چند دلیل مهم برای سفر به کیش در پاییز/ راهنمای سفر ارزان به جزیره آرامش بخش

جزیره کیش در فصل پاییز یکی از دلپذیرترین شرایط خود را دارد. گفتنی است که کیش همیشه یکی از مقاصد وسوسه‌انگیز برای سفر و تفریح است، اما بارها شنیده‌ایم که سفر به کیش در فصل پاییز بیش از هر فصل دیگری توصیه می‌شود. دلیل این موضوع چیست؟

چند دلیل مهم برای سفر به کیش در پاییز/ راهنمای سفر ارزان به جزیره آرامش بخش
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان، جزیره کیش در فصل پاییز یکی از دلپذیرترین شرایط خود را دارد. گفتنی است که کیش همیشه یکی از مقاصد وسوسه‌انگیز برای سفر و تفریح است، اما بارها شنیده‌ایم که سفر به کیش در فصل پاییز بیش از هر فصل دیگری توصیه می‌شود. دلیل این موضوع چیست و چطور می‌توانیم در فصل پاییز، سفری ارزان‌قیمت به کیش را تجربه کنیم؟ این سؤالی است که در این مطلب به آن پاسخ می‌دهیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

۱. ساحل خلوت و آرامش‌بخش کیش

شاید شما هم بعد از تماشای چند عکس و ویدئو از سواحل کیش دلتان بخواهد به‌سرعت به‌سراغ رزرو اینترنتی پرواز و هواپیمای داخلی به مقصد کیش بروید تا بتوانید فردا صبح، صبحانه‌تان را رو به یکی از سواحل زیبای کیش صرف کنید.

کاملا حق دارید! جزیره کیش دارای زیباترین ساحل‌های ایران و حتی دنیا است، به‌طوری که سواحل کیش به‌تنهایی می‌توانند دلیلی برای مسافرت به این جزیره زیبا باشند. سواحل کیش در فصل پاییز خلوت‌تر از سایر فصول است و به همین جهت کیش می‌تواند بهترین انتخاب برای سفر در فصل پاییز باشد.

۲. بلیت پرواز کیش با هزینه‌ای کمتر

با ورود به پاییز، مدارس و دانشگاه‌ها باز می‌شوند و خانواده‌های کمتری به سفر می‌روند. از آنجایی که برای سفر و گشت‌وگذار در جزیره‌هایی مثل کیش و قشم نیز معمولا به بیش از سه چهار روز نیاز است، بسیاری از خانواده‌ها کیش را در فصل پاییز کمتر انتخاب می‌کنند. بنابراین بلیط پرواز کیش و قشم را در فصل پاییز می‌توان با قیمت کمتری تهیه کرد. این موضوع هزینه سفر به کیش را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

۳. جشنواره‌های متنوع و تفریحات ارزان‌تر

پاییز فصل انواع تخفیف در جزیره کیش است. در فصل پاییز جشنواره‌های متعددی در جزیره کیش برگزار می‌شود و در این موقعیت می‌توان خریدهایی فوق‌العاده با تخفیف‌هایی بی‌نظیر انجام داد. از طرفی تفریحات آبی و مشهور کیش مثل قایق‌سواری، پاراسل و شاتل در این فصل با قیمت‌های کمتری عرضه می‌شوند. در نتیجه می‌توانید سفری جذاب را با قیمتی مناسب و کمتر از سایر فصل‌ها تجربه کنید.

۴. آب‌وهوای معتدل و دلپذیر

پاییز در کیش به دلیل کاهش دمای هوا و رطوبت کمتر، آب‌وهوایی بسیار مطلوب و معتدل دارد. برخلاف تابستان‌های گرم و مرطوب جزیره، در پاییز می‌توانید از آب‌وهوای خنک‌تر و نسیم‌های ملایم دریایی لذت ببرید و بدون احساس گرمای شدید به گشت‌وگذار در جزیره بپردازید.

۵. اقامتگاه‌های ارزان‌تر

با توجه به کاهش تعداد مسافران در فصل پاییز، هتل‌ها و اقامتگاه‌های کیش تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. این موضوع به شما امکان می‌دهد که با هزینه‌ای کمتر در هتل‌های باکیفیت اقامت کنید و از امکانات رفاهی بهره‌مند شوید، بدون اینکه بودجه‌تان بیش از حد فشرده شود.

۶. تجربه فرهنگی بومی و آرامش بیشتر

در پاییز، کیش حال و هوای آرام‌تری دارد و با نبود ازدحام گردشگران، فرصت بیشتری برای تجربه زندگی روزمره بومیان جزیره فراهم می‌شود. می‌توانید با آرامش بیشتری از بازارهای سنتی و مدرن جزیره دیدن کنید، با فرهنگ و سبک زندگی مردم بومی آشنا شوید و تجربه‌ای خاص از فضای فرهنگی جزیره داشته باشید.

۷. کمتر شدن صف‌ها و ازدحام در جاذبه‌های گردشگری

جاذبه‌های گردشگری کیش مانند شهر زیرزمینی کاریز، پارک دلفین‌ها و کشتی یونانی در پاییز خلوت‌تر از سایر فصل‌ها هستند. این به شما امکان می‌دهد که بدون انتظار طولانی و ازدحام از این مکان‌ها بازدید کنید و به‌راحتی و با فراغ بال از تمام جزئیات لذت ببرید.

سفر به کیش می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های شما باشد، اما هزینه‌های بالا ممکن است شما را از این سفر دور کند. اما نگران نباشید! با چند ترفند ساده می‌توانید از زیبایی‌ها و تفریحات کیش بهره ببرید و در همین حال هزینه‌های خود را کنترل کنید.

۱. تهیه بلیط هواپیمای کیش با قیمت مناسب

هنگام تهیه بلیت هواپیما باید دو فاکتور قیمت و کیفیت پرواز را مدنظر قرار داد. ساده‌ترین راه برای اینکه بهترین و ارزان‌ترین بلیت پرواز کیش را تهیه کنیم، این است که به سراغ رزرو اینترنتی پروازها و هواپیماهای داخلی برویم. از این طریق می‌توانیم پروازهای مختلف را به‌سادگی با یکدیگر مقایسه کنیم و گزینه‌ای را انتخاب کنیم که بیشترین تناسب را با شرایط ما دارد.

برای تهیه بلیط با قیمت مناسب، از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مثل علی‌بابا یا مستر بلیط استفاده کنید که امکان مقایسه و رزرو سریع را فراهم می‌کنند. همچنین برای یافتن بلیط‌های لحظه آخری، می‌توانید عضویت در خبرنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های هواپیمایی را امتحان کنید.

۲. انتخاب زمان مناسب برای سفر به کیش

زمان سفر در میزان هزینه‌ای که باید برای سفر به کیش بپردازید، بسیار مؤثر است. همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بعضی فصول مثل فصل بازگشایی مدارس یکی از زمان‌های مناسب برای سفر ارزان‌قیمت به جزیره کیش است. از طرفی روزهای هفته هم در قیمت بلیت پرواز کیش تأثیرگذارند؛ به این صورت که بلیت‌های مربوط به روزهای شنبه تا سه‌شنبه نسبت به روزهای آخر هفته، قیمت کمتری دارند. در یک مثال دیگر تعطیلات نوروز و تابستان به دلیل حجم بالای مسافران، جزو زمان‌های پرترافیک و گران‌تر هستند. اما در فصل‌های پاییز و زمستان، به‌ویژه در ماه‌های مهر و آبان که مدارس تازه شروع شده، هزینه بلیط و اقامت به‌مراتب پایین‌تر خواهد بود.

۳. انتخاب مناسب‌ترین محل اقامت در کیش

در کیش همه نوع محل اقامتی می‌توان پیدا کرد. گزینه‌های متنوعی با قیمت‌های مختلف از ساده‌ترین اقامتگاه‌ها تا لاکچر‌ی‌ترین هتل‌ها پیش روی شما است. انتخاب محل اقامت کاملا به بودجه شما بستگی دارد. قطعا همه ما علاقه‌مندیم در یک هتل وسط دریا اقامت داشته باشیم و از کف شیشه‌ای اتاقمان آب‌های آبی خلیج فارس را تماشا کنیم. خیلی جذاب‌تر می‌شود اگر ماشین مخصوصی به دنبالمان بیاید و ما را برای صرف صبحانه به رستوران هتل ببرد.

همه افراد چنین مسافرت باشکوهی را دوست دارند اما اگر بودجه محدودی در اختیار داریم می‌توانیم هتل‌های ساده‌تری را برای اقامت انتخاب کنیم. از آنجایی که هنگام سفر، بیشترین زمان خود را بیرون از هتل و برای خرید، تفریح و گشت‌وگذار و دیدار از جاذبه‌های گردشگری صرف می‌کنیم و مدت‌زمان کمی را داخل هتل هستیم، فرصت چندانی برای استفاده از تمام امکانات متنوع و لوکس هتل باقی نمی‌ماند؛ ازاین‌رو انتخاب یک هتل معمولی با قیمتی پایین‌تر، منطقی است. پیشنهاد ما برای سفر ارزان به کیش این است که هتل‌های چهار و پنج‌ستاره را کنار بگذارید و به‌جای آن به‌سراغ هتل‌های یک یا دوستاره یا هتل‌آپارتمان‌ها بروید.

استفاده از هتل‌های تخفیف‌دار

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در کاهش هزینه محل اقامت تأثیرگذار باشد این است که از هتل‌های تخفیف‌دار استفاده کنید. بسیاری از هتل‌ها بر روی اتاق‌های خود تخفیف‌های چشمگیری اعمال می‌کنند، به‌شکلی که گاهی اوقات می‌توان اتاقی را حتی ۶۰۰هزار تومان پایین‌تر از قیمت اصلی‌اش رزرو کرد.

اگر در سفر به کیش تنها نیستید و به‌همراه تعداد نسبتا بالایی از افراد به کیش سفر می‌کنید، اجاره آپارتمان و سوئیت می‌تواند فوق‌العاده به‌صرفه باشد. با اجاره آپارتمان و سوئیت، هزینه آن را بین تعداد افراد تقسیم می‌کنید؛ به این ترتیب هزینه اقامت‌تان بسیار پایین‌تر از اقامت در هتل خواهد شد.

برای کاهش هزینه اقامت، سایت‌هایی مثل جاباما یا شب را چک کنید. این سایت‌ها تخفیف‌های دوره‌ای برای رزرو هتل‌ها دارند. همچنین می‌توانید از تخفیف‌های ویژه در مناسبت‌ها استفاده کنید یا گزینه‌های اقامت کم‌تر مشهور را کشف کنید.

۴. پیداکردن رستوران‌هایی با قیمت مناسب در کیش

در جزیره کیش، رستوران‌ها نیز مثل هتل‌ها طیف‌های مختلفی دارند. می‌توانید رستوران‌های مختلفی را پیدا کنید. که انواع غذاها از فست‌فود گرفته تا غذاهای دریایی و از سنتی گرفته تا محلی را سرو می‌کنند. برای اینکه هزینه سفر خود را کاهش دهید، بهتر است به‌دنبال رستوران‌هایی با کیفیت متوسط و قیمت کمتر بگردید. اگر برای اقامت‌تان، هتل‌آپارتمان و سوئیت در نظر گرفته‌اید، می‌توانید در آشپزخانه‌اش غذا بپزید و به این ترتیب با نرفتن به رستوران‌های مختلف، از هزینه‌های سفر خود کم کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما، سفارش غذا به‌صورت آنلاین است. با این روش می‌توانید رستوران‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بعد از مشاهده منو و قیمت‌ها، غذای دلخواه خود را سفارش دهید.

رستوران‌هایی مثل رستوران شاندیز صفدری و پیتزا مارین گزینه‌های اقتصادی با غذاهای محلی و دریایی هستند. برخی رستوران‌های خیابانی کیش نیز غذاهای خوشمزه و باکیفیت را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند.

۵. استفاده از حمل‌ونقل عمومی یا اجاره دوچرخه

اگر می‌خواهید در هزینه‌های حمل‌ونقل صرفه‌جویی کنید، به‌جای استفاده از تاکسی‌ها که هزینه بالاتری دارند، از حمل‌ونقل عمومی مثل مینی‌بوس‌ها استفاده کنید. همچنین اگر اهل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری هستید، اجاره دوچرخه در کیش گزینه‌ای کم‌هزینه و جذاب است. با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و هم از زیبایی‌های جزیره به‌آرامی لذت می‌برید.

۶. استفاده از تخفیف‌های تفریحات کیش

بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری کیش تخفیف‌های دوره‌ای دارند که می‌توانید با کمی جست‌وجو در وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های تخفیف‌دار (مثل نت‌برگ یا تخفیفان) از آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین برخی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بلیت‌های تخفیفی برای تفریحات مختلف مانند غواصی، پارک دلفین‌ها یا شاتل‌سواری ارائه می‌دهند.

۷. خرید از بازارهای محلی و ارزان‌تر

برای کاهش هزینه‌های خرید در کیش، به‌جای رفتن به مراکز خرید لوکس، از بازارهای محلی و مراکز خرید قدیمی‌تر مثل بازار عرب‌ها یا بازار مروارید دیدن کنید. این بازارها گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای خرید سوغاتی و پوشاک ارائه می‌دهند.

۸. برنامه‌ریزی برای بازدید رایگان از جاذبه‌های طبیعی

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌ها، بازدید از جاذبه‌های طبیعی رایگان کیش است. تفریحاتی مثل تماشای طلوع و غروب خورشید در ساحل، قدم‌زدن در پارک‌های ساحلی، بازدید از درخت سبز یا کشتی یونانی جزو تفریحاتی هستند که هیچ هزینه‌ای ندارند و لذت‌بخش‌اند.

۹. استفاده از تورهای لحظه آخری و ارزان

پیشنهاد: تورهای لحظه آخری گزینه‌ای عالی برای کاهش هزینه‌های سفر به کیش هستند. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی این تورها را با قیمت‌هایی بسیار کمتر از تورهای عادی ارائه می‌دهند. در این تورها ممکن است بتوانید بلیت هواپیما و اقامت در هتل را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. مثلاً تورهای لحظه آخری کیش در ایامی که تقاضا کمتر است، مثل ابتدای هفته یا فصل‌های غیرپرتردد (پاییز و زمستان)، تا ۴۰٪ تخفیف دارند. برای دریافت این تورها، می‌توانید در خبرنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های مربوطه عضو شوید تا از پیشنهادات ویژه مطلع شوید.


ت ت
کدخبر: 244104 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها