حرفی که اصلا نباید به بچه مدرسه‌ای بگویید

بچه‌های مدرسه‌ای به شدت تحت تاثیر رفتار والدین قرار دارند و رفتار درست والدین میتواند تاثیر بسیار مثبتی در شکل گیری شخصیت کودکان داشته باشد.

حرفی که اصلا نباید به بچه مدرسه‌ای بگویید

به گزارش منیبان، این روزها که در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید قرار داریم، والدین باید به صحبت های خود توجه نمایند زیرا برخی دانش آموزان در روزهای پایان تعطیلات از لحاظ فکری و روانی بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است برخی اظهارنظرها، صحبت‌ها حرف و حدیث‌ها ذهن آنها را آشفته نمایند. در این بخش به شما خواهیم گفت قبل از آغاز سال تحصیلی، به چه نکاتی در صحبت با دانش آموزان باید توجه نمایید.

مدرسه از رگ گردن بهت نزدیکتره

برخی از والدین به شوخی و یا جدی دائما در روزهای آخر تابستان به فرزندان خود گوشزد می کنند که روزهای مدرسه نزدیک است و باید کم کم برای مدرسه آماده شوید اما این کار لذت تعطیلات را از بین برده و سبب ایجاد استرس در فرزند می شود.

مثل سال قبل بازی در نیاری

برخی والدین فرزند خود را در روزهای آخر تابستان تهدید کرده و دائم به او می گویند مانند سال پیش نباشی و من را اذیت کنی امسال باید طور دیگری رفتار کنی.

امسال سال تحصیلی مهمیه برات

بسیاری از والدین حساسیت زیادی بر روی برخی مقاطع تحصیلی داشته و آنها را مهم تر از دیگر مقاطع می دانند و دائم به فرزندشان استرس وارد کرده و او را با گفتن امسال خیلی درسات سخته و برای سال تحصیلی مهمیه می ترسانند.

دیگه نمی تونیم بریم سفر

والدین گرامی دائم این جمله را تکرار نکنید که با آغاز مدارس خوشی و سفر و تفریح تعطیل می شود. فرزند خود را از مدرسه زده نکنید و بگذارید او از تعطیلات تابستان لذت ببرد.

امسال کلی هزینه ات کردیم

شما در قبال فرزند خود مسئولید پس منت نگذارید و دائما نگویید که کلی هزینه مدرسه و خرید لوازم التحریر می کنم که خوب درس بخوانی، پس فرزند خود را شرمزده نکنید.

امسال باید دیگه درس بخونی

بسیاری از دانش آموزان با اینکه نمرات خوبی را کسب می کنند اما در آینده ناموفقند پس دائما به فرزند خود تاکید نکنید که باید امسال درس بخوانی بلکه او را به سوی درس خواندن تشویق نمایید.

ما خیلی باهات مدارا می کنیم

برخی والدین متاسفانه خودشان را با دیگر والدین مقایسه کرده و می گویند که" ما مثل مادر و پدر فلانی نیستیم که بچه شون رو اذیت کنن و بهش توجه نکنند" و...این کار سبب بروز احساس گناه در فرزند می شود.

شب امتحان باید یه جور دیگه درس بخونی

شب امتحان را برای فرزندتان تبدیل به عزا نکنید و او را راهنمایی کنید که در طول سال تحصیلی مطالعه داشته باشد، شما با وارد کردن استرس به فرزند سبب می شوید او در روز امتحان مطلوب ظاهر نشود.

نمره تو خیلی کمتر از دوستت شده

افراد با یکدیگر از نظر هوش و امکانات متفاوتند پس دائم فرزند خود را با دیگری از نظر درس مقایسه نکنید و به او فشار نیاورید، این کار اعتماد به نفس فرزند شما را نابود می کند.


ت ت
کدخبر: 235172 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها