غذاهای چندشی که قدیمی‌ها می‌خوردند/ شیر قورباغه خوشمز‌ه‌ترین غذای روسی

غذاها و طعم‌های متفاوت و عجیبی وجود دارند که مردم در قدیم می خوردند و شنیدن اسمشان هم شمارا متعجب خواهد کرد.

غذاهای چندشی که قدیمی‌ها می‌خوردند/ شیر قورباغه خوشمز‌ه‌ترین غذای روسی

به گزارش منیبان؛ غذاهای متنوع در کشورهای مختلف با توجه به علایق و ذائقه افراد سرو می‌شود،برخی از غذاها امروزه بین المللی هستند و بسیار خوشمزه و لذیذ می‌باشند اما در زمان‌های قدیم غذاهایی در سراسر جهان طبخ می‌شد که امروزه برای بسیاری از مردم چندش آور و عجیب و غریب است و حتی دوست ندارند برای یک بار هم شده آن را امتحان کنند. در ادامه این بخش به معرفی غذاهای قدیمی عجیب و غریبی می‌پردازیم که در گذشته لذیذ و محبوب به شمار می رفت.

مدفوع نهنگ

مدفوع نهنگ در زمان‌های قدیم غذایی لذیذ محسوب می‌شد، نهنگ‌ها از انواع موجودات دریایی مانند ماهی مرکب و اختاپوس تغذیه کرده و این مواد پس از فشرده شدن در روده‌هایشان از دو طرف نهنگ خارج می‌شد.

عنبر

عنبر که امروزه از آن در ساخت عطر استفاده می‌شود، در قدیم یک ماده غذایی لوکس بود که ثروتمندان اروپا از آن در کیک و پای‌ها استفاده می‌کردند.عنبرماده‌ای مومی است که از نهنگ عنبر به دست می‌آید.

روتی سون پَرِی

فرانسوی ها در سال 1807 غذای عجیبی تهیه می کردند که در تهیه آن از 17 پرنده استفاده می شد، آنها پرندگان مختلف را درون بزرگترین آنها یعنی میش مرغ قرار داده و می پختند.

شیر لیموناد

در زمان‌های گذشته یکی از نوشیدنی‌های محبوب مردم ایالات متحده ترکیب لیموناد و شیر بود،این نوشیدنی را بسیاری از بچه‌های آمریکایی با لذت می‌نوشیدند.

سوپ خون

اسپارتیان آبگوشتی سیاه و چندش آور مصرف می کردند که از خون تهیه می شد! آنها خون خوک و نمک و سرکه را مخلوط کرده و آن را به عنوان غذا تناول می کردند.

خوراک موش و عسل

رومیان در قدیم موش ها را می گرفتند و به آنها غذا می دادند تا چاق شوند، سپس موش ها را با عسل و دانه خشخاش پخته و از خوراک موش و عسل که برای ما چندش آور است، لذت می بردند.

کاکنترایس

مردم انگلستان در قرون وسطی غذایی به نام کاکنترایس تهیه می کردند، آنها نیمه جلوی خوک را به نیمه پشت بوقلمون دوخته و درون آن را با موادی پر کرده و این غذای عجیب را میل می کردند.

آب اژدر

ملوانان در طول جنگ جهانی دوم یک نوشیدنی به نام آب اژدر می نوشیدند که به عنوان سوخت در سلاح اژدر استفاده می‌شد! آب اژدر یک کوکتل دست‌ساز است که از ترکیب لیمو، آب آناناس و الکل با خلوص 180 (90%) تهیه می شود.

تخم ایگوانای سیاه

مایاها،مانند ما تخم مرغ استفاده نمی کردند بلکه تخم ایگواناهای سیاه را می‌خوردند که یک غذای لذیذ محسوب می شد و تماماً زرده بود و ظاهری زبر و چرم‌مانند داشت.

 

ژله پای گوساله

قدیمی ها برای بهبود بیماری‌ ها غذایی به نام ژله پای گوساله تهیه می کردند، آنها برای تهیه این غذا سُم گوساله را می جوشاندند و از آن ژلاتین طبیعی به دست می آوردند.برای طعم بهتراین ژلاتین به آن لیمو و شکر می افزودند.

سالاد ژله‌ای

بسیاری از افراد در اواخر قرن نوزدهم، تمام خوراکی ها را به ژله تبدیل می کردند، آنها حتی ژله ماهی سالمون دودی با تاپینگ پنیر خامه‌ای تهیه می کردند.

دُم سگ آبی

کاتولیک ها در قرن هفدهم، در طول روزه‌داری و جمعه‌ها از دُم سگ آبی استفاده می کردند و معتقد بودند به جای گوشت م توانند از آنها استفاده نمایند زیرا بر اساس اعلام کلیسای کاتولیک سگ‌های آبی یا بیدَستَرها نیمه‌آبزی بوده و ماهی محسوب می‌شدند.

موز تقلبی

مردم بریتانیا در دهه 1940 که با کمبود غذا مواجه بودند، برای بازسازی طعم و بافت موز واقعی، هویج وحشی را له کرده و به آن اسانس موز می افزودند.

بیسکوییت دریایی

سربازان و ملوانان که زمان‌های طولانی از خانواده خود دور بودند،نوعی خوراکی با ماندگاری طولانی به همراه خود می‌بردند،این خوراکی بیسکویت فطیر نام داشت که از آب،آرد و نمک تهیه می‌شد.

گوشت فرآوری‌شده با زین اسب

بسیاری از قدیمی‌ها برای خشک کردن گوشت از روشی عجیب و غریب استفاده می‌کردند،آنها گوشت خام را زیر زین‌های اسب می‌گذاشتند و سوار اسب شده تا گرما و نمک پوست اسب،گوشت را خشک کند.

کچاپ قارچ

انگلیسی ها برای تهیه سس کچاپ از دستور تهیه یک سس ترشی ماهی مالزیایی استفاده کرده و با افزودن قارچ و موسیر این خوراک را با ذائقه انگلیسی سازگار کردند. این سس هیچ شباهتی به سس‌های گوجه فرنگی فرآوری شده امروزی ندارد.

شیر قورباغه

روسی ها و فنلاندی ها، قبل از اختراع یخچال و فریزر، برای نگهداری شیر و برخی از غذاها و جلوگیری از خراب شدن آنها از قورباغه استفاده می کردند، قورباغه‌ها پپتیدهایی روی پوست خود دارد که موجب از بین رفتن باکتری ها می شود.

گوشت در آسپیک

 

در قرن 19 و 20 مصرف یک غذای عجیب تهیه شده از آسپیک، گوشت ران خوک، سبزیجات، تخم مرغ آبپز رواج بود، آسپیک نوعی ژلاتین است که از جوشاندن استخوان‌های گوشت به دست می‌آید.

آب نان تست

در قرن نوزدهم انگلیسی‌ها به مدت یک ساعت یک تکه نان تست را در آب خیس می‌کردند تا قهوه‌ای شود،سپس آب نان تست را صاف کرده و می‌نوشیدند.

طاووس

در زمان قدیم اروپایی‌های ثروتمند تقریباً هر چیزی را می‌خوردند. غذاهای عجیب و غریب آنها از بسیاری از پرندگان تهیه می‌شد،آنها حتی به طاووس و پرندگانی چون چکاوک، سار و کوکو رحم نمی کردند.

شیر کوکاکولا

مردم بریتانیا،نوشیدنی تهیه می‌کردند که رنگ آن زیبا نبود و حتی مزه خوبی نداشت اما آنها با لذت این نوشیدنی تهیه شده از ترکیب کوکاکولا با شیر را می‌نوشیدند و از آن لذت می‌بردند.

سوپ لاک پشت

در اروپای قرن هجدهم مردم سوپ لاک پشت تهیه می کردند و در ضیافت ها و مهمانی ها این غذا را همراه گوشت گوساله یا خرچنگ سرو می کردند.

سوپ لاک‌ پشت بدلی

برند هاینز در قرن بیستم سوپ لاک‌ پشت بدلی را به مردم ارائه داد که از لاکپشت تهیه نشده بود اما شبیه به سوپ لاک پشت بود و در آن از سر گوساله استفاده می شد.


ت ت
کدخبر: 235767 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها