مقایسه ورودی و خروجی‌های پرسپولیس؛ تقویت همه‌جانبه

پرسپولیس در همه پست ها خود را تقویت کرد.

مقایسه ورودی و خروجی‌های پرسپولیس؛ تقویت همه‌جانبه

به گزارش منیبان، پایان قهرمانی‌های پیاپی و شکسته شدن این روند به دست رقیب ازلی ابدی، تبدیل به فرصتی شد تا پرسپولیس برای لیگ پیش رو، بهترین ترکیب ممکن را بسازد. تیمی که بهترین گلسازهای چند فصل اخیر را توامان دارد (رفیعی، صادقی و ترابی) و مثلث استراتژیک‌ترین قسمت زمین یعنی دروازه‌بان و 2 مدافع میانی‌اش را کاملا تعویض کرده و ارتقای کیفیت داده است. در یک نگاه گذرا برای مقایسه بین آنهایی که جذب شدند و بازیکنانی که رفتند، پرسپولیس چه نمره‌ای می‌گیرد؟

* مرتضی پورعلی گنجی در ازای علیرضا ابراهیمی

  معامله‌ای کامل و دو سر برد برای پرسپولیس؛ از دست دادن یک مدافع کاملا نیمکت‌نشین و جذب مدافعی که کاندیدای حضور فیکس در جام جهانی بوده و با هر متر و معیاری، یکی از 3 مدافع برتر حال حاضر فوتبال ایران است.

نتیجه‌‌گیری: مثبت

* سینا اسدبیگی در ازای رضا اسدی

  یک هافبک جوان که فصل خوبی را با پیراهن ذوب‌آهن سپری کرد (هرچند همه درخشش مرکز زمین ذوبی‌ها به اشتباه به نام خدابنده‌لو ثبت شد) در ازای هافبکی که قرار بود بمب نقل و انتقالات باشد ولی کپی برابر اصل قاسمی‌نژاد بود.

نتیجه‌گیری: خنثی

* سعید صادقی و سروش رفیعی در ازای احسان پهلوان

  جذب اولین و سومین گلساز فصل قبل و اضافه کردن‌شان به دومی یعنی مهدی ترابی. و از دست دادن بازیکنی که هرگز در پیراهن پرسپولیس نتوانست خودش را نشان بدهد و یکی از آنهایی بود که نشان داد با جو پرسپولیس هماهنگ‌شدنی نیست.

نتیجه‌گیری: مثبت

* دانیال اسماعیلی‌فر در ازای رامین رضاییان

  معامله‌ای کاملا پایاپای؛ بازیکنی رفت که در نیم‌فصل حضورش، مهمترین ترفند تاکتیکی گل‌محمدی بود و بازیکنی آمد که اگر بهترین مدافع راست فعلی فوتبال ایران نباشد، قطعا یکی از بهترین‌هاست و پرسپولیسی شده که اسکوچیچ، بهانه‌ای برای دعوت نکردنش نداشته باشد.

نتیجه‌گیری: خنثی

* محمدمهدی احمدی در ازای سعید آقایی

  یک بازیکن جوان از تیمی که تمام فصل قبل را بین کاندیداهای سقوط گذراند به جای مدافعی که هر سال نسبت به سال قبل، بیشتر افت می‌کرد. هواداران پرسپولیس آرزو می‌کنند مدافع چپ جوان و تازه‌وارد، خاطرات محمد انصاری را برای‌شان، زنده کند.

نتیجه‌گیری: منفی

* علیرضا بیرانوند در ازای حامد لک

  بزرگترین تحول تیمی پرسپولیس نسبت به لیگ 21. دروازه‌بان اول تیم ملی آمده و دروازه‌بانی جدا شده که فصل متزلزلی را سپری کرد و تلورانس بازی‌اش، بسیار زیاد بود. پرسپولیس البته در تمامی 6، 7 فصل اخیر به جز دوره قبلی، دروازه مطمئنی داشته.

نتیجه‌گیری: مثبت

* گئورگی ولسیانی در ازای جلال حسینی

  مدافع تازه جذب شده در تمام دوران حضورش در ایران، قابل اعتماد و استاندارد بوده و مدافع خداحافظی داده شده با وجود بازی‌های خوبش، کم‌کم به خط پایان نزدیک می‌شد و چه بسا این رفتن تقریبا اجباری، برایش بهترین تصمیم بود.

ت ت
کدخبر: 100490 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها