ماجرای عجیب این نوزادان که 2 بار به دنیا می‌آیند!

داستان عجیب و باور نکردنی نوزادی که دوبار به دنیا آمد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. داستان کامل این تولد عجیب را در مطلب زیر بخوانید.

ماجرای عجیب این نوزادان که 2 بار به دنیا می‌آیند!

به گزارش منیبان، در جهان اتفاقات غیر منتظره ای رخ می دهند که باور کردنشان بسیار مشکل است. پیشرفت علم و ورود تکنولوژی به زندگی انسان باعث شده که هر روز شاهد اتفاقاتی باشیم که دور از ذهن و عجیب هستند. در ادامه این بخش ماجرای نوزادانی را منتشر نموده ایم که دوبار به دنیا آمده اند.

مارگارت بومر یک خانم آمریکایی است که در دوران بارداری متوجه شد که جنینش، به نوعی تومور نادر ستون فقرات مبتلاست. تراتومای خاجی-دنبالچه‌ای باعث مشکلات زیادی در جریان خون و اختلال رشد در کودک و گاهی مرگ جنین می‌شود. بسیاری از پزشکان به مادر توصیه کردند که حاملگی ختم شود اما خانم بومر و همسرش علاقه‌ای به سقط نداشتند.

پزشکان در هفته بیست و چهارم بارداری این زن، جنین را بدون آسیب زدن به رحم مادراز بدن مادر بیرون کشیدند، کودک در خارج از رحم عمل شد و مجددا به بدن مادر بازگردانده شد! مارگارت بومرتحت عمل سزارین بار دیگر کودک را بطور کامل در سی و شش هفتگی به دنیا آورد.این کودک پس به دنیا آمدن به عمل‌ جراحی دیگری برای برداشتن کامل تومور نیاز دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

لیزا کافی مادر انگلیسی نیز همانند مارگارت بومرآمریکایی پسرش لوکا دو بار(یک بار در شش ماهگی و بار دیگر نزدیک به نه ماهگی) به دنیا آورده است.

لیزا کافی در اوایل بارداری خود متوجه یک نقص مادرزادی به نام «اسپینا بیفیدا» یا مُهره‌شِکاف در فرزند خود شد که باعث نقص در رشد ستون فقرات و نخاع می‌شود. او حاضر به سقط جنین نشد و پزشکان در هفته 27 بارداری، جنین را بدون آسیب زدن به رحم مادراز بدن مادر بیرون کشیدند، کودک در خارج از رحم عمل شد و مجددا به بدن مادر بازگردانده شد! لیزا کافی تحت عمل سزارین بار دیگر کودک را بطور کامل در سی و هشت هفتگی به دنیا آورد.

نام فرزند لیزا، لوکا نام دارد، چندین جراحی برای ترمیم آسیب‌های مغزی و نخاعی لوکا انجام شد و لوکا پس از هشت روز مراقبت ویژه در بخش نوزادان، از بیمارستان مرخص شد و پزشکان عنوان نمودند که احتمال دارد او نتواند راه برود. لوکا به سندروم کیاری مبتلاست، سندرم کیاری یکی از بیماری مغز و اعصاب است که منشا آن در دوران جنینی شکل‌ می‌گیرد. برخی از افراد تمام زندگی خود را با ناهنجاری کیاری زندگی‌‌ می‌کنند و دارای ناتوانی شدید هستند.


ت ت
کدخبر: 238519 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها