمولاً ارائه می‌دهند، می‌شکنند. Etro و Rabanne هر دو رویکردی آزادانه داشتند و مجموعه‌هایشان دارای مدل‌هایی بودند که با طرح‌های چاپی و حاشیه‌ها از سر تا پا پر شده بودند. اولین حضور چمنا کمالی در Chloé به طراحی‌های بوهمی و دراماتیک، نقدهای تحسین برانگیزی دریافت کرد. 

بازگشت استایل بوهمی در پاییز 2024

پارچه‌های متالیک جز ترند پاییز 2024

در کالکشن جدید طراحان از پارچه‌های متالیک خاص که همچون فلزات مذاب می‌نمود استفاده کردند و به لباس‌ها بافتی روان و جسورانه بخشیدند که این در نوع خود رویکردی نوآورانه بود. لباس‌های جیسون وو شبح‌های زنانه‌ای داشتند که مانند طلا می‌درخشیدند و به آن‌ها جان تازه‌ای می‌دادند. در فراری، مدل‌هایی با کت و شلوارهای نقره‌ای درخشان و تیز  می‌آمدند که ما را به یاد ماشین‌های مسابقه‌ای درخشان می‌انداختند که با سرعت به سمت خط پایان می‌رفتند و این جلوه سیال با استفاده از پارچه چروک به آنها داده شده بود

لباس‌های روزمره ترندی برای پاییز 2024

ترندی که در واقع باعث ایجاد غوغا شد، دگرگونی لباس‌های روزمره بود که در کت‌واک‌ها به چشم می‌خورد. دیگر هودی‌ها و تیشرت‌ها به صورت ساده به نمایش درنمی‌آیند، برای مثال در Balenciaga، سه هودی با هم ترکیب شدند تا یک لباس پانک عجیب بسازند. یا در Dries Van Noten، که هودی به یک شکل اورسایز و برشی دراماتیک نمایش داده شد. و یا پیرپائولو پیچیولی که هودی کلاسیک مشکی را به یک لباس شب شیک تبدیل کرد و آن را با پارچه ساتن براق به تصویر کشید و ظاهری آرام اما ظریف به آن بخشید.

 لباس‌های فرم و اداری و رسمی در پاییز 2024

در کت‌واک‌های مختلف شاهد لباس‌های فرم و اداری و رسمی هستیم که با تغییراتی هیجان‌انگیز به نمایش درآمده‌اند، لباس‌هایی که با تغییر فرم و اضافه کردن تزیینات خاص مانند خز، توجه همه را به خود جلب کردند.

کت و شلوار اداری جز ترند 2024

کت و شلوارهای الکساندر مک کوئین با کت و شلوارهای وال استریت در دهه 1980 با خطوط روشن و شانه‌های اغراق‌آمیز  همسانی داشت. در حالی که کت و شلوارهای مکس مارا سخاوتمندانه برش خورده بودند تا آزادی و درام بیشتری را نشان دهد. دیور نیز کت و شلوارهایی را به نمایش گذاشت که قدرت زنانه را به نمایش می‌گذاشت.

رنگ ترندی سبز برای پاییز 2024

در حالی که هنوز رنگ‌های قرمز و نارنجی زیادی در کل مجموعه وجود داشت، ما متوجه شدیم که رنگ سبز گل مریم رنگ جدیدی است که در حال ترند شدن است. طراحان که به عنوان نمادی از خرد، هوش و تجربه شناخته می‌شوند، از این سایه ملایم سبز در لباس‌هایی استفاده کردند که نه تنها برای ایجاد پوشش، بلکه برای مهار خواص محافظتی رنگ استفاده می‌کردند. سیمون روشا نیز مجموعه خود را با رنگ سبز گل مریم ارائه داد و لباس‌های تافته رنگارنگ را به به سایه‌های سبز آرام تبدیل کرد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله "8 رنگ ترندی مخصوص پاییز 1403!" را مطالعه نمایید.

رنگ ترندی سبز برای پاییز 2024

ست‌های دو تکه جز ترند پاییز 2024

ست‌های دوتکه تا به حال در کت‌واک‌ها آنطور که باید دیده نشده‌اند. طراحان امسال ست‌های دوتکه‌های جذابی که از یک ژاکت یا شلوارک با پارچه‌های خاص و درخشان  تشکیل شده بودند ارائه دادند. دوناتلا ورساچه این آیتم را با پارچه‌ها و تزیینات تیره‌تر به صورت شیک‌تر و لاکچری‌تری ارائه داد.

پالتو با دکمه‌های بندینکی جز ترندهای 2024

این مدل پالتوها برای کالکشن پاییزی گزینه‌ای بسیار عالی و ترندی است. وزف آلتوزارا به طرز هوشمندانه‌ای این پالتوها را با بلوزهای چین‌دار استایل کرد. در همان زمان، ویکتوریا بکهام گرایش مینیمالیست خود را با خطوط تیز و یک کلاه یقه‌دار براق نشان داد. در بربری، دنیل لی این پالتوها را با تکه‌های چرمی متضاد و یقه‌ی خز مصنوعی  استایل کرد و جلوه‌ای خاص به آنها بخشید. 

پالتو با دکمه‌های بندینکی جز ترندهای 2024

کلام آخر

در این مطلب آخرین و بهترین ترندهای برندهای مشهور برای کالکشن پاییز 2024 را معرفی کردیم. از هودی‌های عجیب و پالتوها گرفته تا پارچه‌های متالیک و استایل بوهمی همه و همه نمایش متفاوتی را از مد ارائه می‌دهند و ادامه یک روند تکراری را نقض می‌کنند و به نظر می‌رسد که طراحان همه تلاش خود را برای ارائه‌ای خلاقانه‌تر و متفاوت‌تر به کار گرفته‌اند. نظر شما راجع به این استایل‌ها چیست؟/طراحان لباس


ت ت
کدخبر: 234404 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها