تلاش شهاب عزیزی خادم برای افزایش تعداد اعضای مجمع

کانون مربیان فوتبال ایران وارد مجمع فدراسیون می شود

گفته می شود رییس جدید فدراسیون فوتبال قول عضویت در مجمع عمومی فدراسیون را به کانون مربیان داده است، کانونی که روسای قبلی فدراسیون ها حاضر نشدند عضویتش در مجمع را بپذیرند

کانون مربیان فوتبال ایران وارد مجمع فدراسیون می شود

به گزارش منیبان، مجید جلالی به عنوان اولین دبیرکل کانون مربیان فوتبال ایران تلاش فراوانی کرد تا این کانون در مجمع فدراسیون فوتبال حق رای داشته باشد اما روسای قبلی فدراسیون فوتبال هرگز به او و کانون مربیان روی خوش نشان ندادند و در نهایت مجید جلالی هم این کانون را به دوستانش سپرد و حالا دکتر بیژن ذوالفقارنسب رییس کانون و حسین فرکی و حمید درخشان نایب رییس اول و دوم آن و سعید ناصری دبیرکل کانون هستند، کانونی که هفت نفر در سال 1380 آن را به ثبت رساندند و در طول دو دهه آرام آرام گسترش پیدا کرد اما نداشتن حق رای در مجمع فدراسیون فوتبال باعث شده چندان جدی گرفته نشود اما حالا گویا قول هایی از طرف شهاب عزیزی خادم به کانون مربیان فوتبال ایران داده شده که آنها هم مثل اتحادیه فوتبال به صورت رسمی عضو مجمع فدراسیون شوند و در انتخابات فدراسیون فوتبال حق رای داشته باشند.

  به گزارش منیبان، یکی از برنامه های فدراسیون فوتبال در سال جدید افزایش تعداد اعضای مجمع از طریق دعوت به عضویت نهادهای ورزشی و تشکل های فوتبالی است. شهاب عزیزی خادم در دیدار با سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک که به شدت از کنار گذاشته شدن این کمیته از مجمع فدراسیون فوتبال در اساسنامه جدید دلخور بود، وعده داد در اولین نشست اعضای مجمع که به منظور تعیین نایب رییس اول و دوم انجام خواهد شد، اصلاح اساسنامه و افزایش اعضای مجمع را در دستور کار قرار می دهد و کمیته ملی المپیک را به عنوان یک نهاد ورزشی به مجمع اضافه می کند. شهاب عزیزی خادم البته برای این کار باید مکاتباتی هم با فیفا داشته باشد.

کانون مربیان وارد مجمع می شود

  حالا در ادامه این ماجرا، خبر تازه ای به گوش می رسد مبنی بر این که رییس فدراسیون فوتبال قصد دارد کانون مربیان فوتبال ایران را هم به مجمع فدراسیون اضافه کند. این کانون که حالا ریاست آن برعهده دکتر بیژن ذوالفقارنسب یکی از چهره های خوشنام فوتبال ایران است، در صورت عضویت در مجمع و داشتن حق رای، جایگاه خود را در جامعه فوتبال ارتقا خواهد داد. البته اتحادیه فوتبال ایران که در مجمع حق رای و عضویت دارد به دلیل برخی نگاه های سنتی و البته ماجراهای دیگری که مجال بازگویی آن در این خبر نیست، هرگز نتوانسته در فوتبال ما نقش آفرین باشد. اما شهاب عزیزی خادم قصد راه اندازی اتحادیه دیگری به نام اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران را دارد و می خواهد برگزاری لیگ برتر و لیگ آزادگان را هم به این اتحادیه جدید بسپارد که گفته می شود این اتحادیه نیز قطعا در مجمع فدراسیون فوتبال صاحب کرسی خواهد شد.

انجمن ورزشی نویسان هم می تواند متقاضی کرسی در مجمع باشد

همچنین انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی هم می تواند به عنوان یک تشکل ورزشی متقاضی عضویت در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باشد. البته اگر اعضای هیات رییسه این انجمن که اتفاقا ارتباط خوبی با شهاب عزیزی خادم دارند، معتقد به اهمیت این کرسی باشند و این حق رسانه های ورزشی را پیگیری کنند. در حال حاضر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ایران باید 89 عضو داشته باشد اما از آن جایی که فوتبال ما فاقد تیم ملی بانوان ساحلی است، دو عضو مجمع، یعنی سرمربی و کاپیتان این تیم ملی (تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان) از مجمع خارج می شوند و مجمع فدراسیون فوتبال 87 کرسی خواهد داشت که عزیزی خادم می خواهد با افزودن تشکل های ورزشی تعداد اعضای مجمع را با هماهنگی فیفا بالاتر ببرد. کانون مربیان فوتبال ایران و کمیته ملی المپیک اولین و دومین نهادهای ورزشی هستند که می توان عضویت آنها در مجمع را از همین حالا قطعی دانست.

برنامه عزیزی خادم، هویت بخشیدن به تشکل های فوتبالی است و باید دید این برنامه چه سرانجامی خواهد داشت.

ت ت
کدخبر: 10140 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها