جشن‌های مٌد شده جنجالی بین ایرانی‌ها

برگزاری چند جشن عجیب در ایران باب شده است که نمونه های این جشن ها را با این شدت و غلظت در کشورهای اروپایی نمی توانید پیدا کنید.

جشن‌های مٌد شده جنجالی بین ایرانی‌ها

به گزارش منیبان، کشور ما ایران مملو از جشن‌های فرهنگی و مذهبی است که به‌صورت سالانه یا فصلی برگزار می‌شود. جشن‌ها و مراسم‌های ایرانی بسیار جذاب و باشکوه هستند و هرکدام از آن‌ها سرگذشت و تاریخچه‌ای به همراه دارند. نوروز، یلدا، چهارشنبه سوری و... از مهم‌ترین جشن‌های باستانی به شمار می‌روند. این روزهای که بسیاری از جشن های ایرانی فراموش یا دستخوش تغییراتی شده اند، چندین جشن عجیب و غریب در ایران رواج یافته، جشن های نوین اینستاگرامی که ریشه مشخصی ندارند و رسم و رسومی هم پشت سرشان نیست.در ادامه این بخش از نمناک به 5 جشن عجیب در ایران اشاره خواهیم کرد.

جشن «گودبای پمپرز»!

جشن خداحافظی با پوشک یکی از جشن های عجیبی است که این روزها رواج یافته و سر و صدای زیادی هم به پا کرده است. برای بسیاری از مادران پوشک گرفتن کودک مانند یک رویا است و اینکه کودک بی دردسر از توالت استفاده کند، باور نکردنی به نظر می آید، به همین خاطر خدا حافظی از پوشک را جشن می گیرند. در این جشن تمام المان ها به صورت پوشک و یا... طراحی شده و مهمانانی دعوت می شوند که به خاطر استفاده نکردن کودک از پوشک شادی می کنند!

جشن خداحافظی با پستونک

یکی دیگر از جشن های عجیب و غریب این روزها جشن خداحافظی با پستونک و جشن خداحافظی با شیشه شیر است. بسیاری از بلاگرها در فضای مجازی این جشن را در ایران نیز باب کرده اند. برخی این جشن را در خانه با تم های مختلف برگزار کرده و برخی دیگر به گرفتن کلیپی قناعت کرده و پستونک را با چند بادکنک به هوا می فرستند.

جشن تاتی!

بیشتر کودکان اولین قدم‌های خود را بین 9 تا 12 ماهگی برمی‌دارند اما گاهی کودک به وقت بیشتریبرای یادگیری راه رفتن نیاز دارد، پس نگران نشوید. همه والدین از تنهایی قدم برداشتن کودکشان شاد می شوند اما برخی از آنها خوشحالی شان از این بابت انقدر زیاد است که به این مناسبت جشن برگزار و میهمان دعوت می کنند و جشنی به نام «تاتی» برگزار می کنند که در واقع جشن اولین قدم برداشتن های کودک است. محتوای جشن ابراز شادمانی از روند رشد و نمو کودک است و المان های آن به شکل کفش و پا طراحی می شوند.

جشن «تعیین جنسیت»!

جشن تعیین جنسیت یکی دیگر از جشن هایی است که این روزها برای غافلگیری خانواده‌ها تدارک دیده می‌شود تا جنسیت فرزند تو راهی را به دیگران اطلاع دهند. در این جشن میهمانان دعوت شده به مراسم از جنسیت بچه اطلاع ندارند و بعد از ترکاندن بادکنک آبی ( نشان دهنده جنسیت پس ) یا صورتی ( نشان دهنده جنسیت دختر ) متوجه جنسیت کودک می شوند. جشن تعیین جنسیت به شیوه های مختلف برگزار شده و با المان های آبی و صورتی طراحی می شود که رنگ آبی نماد فرزند پسر و رنگ صورتی نماد فرزند دختر است.

جشن طلاق

یکی دیگر از جشن های عجیب جشن طلاق است که برخی اینفلوئنسرها برای پربازدید شدن پیجشتان برگزار می کنند. از اهداف برگزاری مراسم جشن طلاق اعلام رسمی جدایی فرد و مجرد شدن دوباره او است. این مراسم به طرق گوناگون برگزار می‌شود و در آن کیک طلاق، تابوت حلقه ازدواج، و حلقه‌های طلاق بریده، یا شکسته شده وجود دارد.

البته که این چند مورد تنها جشن های عجیب و غریب این روزها نیستند، بنابراین اگر شما هم جشن دیگری بجز موارد عنوان شده در این بخش از نمناک را سراغ دارید با ما در میان بگذارید.


ت ت
کدخبر: 236099 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها