تقویم لیگ بیست و دوم عادلانه نیست؛ بدتر از این نمی‌شد!

روز گذشته سازمان لیگ زمان بازی های 5 هفته اول لیگ برتر ایران را اعلام کرد.

تقویم لیگ بیست و دوم عادلانه نیست؛ بدتر از این نمی‌شد!

به گزارش منیبان، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران چند روز قبل قرعه کشی شد و تیم‌های مختلف حریفان خود را در طول بازی‌ها شناختند. با اینکه زمان تقریبی مسابقات لیگ برتر به تیم‌ها اعلام شده بود، اما روز گذشته سازمان لیگ زمان دقیق بازی‌های هفته‌های ابتدایی را اعلام کرد.

سهیل مهدی گفته بود لیگ بیست و دوم با بازی استقلال و سپاهان افتتاح می شود و در کمال تعجب بدون توجه به علم ریاضی و اصول جدول بندی برگزاری بازی ها ادعا کرده بود در لیگ جدید هیچ تیمی دو هفته پشت سر هم میزبان یا میهمان نخواهد بود اما طبق برنامه اعلام شده، لیگ با دو بازی همزمان نساجی - مس رفسنجان و پیکان - ملوان شروع می شود، نه با بازی حساس استقلال - سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی وقتی به مصاف سپاهان می رود که 30 دقیقه از دو بازی ابتدایی هفته اول گذشته است. طبق همین برنامه که فقط 5 هفته ابتدایی لیگ را در بر می گیرد، دو تیم هوادار و نفت مسجد سلیمان در دو بازی متوالی میزبان هستند.

به نظر می رسد پیگیری گفته های سهیل مهدی پیگرد قانونی دارد و این حرف ها را زیاد نباید جدی گرفت اما از شوخی گذشته برنامه 5 هفته اول لیگ برتر چیزی شبیه فاجعه است. فاصله بین هفته ها اصلا مساوی و منطقی نیست و شرایط برای تیم ها متفاوت است که همین تفاوت عدالت را زیر سوال می برد.

در برنامه ریزی 5 هفته ابتدایی رقابت های لیگ برتر ما شاهد فاصله های نامعقولی بین بازی های لیگ هستیم برای مثال حد فاصل هفته اول و دوم 6 روز است اما در این بین برنامه ریزی به گونه ای بوده که یک تیم می تواند با 5 روز استراحت و یک تیم با 7 روز استراحت بازی کند. برای مثال آلومینیوم که در هفته اول مقابل هوادار بازی می کند تا قبل از بازی هفته دوم 7 روز استراحت می کند اما این اتفاق برای تیم گل گهر به شکل دیگری رخ داده است و این تیم تنها با 5 روز استراحت باید در هفته دوم رقابت ها بازی کند. معمولا همه جای دنیا فاصله بین هفته اول و دوم را بیشتر از سایر هفته ها می گیرند تا تیم ها که هنوز وارد کوران بازی ها نشده اند، دچار مصدومیت و خستگی نشوند اما اینجا فاصله هفته اول تا دوم از فاصله هفته دوم تا سوم کمتر است!

وحشتناک اینجاست که در 25 روز ابتدایی لیگ جدید یعنی از 21 مرداد تا 15 شهریور حتی یک تعطیلی و مناسبت مذهبی در تقویم ایران دیده نمی شود و سازمان لیگ با دست های کاملا باز، این برنامه فوق العاده بد و نامتناسب را چیده است. حالا تصور کنید در ادامه لیگ، این سازمان با تعطیلات رسمی در تقویم هم مواجه خواهد شد، آن وقت برنامه ریزی آقایان دیدن دارد.


ت ت
کدخبر: 100780 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها